Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم رستگار، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه از سال ۹۵ ساماندهی 7 میلیون و 322 هزار صندوق صدقه منازل، اماکن تجاری و معابر در دستور کار این نهاد قرارگرفته است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد صندوق‌های صدقه در سطح کشور ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه صندوق‌های صدقه‌ای که مورد آسیب، سرقت، خرابی قفل و مخدوش شدن رنگ‌ها قرار گرفته تعمیر و ایمن‌سازی شدند، افزود: صندوق‌های صدقه‌ای که به دلیل تعبیه در محل عبور و مرور وسایل نقلیه، میان درختان و بوته‌ها، نزدیک محل انباشت زباله، حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها و به فاصله کمتر از ۲۰۰ متری صندوق صدقه دیگر بازدهی مناسبی نداشتند، جمع‌آوری شدند.

رستگار ادامه داد: کاهش هزینه‌های نگهداری و نیروی انسانی، افزایش مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، ایجاد جذابیت در شکل ظاهری صندوق‌های صدقه، افزایش امنیت وجوه در صندوق‌ها در مقابل سرقت، افزایش پرداخت صدقه به شیوه الکترونیکی از نتایج اجرای این طرح است.

وی یکی دیگر از دستاورد‌های اجرای طرح ساماندهی را تولید صندوق‌های صدقه متناسب با محیط‌های متفاوت در اماکن آموزشی، تجاری و صنعتی اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده به نسبت کاهش صندوق‌های بزرگ و کم بازده، تعداد صندوق‌های صدقه در اماکن عمومی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه در جریان اجرای این طرح خودرو‌های تخلیه صندوق‌های صدقه معابر استانداردسازی شده است، گفت: بر این اساس ۲۷۲ دستگاه خودرو تخلیه به دلیل نداشتن استاندارد‌های مورد نظر حذف شدند که این امر موجب صرفه‌جویی 6 میلیارد تومانی شد.

وی از واگذاری صندوق‌های صدقه خانگی و اماکن کوچک به معتمدان محلی و مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: این موضوع با هدف مدیریت نیروی انسانی و کاهش مراجعه نیرو‌های تخلیه گر صندوق به درب منازل انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: البته طرحی در دست اجراست که بر اساس آن مشترکان صندوق‌های صدقه شخصاً نسبت به تخلیه صندوق خود اقدام و صدقه پرداختی را به حساب کمیته امداد واریز کنند.

انتهای پیام/

واگذاری صندوق‌های صدقه خانگی و اماکن به معتمدان محلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری