Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: حوزه بهداشت و درمان استان زنجان بعد از انقلاب مسیر روبه رشد طی کرده و امروز در این حوزه از شاخصه های مطلوب در حوزه بهداشت برخورداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بعد از انقلاب شاخص‌های  پزشکی در سطح کشور و استان زنجان ارتقاءیافته است، افزود: در استان زنجان شاخص‌های پزشکی توسعه‌یافته است و باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در بخش درمان انجام‌گرفته و رضایتمندی از حوزه درمان بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مرگ‌ومیرها در استان زنجان بعد از انقلاب کاهش‌یافته است، اظهار کرد: قبل از انقلاب از هزار تولد ۱۱۰ نفر فوت می‌شد ولی در استان زنجان امروز از هزار تولد ۹.۹ درصد فوت می‌شود که کاهش بسیار خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: قبل از انقلاب در استان زنجان پزشکان هندی و بنگلادشی طبابت می‌کردند ولی امروز پزشکان و متخصصان خوبی وجود دارد و وابستگی پزشکی به خارجی‌ها نداریم.

قزلباش تأکید کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید مرگ‌ومیر مادران در روستاهای استان زنجان به صفر رسیده است و با راه‌اندازی شبکه‌های بهداشت و بهورزها در روستاهای استان زنجان دیگری مرگ‌ومیر مادران باردار را نداریم.

وی افزود: امید به زندگی افزایش‌یافته است چراکه قبل از انقلاب امید به زندگی ۴۲ سال بود ولی امروز به  بیش از ۸۰ سال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: قبل از انقلاب بیماران زیادی به علت نبود دارو و نبود پزشک فوت می‌شدند ولی امروز در سطح کشور و در استان زنجان جراحان و متخصصین زیادی وجود دارند.

قزلباش گفت: قبل از انقلاب مرکز بهداشت و بهورز و خانه بهداشتی وجود نداشت ولی امروز در تمام روستاها بهورز و خانه بهداشت وجود دارد.

وی ادامه داد: خود مراقبتی نقش بسیار مهم و بسزایی در کاهش و پیشگیری از بیماری‌های گوناگون دارد که در این میان فرهنگ‌سازی خود مراقبتی در جامعه بسیار مهم است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد