Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > شهری - جماران نوشت: حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: مسئولین شهرداری وظیفه دارند هرچه بیشتر به حل مشکل مردم بپردازند. البته مشکلات بسیار است اما توانمندی شما هم بسیار است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام خمینی(س)، گفت: یکی از مهمترین آرمان‌های امام و انقلاب خدمت بیشتر و بهتر بود و این خدمت جز در قالب همیاری خود مردم میسر نیست و شورای شهر بر همین اساس پایه‌ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگار امام افزود: اگر مردم با مدیریتی همراه باشند نتیجه بهتر از آن است که صرفا موضوع خدمت‌رسانی باشد. شهروند همانطور که خدمتی را از شهر می گیرد، خودش مسئولیت دارد و در فرآیند خدمت‌رسانی دخیل است.

وی اظهار داشت: امروز ما هرچه بیشتر در جامعه اسلامی تلاش کنیم و هرچه بیشتر در فضای شهرمان کوشش کنیم که موضوع خدمت رسانی را در سایه همکاری عمومی توسعه دهیم یک گام به آرمان انقلاب نزدیک تر شده ایم. این تنها یک وظیفه نسبت به امروز خودمان نیست و یک ادای دین هم هست، نسبت به آرمان های انقلاب و شهدایی که خدمات بسیار زیادی کردند که امروز نتیجه آن را در فضای جامعه می بینیم.

سید حسن خمینی تأکید کرد: اگر دشمنی یا گروهی توانستند القا کنند که نظام در بخش ها و یا بخشی دارای بحران کارآمدی است، حتما دودش به چشم مجموعه کلان جامعه می رود؛ ضعف‌ها هست اما به معنی بحران کارآمدی نیست. به خصوص در بحث شهرداری‌ها وقتی خود مردم با رأی بسیار بالا شورایی را تعیین می کنند و آن شورا مجموعه ای را به عنوان مسئولین شهرداری تعیین می کند، نمی شود گفت که یک بحران کارآمدی وجود دارد. جایی که مردم هستند و تصمیم می گیرند و جایی که مردم عزم می کنند، حتما کارآمدی وجود دارد.

وی گفت: مسئولین شهرداری وظیفه دارند هرچه بیشتر به حل مشکل مردم بپردازند. البته مشکلات بسیار است اما توانمندی شما هم بسیار است. اول از همه توکل به خدا داشته باشید؛ خداوند را نصرت کنید که خداوند ما را نصرت کند. دوم منیت ها را در دل خودمان از بین ببریم. همیشه شیطان از دریچه من و منیت وارد زندگی ما می شود. هرکسی خدمت کرده و می کند، خدمت او را ببینیم. انصاف یکی از مواردی است که میراث اخلاقی بشریت است. یک قاعده اخلاقی داریم که از چین باستان در سخنان همه هست و تمام پیامبران به نوعی با آن تکلم کرده اند و در فرمایشات پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم به گونه ای آمده و امروزه هم خیلی افراد می گویند که سنگ بنای فلسفه اخلاق همین است؛ اینکه هرچه برای خودتان می پسندید برای دیگران هم بپسندید و هرچه برای خودتان نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید.

یادگار امام ادامه داد: اینکه خودت را جای دیگران قرار دهی و تلاش کنی که ببینی اگر امروز کس دیگری هم مدیر بود همین را راجع به او می گفتی و اگر کس دیگری هم این کار را کرده بود همین گونه او را نقد می کردی. انصاف را در رفتارمان با هم رعایت کنیم. طبیعی است که هر دو ذهن و هر دو نفری مانند هم نمی اندیشند؛ اصلا این شرط توفیق الهی است که انسان ها مثل هم نمی اندیشند تا در اثر تضارب آراء پیشرفت حاصل شود.

وی با بیان اینکه چیزی که منشاء بی اخلاقی و خروج از دایره دینداری می شود این است که انصاف را رعایت نکنیم، افزود: مشکلات هست ولی فعالیت ها و عملکردها هم هست. در نقد هیچ مجموعه ای، شهرداری یا غیر شهرداری، سعی کنیم از دایره انصاف خارج نشویم و به خصوص در مجموعه هایی که با مردم در ارتباط هستند، حس اینکه مردم ولی نعمت ما هستند را تقویت کنیم. هر نفری که وارد مجموعه شهرداری می شود ولی نعمت این مجموعه است؛ باید نگاه به او نگاه به یک مخدوم باشد.

سید حسن خمینی یادآور شد: شهرداری تلاش های خوبی دارد و همتی برای حل مشکلات دارند البته مشکلاتی هم دارند؛ کما اینکه در گذشته هم مشکلات و تلاش ها بود و آینده هم همین گونه است؛ هیچ وقت به نقطه حل همه چیز نمی رسیم چون به هرجایی برسیم نقطه بهتر از آن وجود دارد. اما باید جامعه احساس کند که مسیر ما به سمت جلو است و مردم احساس کنند در مجموعه یک عزم دارای برنامه برای بهتر شدن وجود دارد و این برنامه و عزم را در رفتار، گفتار و عملکرد کلان مجموعه احساس کند.

یادگار امام در پایان انتخاب مرتضی الویری را به عنوان رئیس شورای عالی استان ها تبریک گفت.

47234

کلید واژه‌ها : شهرداری تهران - شورای شهر تهران - سید حسن خمینی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • تصویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است