Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
هفته نامه آلمانی اشپیگل گزارش داد: دولت این کشور به چهار نظامی مظنون ترکیه‌ای از جمله فردی که آنکارا وی را به ایفای نقش کلیدی در کودتای نافرجام تیرماه ۹۵ متهم می‌کند، پناهندگی داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اشپیگل افزود: این تصمیم برلین شکستی تازه در روابط ترکیه و آلمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام های آلمانی با اعطای پناهندگی به این افراد استرداد آنها به کشورشان برای مواجهه با اتهامات را غیرممکن می کنند. این اقدام آنها همچنین احتمالا به نارضایتی مقامات ترکیه منجر خواهد شد که این افراد را به خیانت و عضویت در یک سازمان ترویستی متهم کرده اند.

دراین گزارش آمده است:ترکیه، سرهنگ سابق «الهام پ» ( Ilham P) رئیس سابق آکادمی نظامی آنکارا را -که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات در آلمان امکان انتشار کامل نام فامیل وی وجود ندارد- متهم کرده که رهبری این گروه را برعهده داشته است.

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که به دلایلی همچون حفاظت از افراد واطلاعات نمی تواند درباره این افراد اظهار نظر کند.

رویترز نوشت: روابط بین کشورهای اروپایی و ترکیه به دنبال سرکوب مظنونان حمایت از کودتا توسط رئیس جمهوری ترکیه به شکل فزاینده ای تحت فشار قرار گرفته است.

طبق این گزارش، ترکیه از زمان کودتا بیش از 50 هزار نفر را زندانی و بیش از 150 هزار نفر را اخراج یا تعلیق کرده است.

در همین زمینه: مکرون به ترکیه هشدار داد ترکیه برای آوارگان جنگ عفرین اردوگاه می‌سازد جت‌های ترکیه ۸ منطقه را در عراق هدف قرار دادند پایان فرستادن پناهجویان ایتالیا و یونان به کشورهای دیگر مشاور ارشد اردوغان: ترکیه پنج شکست بزرگ را به آمریکا تحمیل کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه