Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@14:09:29 GMT

1900 تن از نفت کوره سانچی زیر آب است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۰۲۶۸

1900 تن از نفت کوره سانچی زیر آب است

رکنا: مقامات وزارت حمل و نقل چین گفتند، 1900 تن از نفت کوره نفتکش سانچی و بخشی از محموله میعانات موجود در آن همچنان در زیر آب در مخازن سانچی محبوس شده و این مسئله طرح ها برای بیرون کشیدن کشتی را پیچیده ساخته است.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، چین در تلاش است تا راه‌هایی برای خارج کردن نفت محبوس شده در زیر دریا که می‌تواند سبب بروز زیان‌های زیست محیطی جدی شود، بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژی گوانگلو، معاون جانشین رئیس مرکز جستجو و نجات دریایی چین گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم که آیا نفت آتش گرفته و منفجر خواهد شد یا موجب بروز مسائل دیگری خواهد شد.
ژی افزود، دولت چین بر اساس کنوانسیون های بین المللی با ایران، به عنوان مالک کشتی و پاناما به عنوان کشور محل ثبت کشتی در ارتباط است.
چین در تلاش است تا راه هایی برای خارج کردن نفت محبوس شده در زیر دریا که می تواند سبب بروز زیان های زیست محیطی جدی شود بیابد. نفتکش سانچی در نزدیکی مناطق ماهیگیری مهمی غرق شده، اما به گفته مقامات غذاهای دریایی به دست آمده از دریای چین شرقی همچنان سالم هستند.
مقامات چینی گفته اند، نفت نشت کرده از سانچی موجب آلودگی آب های اطراف منطقه غرق شدن کشتی شده است.
چین یک ربات زیردریایی را برای تحقیق در اطراف لاشه این کشتی 85 هزار تنی به اعماق دریا ارسال کرده است. مقامات چینی گفته اند هیچ پیکر دیگری از قربانیان این حادثه Incident پیدا نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد تا با مقامات ۱۲ کشور عربی درباره تحولات غزه و شرایط موجود بین اسرائیل و حماس گفتگو کند. بلینکن و دیگر دستیاران ارشد بایدن تلاش می‌کنند راه حل سیاسی بلندمدتی برای مناقشه موجود در منطقه دنبال کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد و در عین حال هشدار‌های خود را درباره حمله جدید اسرائیل به رفح در جنوب غزه تکرار کرد تا درباره چشم انداز یک توافق آتش بس احتمالی برای آزادی گروگان‌ها صحبت کند. این تماس برای هموار کردن راه برای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، بود که تنها چند ساعت قبل از آن تماس، روز یکشنبه واشنگتن را برای سفر جدید خود به خاورمیانه با هدف کاهش شدت جنگ در غزه ترک کرد.

«پیتر بیکر» در گزارش ۲۸ آوریل در نیویورک تایمز نوشت، یک مقام دولت گفت که حدود سه چهارم تماس تقریبا یک ساعته بایدن با نتانیاهو بر آتش بس احتمالی و معامله گروگان‌ها متمرکز بود. مقامات آمریکایی گفته اند که اسرائیل طرح پیش نویس آمریکا را پذیرفته است و آن‌ها حماس را مقصر شکست در دستیابی به توافق می‌دانند. این مقام گفت، در طول این تماس، رئیس جمهور پذیرفت که مسوولیت پذیرفتن جدیدترین پیشنهاد بر عهده حماس است.

این دو همچنین درباره فیلم‌های مربوط به گروگان‌ها که هفته گذشته توسط حماس منتشر شد؛ از جمله فیلم‌هایی که دو گروگان را با تابعیت آمریکایی نشان می‌دهند، گفتگو کردند. مقامات آمریکایی درباره اینکه چرا حماس بیش از ۶ ماه پس از دستگیری گروگان‌ها این فیلم‌ها را منتشر می‌کند گیج شده اند، اگرچه ممکن است هدف افزایش فشار عمومی در اسرائیل بر نتانیاهو برای دادن امتیازات بیشتر برای دستیابی به توافق باشد.

تماس بایدن با نتانیاهو سه هفته پس از آن صورت گرفت که بایدن به نخست وزیر گفت در حمایت خود از جنگ اسرائیل تجدید نظر خواهد کرد، مگر اینکه برای تسهیل تحویل غذا و سایر تجهیزات به غزه و محدود کردن تلفات غیرنظامیان تلاش بیشتری انجام دهد. از آن زمان، کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است. در بیانیه‌ای پس از این تماس، کاخ سفید گفت که بایدن «موضع صریح خود» درباره هرگونه عملیات در رفح را تکرار و «مذاکرات جاری برای آزادی گروگان‌ها و آتش بس فوری در غزه» را با نخست وزیر بررسی کرد.

«ویویان نریم» و «زولان کانو یانگز» هم در گزارش دیگری در نیویورک تایمز نوشتند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) وارد عربستان شد تا با مقامات ۱۲ کشور عربی درباره تحولات غزه و شرایط موجود بین اسرائیل و حماس گفتگو کند. او پس از عربستان سعودی راهی اردن و اسرائیل خواهد شد. یک مقام وزارت امور خارجه که نخواست نامش فاش شود، روز دوشنبه در عربستان سعودی گفت: بلینکن انتظار دارد در یک گروه با مقامات عرب و اروپایی دیدار کند تا درباره طرح‌هایی برای بازسازی غزه صحبت کند.

عربستان سعودی میزبان نشست سه روزه مجمع جهانی اقتصاد است و مقامات ارشد عرب از جمله همتایان دیپلماتیک بلینکن در این رویداد در ریاض حضور دارند. آن‌ها شامل وزرای ارشد قطر و مصر، دو میانجی عرب هستند. بلینکن و دیگر دستیاران ارشد بایدن تلاش می‌کنند تا راه حل سیاسی بلندمدتی را برای این مناقشه دنبال کنند. بایدن و نتانیاهو، در تماسی که برای هموار کردن مسیر سفر بلینکن بود، بعدازظهر یکشنبه به مدت نزدیک به یک ساعت تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید که پس از این تماس منتشر شد، این دو درباره «افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه» گفتگو کردند و بایدن هشدار خود را درباره حمله جدید به رفح در جنوب غزه تکرار کرد. او همچنین با نتانیاهو «مذاکرات در حال انجام برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش بس فوری در غزه» را بررسی کرد.

دولت بایدن در بهترین سناریوی خود، به دنبال عادی سازی رابطه بین عربستان و شاید چند کشور عرب دیگر است. در مقابل، عربستان تسلیحات پیشرفته و تضمین‌های امنیتی، از جمله یک معاهده دفاعی متقابل، از ایالات متحده و تعهد به همکاری ایالات متحده در برنامه هسته‌ای غیرنظامی در این پادشاهی دریافت خواهد کرد.

مقامات آمریکایی و سعودی می‌گویند که اسرائیل به نوبه خود باید به یک مسیر مشخص برای تاسیس یک کشور فلسطینی با ضرب الاجل‌های مشخص متعهد شود. شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز یکشنبه گفت که مقامات سعودی امیدوارند در جریان سفر بلینکن به ریاض درباره گام‌های مشخص در جهت ایجاد یک کشور فلسطینی گفتگو کنند.

دیگر خبرها

  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد