Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان کشور گفت: صادرات و واردات سیمان در بین کشورهای دنیا نهایتا کمتر از 200 هزارتن است که این مقدار کمتر از پنج درصد مجموع تولید سیمان دنیا بوده که روی ریل تجارت قرار می‌گیرد.

محمدرضا احسان‌فر عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره بازار مصرفی و صادراتی حوزه سیمان گفت:‌ سیمان همواره به‌عنوان یک کالای لوکال در جهان تولید و مصرف شده و به‌دلیل هزینه‌های تولیدی و حمل‌ونقل، در لیست کالایی صادراتی نیز نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صادرات و واردات سیمان در بین کشورهای دنیا نهایتا کمتر از 200 هزارتن بوده که این مقدار کمتر از پنج درصد مجموع تولید سیمان دنیا بوده که روی ریل تجارت قرار می‌گیرد.

وی همچنین درخصوص آخرین آمار صادراتی سیمان در سال 93 تاکید کرد: طی این سال، مجموع صادرات سیمان ایران به 20 هزار تن رسید و اگر رویکرد صادراتی در این صنعت وجود داشته باشد،‌ می‌توان سهم بالاتری را در منطقه به خود اختصاص داد؛ حمایتی که دولت از ابتدای سال 90 تاکنون انجام داده میزان تولید سیمان با هدف صادرات در مملکت افزایش یافته است.

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان کشور گفت:‌ سالانه 4.4 میلیارد تن سیمان در دنیا تولید می‌شود و برای کسب سهم بازار بیشتر،‌ ایران نیز درصدد ایجاد واحدهای صادراتی در اقصی نقاط حاشیه مرزهای کشور با هدف صادرات باشد.

احسان فر با انتقاد از نبود برنامه‌ریزی صادراتی در کشور افزود: متاسفانه به جهت نبود برنامه‌های مشخص در طول دوره ساخت و همینطور پس از بهره‌برداری واحدهای تولید سیمان، با افزایش تولید و همچنین کاهش مصرف داخلی به سبب رکود اقتصادی مواجه شدیم که در نتیجه رقابت منفی در بازارهای صادراتی فی‌مابین تولیدکنندگان ایرانی شکل گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسئله موجب از دست دادن مهمترین بازار صادراتی سیمان کشور یعنی عراق شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی