Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم از انقلاب ناراضی نیستند بلکه از تبعیض و اختلاس‌ها سخت گله‌مندند. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای بخش ترکمانچای شهرستان میانه بابیان اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال فراوانی است، اظهار داشت: مسئولان باید در حل این مشکلات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که شعار اقتصادی داده و هشدارهای بسیاری در این خصوص داده‌اند که اگر به فرمایشات ایشان توجه می‌شد اکنون با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبوده و دشمن نیز از این موضوعات سوءاستفاده نمی‌کرد.

وی بابیان اینکه مردم از انقلاب ناراضی نیستند بلکه از تبعیض و اختلاس‌ها سخت گله‌مندند، گفت: اخیراً مردم به دلیل مشکلات معیشتی دست به اعتراض زدند که عده‌ای ضدانقلاب از این موضوع سو استفاده کرده و علیه انقلاب شعار دادند لذا نباید مسئولان از مشکلات معیشتی مردم غافل شوند و انتظار می‌رود دولتمردان در راستای حل مشکلات مردم گام‌های مؤثری بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه برگزاری یادواره شهدا مانع فراموشی دوران انقلاب، اهداف و آرمان‌های والای شهداست افزود: باید وصیت‌نامه شهدا منتشرشده و در اختیار آحاد جامعه ازجمله دانش آموزان قرار گیرد که در این راستا آموزش‌وپرورش  وظیفه دارد تا دانش آموزان را بافرهنگ شهید و شهادت و ارزش‌ها و فرهنگ انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا سازد.

امام‌جمعه تبریز گفت: متأسفانه از وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه‌ای صادرشده که حاکی از این است که دانش آموزان دبستانی حق رفتن به مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند با این توجیه که ازنظر روانی برای آن‌ها مشکل‌ساز می‌شود؛ همه وظیفه‌دارند ازجمله وزارت آموزش‌وپرورش که خاطرات رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس را نشر دهند زیرا جامعه ما نیازمند روحیه انقلابی، ایثار و شهادت‌طلبی است.

‌آل‌هاشم تجلیل از خانواده‌های شهدا، برگزاری همایش‌ها و یادواره‌هایی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را سبب  زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، فرهنگ ایثار و مقاومت، شهید و شهادت و ترویج این فرهنگ عنوان کرد و افزود: امروز برای اینکه جوانان بافرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند باید این‌چنین مراسماتی را در اولویت قرارداد تا آنان بدانند شهدا چرا و چگونه به شهادت رسیدند.

وی بابیان اینکه آمریکا و ایادی استکبار جهانی از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشور و نظام ما دست توطئه زده‌اند خاطرنشان کرد: دشمنی‌های آنان با انقلاب اسلامی ادامه دارد آنان تلاش می‌کنند تا فرهنگ ایثار و مقاومت را از جوانان ما بگیرند؛ دشمنان با تمام تلاش در جهت زدودن این فرهنگ تلاش می‌کنند و ما موظف به حفظ آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال خاموش کردن نور دین مبین اسلام هستند، اذعان کرد: خوشبختانه هرروز شاهد پررنگ شدن برنامه‌های اسلام و رونق و ترویج آن در دنیا بوده و باید با وحدت و یکپارچگی و پرهیز از مسائل جناحی و سیاسی، زیر پرچم ولایت در برابر دشمنان بایستیم که نمود عینی این امر را مدافعان سلحشور اسلام و انقلاب ازجمله شهدای مدافع حرم به اثبات رسانده‌اند.

بخش ترکمانچای نزدیک 130 شهید راه سازندگی دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یونس کیانی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انقلابی گری به معنای به فکر معیشت و آسایش و آرامش مردم بودن است، اظهار داشت: حضرت امام (ره) فریب نخورده و با تفکر انقلابی خود درخت انقلاب را به ثمر نشاند و رهبر معظم انقلاب که می‌خواستند ما فریب دشمن را نخوریم در مذاکرات هسته‌ای فرمودند من یک انقلابی بوده و دیپلمات نیستم که این یعنی همه ما باید تفکر خود را انقلابی کرده و انقلابی عمل کنیم تا انقلاب و نظام اسلامی ایران استمرار یابد.

وی بابیان اینکه بخش ترکمانچای دارای 25 هزار جمعیت است، افزود: حدود 8 هزار نفر در مرکز بخش ساکن بوده و مابقی را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد؛ در این بخش 150 شهید انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد که 25 شهید از شهر ترکمانچای و مابقی از روستاها هستند.

امام‌جمعه ترکمانچای اذعان کرد: بخش ترکمانچای نزدیک 130 شهید راه سازندگی دارد که وجود شرکت‌های متخصص سازندگی در کشور برای اجرای پروژه‌های عمرانی نمود عینی روحیه سازندگی و شهادت‌طلبی مردم این بخش است.

کیانی حضور مردم در دفاع از ولایت و علیه استکبار و استعمار، شرکت حداکثری در نماز جمعه و دیگر امور فرهنگی را از شاخصه‌های فرهنگی بخش ترکمانچای عنوان کرد و گفت: ترکمانچای ازنظر فرهنگی و روحیه اقتصادی محروم نیست بلکه تشنه توجه مسئولین است و اگر مسئولین کمی به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند اکثر مشکلات اقتصادی آن حل می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: ارتقای شهر ترکمانچای به شهرستان از دیگر خواسته‌های مهم مردم این بخش است که امیدواریم با پیگیرهای انجام‌شده و حمایت دولت و مسئولین شاهد عملی شدن این آرزوی دیرینه باشیم.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت