Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@09:24:35 GMT

قانونگذار روس: فاجعه هیروشیما تکرار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۳۶۱۵

یک قانونگذار ارشد مجلس شورای فدراسیون روسیه در واکنش به انتشار دکترین هسته‌ای جدید آمریکا، گفت که این سند مجوز یک قتل عام مردم غیرنظامی را مثل آن‌چه در هیروشیما و ناکازاکی رخ داد، می‌دهد. آفتاب‌‌نیوز : فرانتس کلینت‌سویچ، نایب رییس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه، گفت: همه جهان فاجعه هیروشیما و ناکازاکی را به خاطر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکترین هسته‌ای کنونی آمریکا، تکرار چنین اقدامی را منع کرده است و این موضوع جای نگرانی دارد.
این قانونگذار روس خاطرنشان کرد که دکترین وضعیت هسته‌ای جدید که توسط وزارت دفاع آمریکا در روز جمعه منتشر شد در واقع اساس خود را بر مبنای تقابل با مسکو بنا نهاده است.
وی افزود: در این دکترین آمریکا سعی کرده است تا تعادل استراتژیک جهانی را به نفع خود تغییر دهد و روسیه را برای به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای خود بهانه کرده است.
او ادامه داد که آمریکا به بهانه شبه جزیره کره گفت‌وگوها با روسیه را در مورد خطرات هسته‌ای متوقف کرده است.
کارشناسان اعلام کرده‌اند که دکترین هسته‌ای جدید آمریکا اجازه می‌دهد تا این کشور در مقابله با روسیه ابتکار عمل بیشتری داشته باشد.
همچنین اولگ معرزورف عضو کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون دکترین هسته‌ای جدید آمریکا را ایجاد یک دور جدید از جنگ سرد میان دو طرف دانست.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با تکرار موضع پیشین روسیه درباره مذاکرات برای حل دیپلماتیک جنگ اوکراین، گفت که هرگونه مذاکره بدون حضور و مشارکت روسیه منتج به نتیجه نخواهد شد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره کنفرانس صلح اوکراین که قرار است در سوئیس برگزار شود، گفت: درک نمی‌کنیم که این کنفرانس صلح چه نقطه عطفی است! از چنین کنفرانسی چه انتظاراتی باید داشت؟ بدون حضور و مشارکت روسیه، چطور می‌توان درباره نتیجه کنفرانس صحبت کرد؟ چنین اتفاقی مطلقاً امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: این (کنفرانس) ابتکاری است که برای رسیدن نتیجه طراحی نشده است! موضع روسیه درباره مذاکرات صلح مشخص و مشهور است. موضع ما منسجم، کاملاً شفاف و رییس جمهور بارها آن را تکرار و تایید کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به همراه الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی وی، ۱۱ آوریل در کرملین رایزنی کرده و بعد از آن، پوتین تاکید کرد که مسکو هرگز حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات را رد نکرده و همواره نسبت به این راه‌حل متمایل بوده است.

کد خبر 6095202

دیگر خبرها

  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان