Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس مجمع استانی سازمان‌های مردم نهاد همدان گفت: مهمترین و اصلی‌ترین رسالت تشکل‌های اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد، تقویت روحیه مطالبه گری عمومی و پرسشگری از دولتها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی موسوی پیش از ظهر شنبه در نشست مشترک هیئت رئیسه و روسای کمیسیونهای تخصصی مجمع استانی سازمانهای مردم نهاد همدان در سخنانی با تبریک فرا رسیدن سالروز ایام الله دهه فجر اظهار داشت: رویکرد تشکل های غیر دولتی و سمن ها با دولت رویکردی تعاملی است و به عنوان نمایندگان مردم صلاحیت و قابلیت پیگیری مطالبات و انتظارات عمومی آنان از طریق مجاری قانونی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از اهداف تشکیل مجمع استانی سمنهای همدان افزود: مطالبه گری و کمک به ارتقاء شاخصه های توسعه در استان، مهمترین اهداف تشکیل مجمع بوده که با شکل‌گیری و راه اندازی این نهاد مدنی در استان، سمنها جایگاه واقعی خود را در جامعه خواهند یافت.

وی ادامه داد: مجمع استانی سمنهای همدان متشکل از  هیئت رئیسه و ۸ کمیسیون تخصصی در حوزه های سلامت، آسیبهای اجتماعی، خیریه و نیکوکاری، حمایتی و توانبخشی، اجتماعی و فرهنگی، ادبی و هنری،   محیط زیست و گردشگری و علمی و پژوهشی است که ترکیب هر یک از آنها از طریق برگزاری انتخابات شکل می گیرد.

موسوی تاثیرگذاری در روند سیاستگذاری ها و تصمیم سازی های کلان استانی، کمک به عضویت سمنها در کارگروه ها و کمیته های استانی و شهرستانی و ارائه مشاورهای فنی و تخصصی به مدیران مسئولان ارشد و میانی در استان را از اهداف مهم این مجمع برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویدادهای استانی در ماه های آینده اشاره و اظهار داشت: رخدادهایی نظیر  همدان ۲۰۱۸، انتخاب شهروندان برگزیده و نیز همایش باباطاهر، رویدادهای مهم در استان خواهند بود که سمنها هر یک به تناسب ظرفیت، حوزه تخصصی و فعالیت خود، می توانند در برنامه های استانی مشارکت کنند.

رئیس مجمع استانی سازمانهای مردم نهاد همدان در پایان دغدغه مندی و مسئولیت پذیری فعالان اجتماعی عضو سمن ها را مهمترین سرمایه این مجمع دانست و خواستار انضباط کاری در همه امور به خصوص در حوزه های خدمات رسانی به جامعه شد.

در این نشست هر یک از روسای کمیسیونهای تخصصی ۸ گانه با ارائه دیدگاههای خود، بر تقویت ارتباطات درون سازمانی، تقویت سمنهای شهرستانی، تعامل با همه دستگاههای اجرایی و کمک به ثبیت جایگاه مجمع به عنوان یکی از نهادهای مرجع و تاثیر گذار در جامعه تاکید کردند.  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیربنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان، فرماندارکبودراهنگ ومعاونان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و خدمات رسانی ۲ ساله محمد کرم معصومی مدیر بنیاد مسکن پیشین این شهرستان تقدیر و تجلیل شد همچنین محمد داودی به عنوان مدیرجدید این نهاد انقلابی در کبودراهنگ معرفی شد.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در این مراسم با اشاره به نقش مهم تاثیرگذار بنیاد مسکن در ساخت سرپناه به جامعه هدف بیان کرد: این نهاد خدمات ارزنده‌ای به مردم محروم و نیازمند عرضه می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان هم ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات معصومی مدیر پیشین خطاب به مدیر جدید این نهاد افزود: امید است در ساخت مسکن محرومان و نهضت ملی مسکن نیز تلاش‌های جدی را شاهد باشیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان بتوانیم به اهداف موردنظر دست یابیم.

مسعود رضایی اظهار داشت: تمام مدیران گذشته در این نهاد انقلابی تلاش کردند و امیدواریم مدیرجدید این مجموعه نیز بتواند این مسیر خدمت رسانی را ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است