Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@18:52:05 GMT

حرفهای جالب منتقد سایت‌ اند ساند از «وقت ناهار»

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۳۰۲۹

رویداد۲۴-نیل مک گلون منتقد مجله سایت اند ساند و پژوهشگر موسسه کرایتریونه در نقدی به فیلم ایرانی «وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی پرداخته است. این فیلم کوتاه که حضورهای جهانی قابل اعتنایی داشته است این روزها در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هم حضور دارد و با سه فیلم دیگر به رقابت می پردازد.نقد نیل مک گلون بدین شرح است: «این اولین فیلمی است که از فیلمساز ایرانی علیرضا قاسمی دیده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیان قدرت این فیلم کوتاه باید بگویم که من با هیجان بسیار به همان شدت و احساس عمیقی که در این  ۱۵ دقیقه وجود داشت به انتظار ادامه کارهای این فیلمساز می نشینم.

فیلم داستان یک دختر ۱۶ ساله را روایت می کند که برای شناسایی جسد مادرش به بیمارستانی در شهر می آید با این حال مسئولان بیمارستان به دلیل سن و سال پایین این دختر به او اجازه نمی دهند که برای شناسایی مادرش به سردخانه بیمارستان مراجعه کند و از او می خواهند که  شخص بزرگتری را برای این کار به جای خودش بیاورد.

سرانجام با اصرار دختر و پس از این که مسئولان بیمارستان مطمئن می شوند که بیشتر خانواده او به خاطر جرم های مختلف درزندان به سر می برند اجازه این کار را به او می دهند.

قاسمی در این اثر از خورشید چراغی پور بازیگر جوان فیلمش یک بازی سینمایی شگفت انگیز می گیرد بازیگری که در آینده قطعا نامش بیشتر شنیده خواهد شد. گستره احساسی که این دختر در هنگام بیان داستان زندگیش به مدیر بیمارستان به مخاطب ارائه می دهد برای من یادآور پسر جوان شاهکار کلیموف «بیا و بنگر» است. پسری که در انتهای فیلم به نظر می رسد به خاطر رنج هایی که بر او رفته به شخص دیگری مبدل شده است.

کارگردانی بی نظیر قاسمی به بازیگر زن اصلی فیلمش این اجازه را داده که اجرایی ارایه دهد بدون آن که تلاشی برای خودنمایی و جلب توجه داشته باشد.

فیلمنامه اثر بسیار دقیق نوشته شده و اجرای آن نیز چیزی کمتر از یک مکاشفه درونی نیست. دیالوگ ها از سوی دختر همانند اشک هایش جاری می شوند و ما همواره احساس می کنیم که اشک های دختر در هر لحظه از فیلم در شرف جاری شدن است.»

«وقت ناهار» امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۲۰ در قالب بسته فیلم های کوتاه در پردیس ملت برای اهالی رسانه به نمایش در می آید. فیلم های کوتاه جشنواره با اینکه در بخش رقابتی حضور دارند ولی نمایش مردمی و نمایش برای اهالی سینما ندارند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین جلسه‌ شورای تأمین مسکن استان، اظهار داشت: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌‌ای که تاکنون به همت دولت سیزدهم در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

استاندار همدان افزود: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بازآفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم، بیان کرد: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنياد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌‌های اجرایی ایجاد شده است، عنوان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط دولت انجام می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، ادامه داد: در کنار تحقق شعار “جهش‌ تولید با مشارکت مردم” جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری افزوده شده و در مجموع به ۲۸ شهر رسیده است، از همین رو فرمانداران و شهرداران تشویق‌های نوزده‌گانه را تبلیغ و تبیین کنند.

قاسمی فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • تصاویر ظاهر جالب دختر خانم پرسپوليسی؛ او چطور بلیط‌ می‌خرد؟
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان