Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه گذشته، رژیم صهیونیستی به حدود ۳۸ هزار پناهجوی اهل اریتره و سودان «پیشنهاد خطرناک» ارائه داد و آن انتخاب بین دو گزینه دریافت کمک هزینه ۳۵۰۰ دلاری و یک بلیط هواپیما به سوی یک کشور ثالث در آفریقا یا زندانی شدن بود.به گزارش بلاغ، رژیم صهیونیستی که خود بیش از ۶۰ سال است خاک فلسطین را اشغال کرده، سیاست جدید اخراج پناهجویان آفریقایی از این اراضی را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماه گذشته، رژیم صهیونیستی به حدود ۳۸ هزار پناهجوی اهل اریتره و سودان «پیشنهاد خطرناک» ارائه داد و آن انتخاب بین دو گزینه دریافت کمک هزینه ۳۵۰۰ دلاری و یک بلیط هواپیما به سوی یک کشور ثالث در آفریقا یا زندانی شدن بود.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرد که سیاست جدیدی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، موجی از انتقاد را در اراضی اشغالی به همراه داشته است.

منتقدان سیاست‌های جدید رژیم صهیونیستی در اخراج پناهجویان آفریقایی استدلال کرده‌اند که بعد از قضیه هولوکاست، پناهجویان بوده‌اند که اسرائیل را شکل دادند و رژیم صهیونیستی وظیفه دارد تا با شفقت بیشتری با پناهجویان برخورد کند.

جمعی از معترضان به این سیاست از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواسته‌اند تا از اخراج اتباع آفریقایی که به دنبال اسکان در اراضی اشغالی هستند، صرف‌نظر کند.

نیویورک‌تایمز نوشت که اسرائیل همچون بسیاری از دولت‌های جهان غرب با چالش چگونگی برقراری توازن بین «حق» محافظت از «مرز»‌های اراضی اشغالی [که بعنوان مرز‌های خود از آن یاد می‌کند]و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی با «شفقت و انسانیت» روبه‌رو است.

نتانیاهو درباره این سیاست جدید رژیم صهیونیستی گفته است: «هر کشور باید از مرز‌های خود حفاظت کند. مهم است که افراد درک کنند که کاری که ما انجام می‌دهیم، کاملاً قانونی و ضروری است».

وی به موقعیت ساکنان جنوب تل آویو اشاره کرد و گفت که بسیاری از پناهجویان در این منطقه متمرکز شده‌اند و نفوذ اتباع آفریقا در این منطقه اکثریت یهودیان اسرائیل را تهدید می‌کند.

در پی این سیاست‌های رژیم صهیونیستی، بسیاری از تجمعات در اراضی اشغالی در حمایت از پناهجویان آفریقایی تحت پرچم جنبش‌هایی همچون «اخراج را متوقف کنید» که دانشجویان آغازگر آن بودند، برگزار می‌شود.

برخی سازمان‌های بین‌المللی همچون کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و نهاد‌های حقوق بشری نیز این تصمیم رژیم صهیونیستی را خلاف قوانین بین المللی دانسته‌اند.

بسیاری از صهیونیست‌ها نیز از طرح جدید تل‌آویو برای اخراج اتباع آفریقا استقبال کرده‌اند و وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل بسیار کوچک است و مشکلات مخصوص به خود را دارد. اسرائیل نمی‌تواند به عنوان آژانس اشتغال قاره آفریقا عمل کند».

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، حدود ۶۰ هزار پناهجوی آفریقایی از سال ۲۰۰۵ وارد اراضی اشغالی شدند که اکثر آن‌ها سودانی یا اهل اریتره هستند که نمی‌توانند به واسطه کنوانسیون‌های بین‌المللی که از بازگشت پناهجویان به وطنشان جلوگیری می‌کند، به کشورشان بازگردند.

موج جمعیت پناهجویان به اراضی اشغالی در سال ۲۰۱۲ بعد از آن متوقف شد که رژیم صهیونیستی یک مانع فولادین در امتداد مرز ۱۵۰ مایلی با مصر بنا کرد.

در بین هزاران تبعه اهل اریتره و سودان که درخواست پناهندگی در اراضی اشغالی را در سال‌های اخیر پر کرده‌اند، تنها ۱۰ درصد موفق به دریافت پناهندگی شده‌اند و برخی از پناهجویان سودانی از دارفور توانسته‌اند «وضعیت ویژه انسانی» دریافت کنند، اما اکثر دیگر درخواست‌ها حتی مورد ارزیابی هم قرار نگرفته است.

دستکم ۲۰ هزار پناهجوی آفریقایی از آن زمان، اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند و نتانیاهو می‌گوید که وظیفه اخراج بقیه پناهجویان آفریقایی را بر عهده گرفته است.

طبق این گزارش، نتانیاهو و وزرایش به تفاهمنامه‌هایی مخفیانه با کشور‌های ثالث در آفریقا اشاره کرده‌اند که البته نامی از این کشور‌ها برده نشده است. پناهجویان می‌گویند که مقصد اصلی رواندا است، اما دولت رواندا امضای هرگونه توافق محرمانه با اسرائیل را رد کرده است.

پناهجویان و سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند، بسیاری از آفریقایی‌هایی که اراضی اشغالی را به سوی رواندا و اوگاندا ترک کرده‌اند، موفق به یافتن شغلی به منظور دریافت وضعیت قانونی در این کشور‌ها نشده‌اند.

این سیاست جدید رژیم صهیونیستی شامل مردان آفریقایی مجرد می‌شود که رسماً از اول ژانویه درخواست پناهندگی خود را ارائه نکرده‌اند و شامل خانواده‌ها یا پنج هزار کودک پناهجو که در اراضی اشغالی متولد شده اند نمی‌شود.

پناهجویان آفریقایی تا اول آوریل مهلت دارند تا کمک هزینه پیشنهادی رژیم صهیونیستی را به همراه بلیط سفر به یک کشور ثالث بپذیرند و در غیر اینصورت بازداشت می‌شوند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی+فیلم
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم