Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی صرفاً میراثی سیاسی نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی سرفصل‌های جدیدی برای زندگی مردم ایران ارائه داد.

وی بیان کرد: هر چند ما با نقطه‌ای که امام راحل عظیم‌الشأن برای کشور ترسیم کرده بودند فاصله‌ داریم اما باید به‌خوبی تبیین شود که پیش از انقلاب چه وضعیتی داشتیم و امروز در چه وضعیتی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: بازخوانی تجربه انقلاب برای توسعه امروز کشور امری ضروری است، چراکه این بازخوانی فرصت‌های جدیدی برای توسعه کشور و غلبه بر تنگناهای پیشرو به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به شرایط سال‌های اول انقلاب و یادآوری این مهم که در آن برهه زمانی جوانانی مدیریت کشور را به دست گرفتند که هیچ‌گونه سابقه مدیریتی نداشتند و با مشکلات و معضلات فراوانی همچون هشت سال جنگ تحمیلی مواجه شدند، تصریح کرد: تجربه‌های آن سال‌ها، امروز نیز باید به کار گرفته شود و انقلاب باید برای همگان به‌خصوص نسل جوان بازخوانی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه همراهی‌های مردمی در طول تاریخ انقلاب همواره باعث برکات و موفقیت‌ها فراوانی برای کشور شده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز با گفت‌وگو صادقانه با مردم و همراه کردن آن‌ها خواهیم توانست بر هر مشکلی غلبه کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های یزد و مردم این خطه که آنها را نه‌تنها در کشور بلکه در جهان زبان زد کرده، اذعان کرد: مردم یزد هم به سنت‌ها پایبند هستند، هم به‌عنوان مردمانی دین‌دار و متعهد شناخته می‌شوند و هم در این خطه کویری شاهد توسعه بالای صنایع هستیم و چنین مواردی است که باعث شده تا بتوانیم یزد را الگوی برتر برای توسعه کشور معرفی کنیم.

جهانگیری با اشاره به فرصت‌هایی که در کشور موجود است و باید از آنها استفاده کنیم، از درخشش سپاه پاسداران در مبارزه با داعش و وجود سرداران شجاعی همچون قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از بارزترین این فرصت‌ها نام برد و افزود: همه اقشار با تعامل و همدلی باید این فرصت‌ها را در برابر چالش‌هایی که موجود است غنیمت شمرده و برای تعالی ایران همه تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از صنایع و کوچک و متوسط کشور بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌ شده است، اذعان کرد: این اعتبارات در قالب طرح‌های اشتغال روستایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار فعالان این عرصه‌ها قرارگرفته است که امیدواریم رونق‌های خوبی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از اینکه عده‌ای با پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه  به گمان خودشان می‌خواهند رقیب خود را از صحنه خارج کنند، ادامه داد: همه باید توجه داشته باشند که بیان چنین مواردی مردم را از جمهوری اسلامی دلسرد می‌کند و مردم همه مسئولین با هر حزب و جناحی را با یک‌چشم و به‌عنوان مسؤولان نظام نگاه می‌کنند.

پایان پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه) در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیروهای مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند» ؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت : چرا بیدارم نکردید؟!دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیروهای خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بارها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم : اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی گذارم جایی بروند.

کد خبر 847148 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند