Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، اگر یک تصویر یا عکس لایق هزاران تعریف و تمجید باشد، یک لبخند لایق میلیون هاست. لبخند زدن نه تنها باعث می شود شادتر به نظر برسیم بلکه به واسطه آن بقیه ما را جذاب تر، آرام تر و صمیمی تر خواهند دید. قطعا همیشه راه حل هایی درمانی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد، ولی غالبا منجر به حساس شدن دندان ها می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه راه حل بهتری هم وجود دارد. با قرار دادن غذاهایی خاص در رژیم غذایی مان می توانیم به طور طبیعی دندان ها و لبخندی سفید تر داشته و سلامت کلی بدنمان را هم بهبود بخشیم. دکتر لیز بلوم می گوید: رژیم غذایی متعادل با تمرکز بر تمام میوه ها و سبزیجات، آب و منابع سرشار از کلسیم مانند لبنیات نه تنها به تقویت سلامت بدنتان کمک می کند بلکه لبخندتان را هم زیباتر خواهد کرد.

 

در ادامه ما چند مورد از خوراکی هایی که برای داشتن لبخندی زیبا و درخشان نیاز است را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

۱- پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C و مواد مغذی است و علاوه بر اینها خوشمزه بودن آن هم باعث می شود به راحتی در وعده های غذایی جای گیرد. اما در کنار سالم بودنش این میوه به عنوان سفید کننده طبیعی دندان هم عمل می کند.

 

۲- آناناس

خوردن آناناس سطح لبخند شما را بالاتر می برد. آناناس هم مانند مرکبات باعث افزایش آب دهان شده و در نتیجه دندان ها را به صورت طبیعی تمیز می کند.

 

۳- توت فرنگی

همه ما عاشق توت فرنگی هستیم. بنابراین خوردن آنها به عنوان سفید کننده دندان زحمتی نخواهد داشت.

 

۴- آجیل و مغز ها

آجیل و دانه ها بخشی ضروری از هر رژیم غذایی سالم هستند. آجیل منبع خوبی از پروتئین گیاهی است و هم چنین فیبر زیادی نیز دارد. دکتر توساند عقیده دارد که خوردن آجیل و مغزها می تواند به سلامت دندان شما کمک کند و به راحتی می تواند لکه های سطحی دندان را از بین ببرد.

برای مثال بادام به لطف سطح بالای کلسیم و مقدار قند کمی که دارد بسیار برای دندان مفید است.

 

۵- سیب

خوردن یک سیب در روز می تواند شما را از دکتر رفتن دور کرده؛ و به عقیده دکتر آلفونسو شما را از دندانپزشک نیز دور می کند. جویدن این میوه ترد مانند اسکرابی طبیعی عمل خواهد کرد. دکتر بلوم می گوید سیب مقدار زیادی مالیک اسید که در خمیر دندان استفاده می شود دارد. مالیک اسید باعث افزایش بزاق می شود که دندان های شما را تمیز کرده و به پاک کردن لکه های دندان کمک خواهد کرد.

 

۶- کرفس

دکتر آلفونسو خوردن خوراکی های ترد دیگر مانند کرفس را نیز توصیه می کند. کرفس سرشار از موادی مغذی شامل پتاسیم، کلسیم، فیبر و ویتامین K است که برای سلامت استخوان و عملکرد بهتر کلیه ضروری است.

 

۷- هویج و کلم بروکلی

دکتر بلوم طرفدار سر سخت هویج و کلم بروکلی به عنوان سفید کننده های طبیعی دندان است. این سبزیجات باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را هم از بین می برند. هر دوی آنها منبعی بسیار عالی از ویتامین C، کلسیم و فیبر هستند.

 

 

دشمن سفیدی دندان ها

همانطور که غذاهای زیادی وجود دارند که به سفید شدن طبیعی دندان ها کمک می کنند، خراب کننده های لبخند بسیاری هم وجود دارند. دکتر مارک بورن توصیه می کند که برای داشتن لبخندی سفید تر از قهوه، چای، شراب قرمز، توت سیاه، آبمیوه های توت سیاه و سس سویا پرهیز کنید. علاوه بر اینها او اضافه می کند که سیگار کشیدن هم عامل بزرگی در زرد کردن دندان هاست.

در این بین دکتر بلوم می گوید مراقب قند و شکر باشید. قند و شکر در شیرینی ها، آبنبات ها و دیگر انواع کربوهیدرات های ساده روی دندان های شما می نشینند و برای باکتری های دهان به وعده اصلی غذایی تبدیل می شوند. او می گوید وقتی باکتری ها از این شکرها تغذیه می کنند، اسیدهایی که منجر به پوسیدگی دندان شوند ترشح کرده، که می توانند تیره باشند و منجر به حفره هایی سیاه شوند.

 

 

رژیم سالم، لبخند سالم

وقتی غذاهایی سالم انتخاب کنیم لبخندمان به طور طبیعی پاداشش را به ما خواهد داد. به عقیده دکتر تاونسند، ارتباط عمیقی بین سلامت دهان و سلامت بدن وجود دارد. به نظر او سلامت ضعیف دهان باعث بیماری هایی مانند دیابت، سکته قلبی و مغزی، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر خواهد شد. علاوه بر اینها بلوم می گوید به همان اندازه که مصرف غذاهای سالم برای بقا و سلامت ما اهمیت دارد، ارتباط هم مهم است. او اشاره می کند که لبخند زبانی بین المللی است. پس چرا آن را سالم و درخشان نگه نداریم؟

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر این وضعیت سلامتی کبد بیش از آنچه فکر کنید زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، بیش از ۴.۵ میلیون بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر در این کشور به بیماری‌های کبدی مبتلا می‌شوند.

چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟

دکتر سودا کودالی متخصص کبد می‌گوید: کبد عضو مهم بدن است که چندین عملکرد حیاتی انجام می‌دهد اما با اینکه تعداد زیادی به بیماری‌های آن مبتلا می‌شوند، کمتر تشخیص داده می‌شود و افراد، معمولا تا وقتی به بیماری‌های کبدی بسیار پیشرفته دچار نشده‌اند به متخصص مراجعه نمی‌کنند؛ یعنی زمانی که گزینه‌های درمانی بسیار محدود شده‌اند.

به گفته دکتر کودالی، برای چندین بیماری که سلامتی کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گزینه‌های درمانی وجود دارند و به همین دلیل تشخیص زودهنگام بیماری کلید اصلی است.

برخی عوارض کبد ناسالم

عوامل متعددی می‌توانند باعث بیماری کبد شوند از جمله عفونت، چربی و مشکلات ایمنی. به گفته دکتر کودالی، پیامد بیماری‌های کبدی طولانی‌مدت فارغ از اینکه چه عاملی موجب آسیب کبدی شده است، شرایطی به نام سیروز کبدی یا آسیب‌دیدگی شدید کبد را به وجود می‌آورد که در صورت ابتلا، بافت سالم کبد تخریب و بافت‌های نسجی نامنظم و زخمی جایگزین آن می‌شوند.

سیروز کبدی خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز افزایش می‌دهد و سایر عوارض آن که ناتوانی کبد در انجام دادن چندین عملکرد مهم را در پی دارد، می‌تواند کار فرد را به بستری‌ شدن در بیمارستان بکشاند، بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد و در اغلب موارد به پیوند کبد منتهی می‌شود.

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

به گزارش ایندیپندنت، مهم‌ترین کاری که می‌توان برای سلامتی کبد انجام داد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ و مواد معدنی ضروری است و به گفته دکتر کودالی، رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند نمونه بسیار خوبی باشد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی انواع سبزیجات، فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بر مصرف ماهی‌های دارای اسیدهای چرب امگا، مغزها و سایر مواد معدنی و ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها در حد تعادل تاکید می‌کند.

روش‌های دیگر تغذیه برای تقویت سلامت کبد

دکتر کودالی می‌گوید: به جای مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها و مکمل‌ها، رعایت یک رژیم غذایی متعادل باید در مرکز توجه قرار گیرد، با این حال آشکار شده که ویتامین E در رفع چربی و التهاب کبد مفید است.

به گفته او، برخی پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد ممکن است در بیماران مبتلا به کبد چرب، سطح پایین ویتامین D دیده شود، اما برای تایید اینکه آیا مکمل ویتامین D واقعا در پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید است یا این‌ روند را معکوس می‌کند، به تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز است.

برخی روش‌های دیگر برای بهبود سلامت کبد

طبق توضیحات دکتر کودالی، کبد چرب یکی از دلایل اصلی بیماری‌های کبدی است که عامل ثانویه فاکتورهای خطر مانند فشار خون بالا، دیابت، کلسترول و تری‌گلیسیرید بالا به شمار می‌رود که همگی باید کاملا تحت کنترل باشند.

او خاطر نشان می‌کند که عدم مصرف الکل، پیشگیری از چاقی و کاهش وزن با اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی است. همچنین توصیه می‌کند از مصرف گیاهان دارویی و مکمل‌های غیرضروری که به کبد صدمه می‌زنند، پرهیز کنید. ترک سیگار هم می‌تواند سلامتی کبد را تقویت کند و خواب کافی نیز تاثیر مثبتی بر کبد می‌گذارد. مراجعه منظم به پزشک نیز به عنوان یک اقدام‌ پیشگیرانه مهم است.

کد خبر 848914 منبع: ایسنا برچسب‌ها سلامت خبر مهم بیماری - کبد

دیگر خبرها

  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد