Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@08:22:18 GMT

شیرین پلو با مرغ، غذای اعیانی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۲۲۹۹

شیرین پلو با مرغ، غذای اعیانی

امروز برای کسانی که عاشق غذاهای شیرین هستند یک پیشنهاد عالی داریم. برای ناهار امروز شیرین پلو را به شما پیشنهاد می کنیم. جز اینکه غذای فوق العاده خوشمزه ای است، در دسته غذاهای اعیانی هم قرار میگیرد.

 مواد لازم:
        برنج ۱ کیلو
        مرغ ۱.۵ کیلو
        خلال بادام ۱۰۰ گرم
        خلال پسته ۵۰ گرم
        خلال پرتقال ۵۰۰ گرم
        شکر ۱ کیلو
        زعفران سائیده ۱ قاشق مرباخوری
        روغن ۱۵۰ گرم
        پیاز متوسط خرد شده ۲ عدد
        نمک و زردچوبه


طرز تهیه:

۱- پوست پرتقال ریز شده را دو بار در آب بجوشانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس چند بار در آب سرد بخیسانید و هربار آب آن را عوض کنید.

 ۲-در یک قابلمه ۳ لیوان آب را همراه با شکر بجوشانید. سپس خلال های پرتقال را درون آبجوش بریزید و بجوشانید تا شیرین شوند.

۳- برنج را خیس کنید.

۴-  ۳ قاشق روغن در یک قابلمه متوسط بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. پیازها را درون روغن کمی تفت داده و سرخ کنید. تکه های مرغ را درون پیاز ها بریزید و کمی تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس کمی نمک و زرد چوبه و ۱ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا مرغ بپزد.

۵-  آب مرغ را صاف کنید و نصف لیوان از آن را با ۲ قاشق روغن، یک ملاقه از آب خلال و زعفران سائیده شده مخلوط کنید.

۶- استخوانهای مرغ را بگیرید و گوشت آن را قطعه قطعه کنید. برنج را آبکشی کنید.

۷-  قابلمه پخت شیرین پلو را حاضر کنید و کف آن را ۳ قاشق روغن و ۱/۲ لیوان آب بریزید. نصف برنج را داخل قابلمه ریخته و به ترتیب خلال پرتقال و نصف خلال بادام را روی برزنج بریزید. کمی برنج روی خلالها ریخته و قطعات مرغ را روی آن قرار دهید. برنج باقی مانده را روی مرغها بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

۸- هنگامی که برنج عرق کرد مخلوط اب مرغ آماده شده از قبل را روی برنج بدهید و برنج را دم کنید. برای تزئین برنج هنگامی که برنج را در دیس کشیدید، کمی خلال پسته روی آن بریزید و کمی کره ذوب شده روی آن قرار دهید تا طعم بهتری داشته باشد. همچنین از هویج هم می توانید استفاده کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شریفی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تأخیر دولت در پرداخت ارز روغن‌های خام وارداتی گفت: هیچ ارزی به روغن‌های وارداتی که از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا کنون وارد کشور شده تخصیص نیافته است و این طلب ۳۵۰ میلیون یورو می‌شود.

وی افزود: این تأخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تأکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی، این روغن‌ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می‌تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تأمین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغن خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شریفی افزود: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.

کد خبر 6080048

دیگر خبرها

  • برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان
  • تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • دقیقی با خاطرات شیرین گلزنی مقابل استقلال
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • متن غم‌انگیز پدر رضا داودنژاد؛ «غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای؟»