Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحن علنی شورای شهر گرگان ‌با حضور اعتراض‎آمیز رانندگان انتقال نخاله شهری همراه بود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سی‎و نهمین صحن علنی شورای شهر گرگان در حالی آغاز شد که تعداد زیادی از رانندگان و کارگران جمع‎آوری نخاله‎های شهری در پشت درب جلسه شورا در شهرداری گرگان تجمع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض و حضور این کارگران باعث شد که بخشی از جلسه امروز شورای شهر گرگان تحت شعاع قرار گیرد، نماینده این رانندگان جمع‎آوری نخاله در صحن شورا انتقال نخاله‎های شهری را با 10 هزار تومان پول کارگر برای بار زدن نخاله‌ها و 30 هزار تومان هزینه انتقال مقرون به‌صرفه نداستند و اعتقاد داشتند که با بسته شدن محور توسکستان بیکار می‎شوند.

از سویی با توجه به اینکه تعدادی زیادی از ماشین‎های باری نیسان، خاور و کامیون‎های آنها مستهلک است از سخت‎گیری‎های راهنمایی رانندگی نیز در محور توسکستان گلایه داشتند، نماینده رانندگان در صحن علنی شورای شهر گرگان به این مهم تاکید داشت که 400 ماشین جمع‎آوری نخاله در جاده توسکستان ترافیک این منطقه را افزایش می‎دهد.

این نماینده رانندگان جمع‎آوری نخاله به نقش صنفی خود اشاره کرد و گفت: با جمع‎آوری نخاله از سطح شهر به زیبا‎سازی شهر کمک کردیم و از زمانی که محور توسکستان برای تخلیه نخاله‎های شهر انتخاب شده و سبب شده که بسیاری از افراد در سطح شهر نخاله‎های خود را پیاده کنند.

یکی دیگر از نمایندگان خمل نخاله در این جلسه گفت که بیش از 600 نیسان، 150 بیل و لودر و 400 کامیون و خاور برای حمل نخاله درون شهری از سال 1390 با تشکیل شرکتی فعالیت می‎کنند.

وی به تشکیل شرکتی برای خودرهای نیسان به نام "ستایش گستر" اشاره کرد و گفت: خاور و نیسان در هزارپیچ از نخاله شهری را تخلیه می‎کردند و از سال 1395 ابلاغ شد که نیسان و خاور نیز به توسکستان بروند، این ماشین‎ها از نظر فنی مشکل دارند و توان مسیر توسکستان را ندارند.

جرجانی: بی‎توجهی به دغدغه رانندگان جمع‎آوری نخاله باعث افزایش نخاله‎ها در حاشیه شهر می‎شود

ابراهیم جرجانی عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه تاکید کرد که شهرداری و خدمات شهری باید بیشتر به فکر کارگران و رانندگان تخلیه نخاله باشند چرا که این افراد در سطح شهر با پاک‎سازی نخاله ساماندهی کردند.

وی با بیان اینکه در شورا مصوب شده بود که در منطقه هزارپیچ نخاله دپو شود، یادآور شد: کامیون‎ها و خاورها یک تن وزنشان بیشتر از نیسان است و امکان خروج نخاله توسط این خودروها به بیرون شهر گرگان و مسیر توسکستان با توجه به هزینه‌ها امکان ندارد و نیاز است مصوبه‎ای داشته باشیم تا در حال حاضر این افراد نیز در این منطقه تخلیه نخاله داشته باشند.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: با توجه به اینکه این نخاله مربوط به شهر گرگان است شهرداری برای آن هزینه‎بیشتری بپردازد و از شهرداری انتظار داریم دستور ویژه‎ای بدهد و مشکلات این کارگران را بررسی کنند.

جرجانی با بیان اینکه برای مشکلات رانندگان خاور نیز مصوبه‎ای در شورا ایجاد شود و یک تن بر میزان حمل نخاله در محور هزارپیچ اضافه شود، تاکید کرد: عدم حل مشکلات این کارگران باعث می‎شود بخشی از نخاله در رودخانه‎ها و حاشیه‎های شهر گرگان تخلیه شود.

وی گفت: بخشی از بدهی این کارگران از روگذر و زیر گذرها باقی مانده است و انتظار داریم که نسبت به پرداخت مطالبات معوق این کارگران اقدام شود.

