Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از شوشتر، اخلاق محمدیان اظهار کرد: تاکنون ۱۲۶ فقره قرارداد واگذاری حق انتفاع اراضی صنعتی در این شهرستان با متقاضیان سرمایه گذاری انعقاد یافته که از این تعداد، ۵۵ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده است و این واحدها برای ۷۳۸ نفر با سرمایه گذاری ۶۴۳ میلیارد ریالی ایجاد اشتغال کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و راه آهن زاگرس بیان کرد: بر مبنای این تفاهم نامه ۵۰ میلیارد ریالی، شهرک صنعتی شماره ۲ شوشتر به شبکه سراسری راه آهن متصل خواهد شد و این اقدام جهشی فوق العاده در جذب سرمایه گذاران جدید و تسهیل شرایط صادراتی برای تولید کنندگان مستقر در این شهرک است.

وی تصریح کرد: چنانچه یک متقاضی سرمایه گذاری برای خرید زمین در شهرک های صنعتی اقدام کند و در چارچوب قرارداد این واگذاری صورت پذیرد اما هیچ اقدامی در راستای ساخت و ساز و به بهره برداری رساندن واحد خود انجام ندهد بر اساس دستورالعمل، قرارداد فی مابین فسخ و در صورت داشتن متقاضی به او واگذار خواهد شد اگرچه این فسخ دارای پروسه ای است که مطابق قانون اجرایی می شود.

محمدیان ادامه داد: در راستای تأمین برق مورد نیاز شهرک های صنعتی خواستار همکاری بیشتر شرکت توزیع برق با واحد صنعتی پرشین کلر و همچنین شهرک صنعتی شماره ۲ شوشتر هستیم.

یادآور می شود پروژه های عمرانی اتصال شهرک صنعتی شماره ۲ شوشتر به شبکه سراسری راه آهن، تأمین برق، تأمین فیبر نوری، ساخت، راه اندازی و تکمیل تصفیه خانه، آبرسانی به ناحیه صنعتی شعیبیه شوشتر، گاز رسانی به فاز اول شرکت پرشین کلر در سال جاری در شهرک ها و نواحی صنعتی شوشتر اجرایی شده و بخشی از آنها به اتمام رسیده اند.

 

خبرنگار: مصطفی فتحی زاده

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان