Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:نگاه ما در واگذاری تصدی‌ها منفعت گرایانه نیست و درکنار اجرای سیاست دولت باید منافع و مصالح انجمن‌های هنری لحاظ شود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عباس صالحی شامگاه شنبه در نشست با هنرمندان و اهالی رسانه در بوشهر افزود: سیاست کلی دولت مبنی بر واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی است و همه دستگاهها موظف و مکلف به اجرای قانون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این قانون باید به نحوی اجرا شود که کمترین آسیب متوجه حوزه فرهنگ و هنرشود.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر استانی ازمزیت هنرهای نمایشی کشور است و حمایت از هنر تئاتر استانها از اولویت های این وزارتخانه است.
صالحی ادامه داد: تئاتر استانی با محوریت و تقویت بیشتر و با نگاه انتخابی از پائین به بالا مورد توجه قرار می گیرد.
صالحی درخصوص جشنواره بین المللی ئتاتر خلیج فارس نیز گفت:طرح مکتوبی ارائه شده که باید زمینه اجرای طرح بررسی شود.
وی در خصوص یارانه مطبوعات یادآورشد:باتوجه به تفاوت در سیستم یارانه مطبوعات یکی از کارهای دولت شفافیت در یارانه هاست که اگر خلاف دستور العمل و یا با تفاوت اجرا شود رسیدگی لازم انجام می شود.
صالحی درخصوص حمایت از اساتید حوزه تئاتر استان ها نیز افزود: حمایت از هنرمندان نامدار استانها در تمام حوزه های هنری و با نگاه حمایت از هنرمندان پیشکسوت انجام می شود.
وی بیان کرد:در همین راستا براساس هماهنگی انجام شده با صندوق اعتباری هنرمندان از این قشربعنوان نماد های هویتی هنری استانها حمایت بیشتری صورت می گیرد.
صالحی گفت: هنرمندان استان ها نمادها و شناسنامه هویتی هنری به شمار می روند و هر چقدر این شناسنامه ها ریشه دار ترشود هنرهای استانی ریشه دارتری متولد می شود.
وی در خصوص با موسیقی نیز گفت:نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کسانی است که درحوزه موسیقی اصیل ایرانی فعال می کنند.
وی با اشاره به اینکه موسیقی سنتی بوشهر ریشه عمیق و تاریخی دارد گفت: همه ما دغدغه حمایت از موسیقی سنتی، کلاسیک و محلی داریم و تلاش می شود از این موسیقی بعنوان هویت ایرانی حمایت و دفاع شود.
صالحی اضافه کرد: باید فضای موسیقی نواحی و سنتی و موسیقی کلاسیک را در جامعه جدی تر گرفت.
وی درخصوص حمایت از خبرنگاران نیزگفت:دردولت گذشته بیمه خبرنگاران بعنوان تسهیلات رفاهی مطرح بود که پرداخت یارانه ها به مطبوعات وقتی می تواند پایداری داشته باشد که بیمه خبرنگاران شکل بگیرد.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برهمین اساس بخش زیادی از خبرنگاران بیمه شدند افزود: بیمه کردن خبرنگاران همچنان ادامه خواهد داشت و در کنار آن نیز اقدام های دیگری نیز انجام می شود که به زودی اطلاع رسانی می شود.
صالحی در خصوص ضعف زیرساختهای فرهنگی در استان بوشهر گفت:درتفاهم نامه ای که با استانداری بوشهر تنظیم می شود نقشه و پایه گذاری فعالیت های فرهنگی و هنری برای سه سال آینده تحولاتی انجام می شود.
وی با اشاره به نزدیک کردن کانون های مساجد و موسسه های قرآنی با حوزه هنرگفت: باید در کنار توریسم سیاحتی به توریسم قرآنی، زیارت، دینی، عرفان و تصوف توجه شود و از این ظرفیتی که درکشور کم نیست استفاده مطلوب شود.
وی درخصوص پایتختی شهر بوشهر بعنوان پایتخت کتاب گفت:هدف از این طرح ایجاد موج جدید در فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
صالحی اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با ارائه طرح ها و ایده های خوب برای کسب این عنوان تلاش زیادی کرده و باید از این عنوان دفاع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه باشگاه استقلال، جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان درباره دیدار با تراکتور در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گفت: این دیدار اهمیت فراوانی برای ما دارد و نیازی به توضیح اضافه نیست. تراکتور از تیم‌های قدرتمند و خوب فصل جاری لیگ برتر بوده و در مقابل، ما هم انگیزه فراوانی برای این مسابقه داریم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم. این بازی و امتیازهایش برای ما اهمیت زیادی دارد. در تعطیلات تمرینات منظم و خوبی داشتیم. روی این بازی کار کردیم. با برنامه جلو رفتیم و امیدواریم نتیجه دلخواه خودمان و هواداران را به دست بیاوریم.

سرمربی استقلال درباره واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، توضیح داد: واگذاری استقلال اتفاق بزرگی بود و همه این واگذاری را به فال نیک می‌گیریم. جا دارد همین جا از علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، همکاران او و همینطور احمد شهریاری تشکر ویژه کنیم. تنها چند روز بعد از حضور رسمی‌ او در استقلال، قدم مهمی برداشت و بخشی از طلب بازیکنان را واریز کرد. با حضور آنها به آینده استقلال امیدوار هستیم. به طور قطع همه چیز منظم‌تر خواهد بود و شک نداریم زیرساخت‌ها هم درست می‌شود. استقلال یک سرمایه بزرگ است و خدا را شکر دیدگاه مالکان جدید هم مثبت بوده و می‌تواند باشگاه را متحول کند. هواداران هم حمایت کنند. به طور قطع اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.

جواد نکونام در پایان گفت: ما به نتایج دیگر تیم‌ها فکر نمی‌کنیم و فقط نگاه‌مان به بازی‌های خودمان است. تمام تمرکزمان را گذاشته‌ایم. شش هفته سخت و سرنوشت ساز در انتظار ماست. باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم. جواب تلاش‌های طول فصل را در این مقطع خواهیم گرفت. بازیکنان هم تمام تمرکز خود را گذاشته‌اند. توکلمان به خداست و شک نداریم هواداران حتی نسبت به گذشته بیشتر از ما حمایت خواهند کرد و این موضوع به تیم انرژی می‌دهد.

کد خبر 6093510

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است