ربیعی: اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان در این جلسه اظهار داشت: کامیون‎داران تک و جفت نخاله‎های سطح شهر را در منطقه هزارپیچ تخلیه می‎کردند و یکی دو سالی است که این افراد نخاله‎ها را در توسکستان تخلیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: تردد زیاد خودرو در محور توسکستان، فاصله زیاد و جرائم رانندگی سبب شده که هزینه این افراد زیاد شود،رانندگان نیسان و خاور نیز باتوجه به میزان باری که نخاله منتقل می‎کنند برایشان تخلیه نخاله در توسکستان مقرون به صرفه نیست.

عضو شورای شهر گرگان تاکید کرد: اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست و در آینده معضلات زیست محیطی خواهیم داشت، تا 10 سال آینده می‎توانیم بگوییم نخاله‎ها را در آن مکان بریزیم و مشکل زیست محیطی پیش نمی آید ولی برای بعد از آن باید فکر اساسی کنیم.

ربیعی تاکید کرد: برای نیسان و خاور صرفه اقتصادی ندارد که نخاله‎های شهری را در توسکستان تخلیه کنند و از شهرداری درخواست دارم که مذاکراتی را با استانداری داشته باشد تا مشکل این رانندگان حل شود.

وی یادآور شد: از نظر زمان و سوخت تخلیه نخاله‎ها در منطقه توسکستان مقرون به صرفه نیست، تاکید کرد: امروز بخشی از کارگران و رانندگان به این منظور به شورای اسلامی شهر گرگان آمدند.

هزارپیچ نمی‎تواند هم محل جذب گردشگر و هم انتقال نخاله باشد

اما محسن کریمی، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در این جلسه نظر دیگری داشت او معتقد بود که نمی‎توان انتظار داشت که هزارپیچ به عنوان مکانی برای جذب گردشگری در گرگان در نظر گرفته شود ولی هنوز نخاله‎های شهری در آن مکان تخلیه شود.

وی تاکید کرد: کاملا قابلیت استفاد از زمین حاصلخیز کشاورزی را در هزارپیچ داریم، برای پر شدن گودبرداری‎ها در این منطقه از هزارپیچ مجوز گرفته شده و باید برخی از نخاله‎ها در این منطقه به این منظور تخلیه شود.

کریمی تاکید کرد: باید در آینده نزدیک به این مهم پرداخته شود که نخاله‎ها به مسیر دیگری منتقل شودند ، ما به سمتی رفتیم که برای کارگران نیسان وضعیت بهتر شود، مکاتبات وجود دارد که زمین شرکت نفت تسطیح کردیم و ضابطان قضائی شرکت نفت حضور پیدا کرد و گفتند که وارد شدند به حریم خطوط نفت ممنوع است.

گرزین:انتقال نخاله شهری به توسکستان توجهی اقتصادی ندارد

ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان در این جلسه تاکید کرد که برای فاضلاب و نخاله‎ها شهری باید فکر شود، هزینه‎های کرایه و کارگر برای حمل نخاله به توسکستان توجهی اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه خدمات شهری باید به فکر یک مکان نزدیکتر برای انتقال نخاله‎ها از سطح شهر باشد، گفت: فاضلاب و پیاده کردن نخاله در هزارپیج نیز توجهی ناپذیر است و سرمایه گریزی و مشکلات محیط زیستی در این منطقه به وجود می‎آورد.

سعید رحیمی، دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز در این جلسه یادآور شد: باید نگاه صنفی و قومیتی را برای مشکلات شهروندان کنار بگذاریم، حل مشکلات این نیست که 20 تا 40 نفر در صحن شورا حضور یابند و چنین شرایطی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه قبل از به وجود آمدن مشکلات باید در صحن شورا برنامه‎ریزی کنیم، گفت: باید در فضای آرمان این موضوع را دنبال کنیم و نباید اصل را بر این بزارید که مسائل شهروندان را به مشکلات صنفی ترجیح دهیم.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!

آفتاب‌‌نیوز :

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلف انتسابی مهدی هاشمی نسب، مربی تیم استقلال تهران مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه با رسانه و با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده، تخلف انتسابی به وی محرز و مسلم تشخیص داده شده و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، هاشمی نسب به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره قابل تجدید نظر ظرف مدت ۷ روز از تاریخ این ابلاغ در کمیته استیناف است.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • سیل دبی بازهم برای ورزش ایران دردسر شد
  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت
  • نحوه تعویض و نصب بی دردسر دستگیره در اتاق و سرویس بهداشتی (فیلم)
  • حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!