Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@14:46:51 GMT

شاخص صنعتی داو جونز ۶۶۶ واحد سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۳۷۳۲

شاخص صنعتی داو جونز ۶۶۶ واحد سقوط کرد

نگرانی ها در مورد تاثیر کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کار آمریکا بر چشم انداز نرخ تورم و افزایش بازدهی اوراق قرضه موجب شد تا شاخص متوسط صنعتی داو جونز روز جمعه حدود ۶۶۶ واحد سقوط کند.

ایران آنلاین / نگرانی ها در مورد تاثیر کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کار آمریکا بر چشم انداز نرخ تورم و افزایش بازدهی اوراق قرضه موجب شد تا سرمایه گذاران اقدام به خارج کردن سرمایه های خود از بازار بورس آمریکا کنند، به نحوی که شاخص متوسط صنعتی داو جونز روز جمعه با حدود 666 واحد سقوط، بیشتری افت یک روزه در طی 20 ماه گذشته را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیشترین کاهش ارزش شاخص صنعتی داوجونز در یک روز از دسامبر 2008 یعنی بحبوحه بحران مالی جهانی تاکنون است.

در حالی که 3 شاخص عمده وال استریت هفته گذشته به رقم های بالای بی سابقه ای رسیده بودند، در این هفته این شاخص ها بیشترین افت هفتگی در طی 2 سال اخیر را به ثبت رساندند. شاخص های اس اند پی 500 و داو جونز شاهد بدترین عملکرد هفتگی خود از اوایل ژانویه 2016 تاکنون بودند در حالی که شاخص نزدک بدترین عملکرد هفتگی از اوایل فوریه 2016 را به ثبت رساند.

چاک کارلسون، مدیر موسسه هورایزون اینوستمنت در ایندیانا گفت: «مردم دارند به نحو فزاینده ای در مورد افزایش سریع نرخ بهره در آمریکا احساس ناراحتی می کنند.»

پس از آنکه وزارت کار آمریکا اعلام کرد که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه ژانویه بیش از حد انتظار بوده و بیشترین رشد دستمزدها در طی بیش از 8 سال و نیم گذشته رخ داده است، افت ناگهانی شاخص های سهام شتاب بیشتری به خود گرفت. تصویر ارائه شده از کارگرانی که با دستمزدهای بالاتری کار می کنند این انتظار را تقویت کرد که نرخ تورم در آمریکا در حال افزایش است و این می تواند فدرال رزرو را به سمت اتخاذ رویکردی تهاجمی تر در زمینه افزایش نرخ بهره سوق دهد.

این امر موجب شد تا میزان بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به 2.8450 درصد برسد که بالاترین رقم از ژانویه 2014 تاکنون است. این خود می تواند موجب جذاب تر شدن سرمایه گذاری در اوراق قرضه به جای سرمایه گذاری در بازار بورس شود.

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشتیم، که  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان است.

وی بابیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم برای استفاده از این انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده و در ادامه افزود: که  از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها ، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری افزود: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود، در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم  و در راستای تحقق بخشیدن، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت