Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:19:56 GMT

رم در آستانه سفر اردوغان و اعتراض کردها زرهی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۰۵۹۹

رم در آستانه سفر اردوغان و اعتراض کردها زرهی شد

رم - ایرنا - شهر رم روز شنبه در آستانه سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به پایتخت ایتالیا و اعتراض جامعه کردها، زرهی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از رم، اردوغان فردا یکشنبه پس از گذشت 6 سال برای دیدار و رایزنی با مقامات ایتالیایی و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها در خصوص تحولات قدس، به رم سفر می کند، شهری که از هم اکنون با بکار گیری 3500 مامور پلیس، خود را آماده کرده و چهره ای زرهی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان در حالی به رم سفر می کند که ارتش ترکیه در چارچوب ماموریت 'شاخه زیتون ' فرای مرز سوریه در حال ضربه زدن به مواضع کردها در استان مرزی عفرین این کشور است. جامعه کردهای ایتالیا نیز در اعتراض به سفر اردوغان به رم، روز دوشنبه تظاهرات اعتراضی برپاخواهد کرد و از پاپ و مقامات ایتالیا خواسته اند تا با او دیدار نکنند.
اردوغان بر اساس برنامه اعلام شده، روز دوشنبه ابتدا با پاپ فرانسیس و کاردینال 'پیترو پارولین' نخست وزیر واتیکان دیدار می کند که برای نخستین بار از سال 1959 خواهد بود که رئیس جمهوری ترکیه با پاپ در واتیکان ملاقات می کند. اردوغان سپس با 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری و 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا ملاقات خواهد کرد.
در این دیدارها علاوه بر مناسبات دوجانبه، در باره بحران سوریه، جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مدیریت پناهجویان و موضوع شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط واشنگتن، گفت و گو خواهد شد.
مطبوعات ایتالیایی، اردوغان را یکی از فعال ترین حامیان فلسطین خوانده اند که علیه به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مبارزه و بر روی حمایت پاپ در خصوص مواضع خود در قبال فلسطین، حساب می کند.
اما شبکه کردها در آستانه سفر اردوغان ضمن شکایت از وی، دستان او را آغشته به خون دانسته و اعلام کرده اند که وی جنایتکاری است که غیرنظامیان را در سوریه و در ترکیه کشتار می کند. شبکه کردها ضمن یادآور شدن نقش شبه نظامیان کرد در پیروزی علیه داعش (در سوریه و عراق)، از پاپ و مقامات ایتالیایی خواسته اند تا با کسی که تاریخ و هویت فرهنگی را نابود می کند، ملاقات نکنند.
اروپام**461**1486**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه

شبکه المیادین از سفر قریب الوقوع رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه خبر داد.

به گزارش مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته جاری برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • ملاقات جذاب قلعه‌نویی و ستاره نامدار ایتالیا(عکس)
  • دیدار امیر قلعه نویی با مونتلا در ترکیه + عکس
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد