Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري-ايرنا- شوراي اسلامي شهر ساري درشانزدهمين نشست علني خود که عصر امروز شنبه در سالن اجتماعات شورا در مرکز مازندران برگزار شد، سازندگان پارکينگ را از پرداخت عوارض در سال 97 معاف کرد.

به گزارش خبرنگارايرنا، عضو شوراي اسلامي شهر ساري دليل معاف کردن پارکينگ سازان از پرداخت عوارض را تشويق به ساخت پارکينک در داخل شهر از سوي سازندگان و سرمايه گذاران اين حوزه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسفنديار عشوري شنبه شب در شانزدهمين نشست شوراي اسلامي شهر ساري گفت که در سال آينده اين معافيت براي سرمايه گذاراني که قصد ساخت پارکنيگ طبقاتي در سطح شهر ساري را دارند نيز اعمال مي شود.
وي برخورداري از معافيت را صرفا براي ساخت پارکينگ براي خودرو و دريافت محوز از سوي شهرداري اعلام کرده است.
عشوري که پيشنهاد دهنده اين طرح در شوراي اسلامي شهر ساري بود اظهارداشت : در شرايط فعلي شهرداري ها با جريمه سازندگاني که پارکنيگ ندارند، اين اعتبار را صرفا در فعاليت هاي عمراني غير از ساخت پارکنيگ صرف مي کنند.
اين عضو شوراي اسلامي شهر ساري افزود : اين در حاليست که طبق قانون شهرداري بايد درآمد ناشي از اين بخش را براي ساخت پارکينگ در سطح شهر هزينه کند.
عشوري پيشنهادکرد تا درآمد ناشي از جرايم کمبود پارکينگ در ساخت وسازهاي شهري در حساب مجزا نگهداري و با نظارت شوراي اسلامي شهر، شهرداري موظف باشد تا درآمد اين بخش را به ساخت پارکينگ اختصاص دهد.
** مخالفت شورا با افزايش تعرفه عوارض شهري سال 97
رئيس کميسيون بودجه شوراي اسلامي شهر ساري گفت که کليات عوارض شهرداري اين شهر در شوراي اسلامي به تصويب رسيد.
سعيد نجاريان در اين نشست افزود : شوراي اسلامي شهر با اکثريت آراء با تاييد کليات عوارض از هر گونه افزايش تعرفه عوارض براي سال 97 مخالفت کرد.
به گفته وي تعرفه عوارض شهري درسال آينده طبق اين مصوبه شوراي اسلامي شهر ساري برابر با نرخ سال جاري است.
نجاريان دليل اين تصميم شوراي اسلامي شهر ساري را رونق کسب و کار و حمايت از بازار کار و اشتغال اعلام کرد.
** پنج برابرشدن تعرفه عوارض افزايش سطح اشغال ساري درسال 97
همچنين شوراي اسلامي شهر ساري با تصويب بخشي از عوارض سال آينده تعرفه عوارض افزايش سطح اشغال بالاي 70 درصد را تا 5 برابرافزايش يافت.
براساس اين مصوبه سازندگاني که سطح اشغال ساخت و سازشان از 70 درصد مجاز فعلي بيشتر شود، بايد براي هر متر بنا غيرمجاز 5 برابرعوارض مصوب جريمه پرداخت کنند.
براساس قانون ، اعضاي شوراي اسلامي موظفند تا تعرفه عوارض سال آينده هر شهر را تا 15 بهمن ماه هر سال مصوب و به شهرداري ابلاغ کنند.
براساس اين قانون شهرداري ها نيز موظفند تا تعرفه عوارض مصوب را از اول فروردين ماه سال بعد طبق مصوبه شوراي اسلامي عملياتي کنند.
شهر ساري افزون بر 300 هزار نفر جمعيت دارد که در دوره پنجم از بين نامزدهاي انتخاباتي 9 نفر به عنوان اعضاي اصلي از سوي مردم انتخاب شدند.
شهر ساري در دوره چهارم 13 عضو شورا داشت که طبق قانون جديد انتخابات تعداد اعضاي اين شهر 4 نفر کمتر از دوره قبلي شد.
خبرنگار: حسين فلاحتي** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
6982/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد