Web Analytics Made Easy - Statcounter


مهمترین مزیت اختصاص پردیس ملت به عنوان کاخ رسانه ای جشنواره ملی فیلم فجر و کم کردن تعداد کارت های صادره این است که دیگر برای پیدا کردن صندلی در سالن سینما دعوا نمی شود!

به گزارش امتداد نیوز، امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه دومین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در سینمای اهالی رسانه سپری شد.

در این روز فیلم های «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمت الله، «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و بسته فیلم های کوتاه به نمایش درآمدند که نسبت به فیلم های روز گذشته «شعله ور» و «بمب؛ یک عاشقانه» با استقبال بیشتری روبرو شدند و نشست رسانه ای این ۲ فیلم هم  شلوغ تر از نشست فیلم های روز قبل بود که البته نشست رسانه ای فیلم های کوتاه با بی مهری اهالی رسانه و عکاسان روبه رو شد ولی از فیلمسازان کوتاه عده قابل اعتنایی در نشست حضور یافته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست خبری فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» یکی از مسئولان سالن با خبرنگارانی که به دلیل پایین بودن صدای سالن در ردیف نخست نشسته بودند، درگیری لفظی پیدا کرد و با این توجیه که این ردیف متعلق به عوامل فیلم است آنها را بلند کرد در حالی که در نشست های گذشته خبرنگاران در همین ردیف هم مستقر می شدند و مشکلی برای حضورشان وجود نداشت.

یکی از نکات قابل ذکر در زمان برگزاری نشست خبری فیلم های کوتاه، اعلام نشدن آغاز نشست خبری از طریق بلندگوها بود و درنهایت بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از برگزاری نشست به طور پیاپی اعلام شد که نشست خبری فیلم های کوتاه تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد! که این اطلاع رسانی غلط و با صدای بلند در برگزاری نشست خلل ایجاد کرد.

حل نشدن مساله اینترنت در پردیس سینمایی ملت که در بخش کافی نت که محل استقرار سیستم های کامپیوتری است بیشتر مشاهده می‌شود یکی از اصلی ترین مشکلات کاخ جشنواره است که انتظار می رفت در دومین روز از برگزاری این رویداد هنری برطرف شود در حالی که این اتفاق نیفتاد و رسانه ها همچنان با مشکل ضعیف بودن اینترنت و در بعضی از نقاط پردیس ملت، نبود آن روبه رو هستند.

قرار داشتن لپ تاپ ها در محل رفت و آمد یکی دیگر از مشکلات است که فضایی ایجاد می کند که تمرکز کافی برای تنظیم و انتشار خبر فراهم نمی شود. البته محل قرارگیری استودیوهای رادیو و تلویزیونی در جایی است که برخی از دست اندرکاران آنها می گویند نسبت به سال های قبل شرایط شان بهتر و سکوت بیشتری حاکم است.

هیچگاه خبرنگاران و منتقدان نمی گفتند که هنرمندان نباید در کنار رسانه ها به دیدن آثار جشنواره بنشینند بلکه به این مساله معترض بودند که افراد غیرهنری و غیررسانه ای چرا باید در کاخ جشنواره حضور داشته باشندو اما یکی دیگر از مشکلات جشنواره این است که جای خالی اهالی سینما عملا کاخ رسانه را از رونق انداخته است. در دوره های گذشته که کاخ جشنواره واقع در مرکز همایش های برج میلاد بود مسئولان جشنواره به این نکته اشاره می کردند که اهالی رسانه نسبت به شلوغ بودن کاخ جشنواره معترض هستند و به همین دلیل آنها تلاش خواهند کرد این مشکل را برطرف کنند اما به نظر می رسد مسئولان به این نتیجه رسیده اند که این مشکل با جدا کردن هنرمندان از اهالی رسانه و انتقال کاخ جشنواره به پردیس سینمایی ملت برطرف می شود در حالی که هیچگاه خبرنگاران و منتقدان نمی گفتند که هنرمندان نباید در کنار اهالی رسانه ها به دیدن آثار جشنواره بنشینند بلکه به این مساله معترض بودند که افراد غیرهنری و غیررسانه ای چرا باید در کاخ جشنواره حضور داشته باشند. متاسفانه در این دوره، مسئولان جشنواره با جدا کردن سینمای رسانه و هنرمندان باعث از رمق افتادن این رویداد شدند در حالی که از دور به نظر می رسد برای رفاه حال اهالی رسانه این اقدام صورت گرفته و مسئولان دایما بر این استدلال غلط پافشاری می کنند.

نبود هنرمندان و سینماگران در کاخ جشنواره و ترک کردن عوامل فیلم ها بعد از پایان نشست های خبری باعث شده عکاسان خوراک خبری اندکی در اختیار داشته باشند و مجبور هستند تنها به عکس گرفتن از نشست های خبری و عکاسی از عوامل فیلم ها بعد از نمایش فیلم هایشان بسنده کنند که اگر قرار بود خبرنگاران فقط نشست ها را پوشش دهند و عکاسان هم از نشست ها عکاسی کنند روابط عمومی جشنواره همین کار را که جزو حداقل وظایفش است انجام می داد و دیگر چرا باید ۱۰ روز اهالی رسانه را برای دیدار یکدیگر به پردیس ملت می آوردند؟

حل نشدن مشکل صدای سالن نشست خبری همچنان ادامه دارد و حتی محمود گبرلو مدیر این نشست ها نیز در جلسه رسانه ای فیلم «شعله ور» به این نکته اشاره کرد و گفت که انتظار می رود مشکل صدای سالن نشست به زودی حل شود چون برگزاری نشست ها به این شکل در حد و اندازه جشنواره نیست.

در دومین روز از برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه، مدیران سازمان سینمایی در کاخ جشنواره حضور پیدا کردند. علیرضا رضاداد قائم مقام سازمان سینمایی در نشست خبری فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» حضور پیدا کرد و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در کاخ جشنواره با همراهی ابراهیم داروغه زاده دبیر این دوره از رویداد هنری حضور داشت ولی کسی که همیشه در محل کارش حضور دارد مریم جلالی مدیر پردیس سینمای ملت است که در طول این ۲ روز مدام در طبقات مختلف دیده می‌شود و روند امور را تحت نظر دارد. عادل فردوسی پور نیز با حضور در کنار عوامل فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی ملت به دیدن این اثر سینمایی نشست.

کسی که همیشه در محل کارش حضور دارد مریم جلالی مدیر پردیس سینمای ملت است که در طول این ۲ روز مدام در طبقات مختلف دیده می‌شود و روند امور را تحت نظر داردمشکلاتی که اهالی رسانه در یافتن وسیله ایاب و ذهاب با آن مواجه هستند همچنان یکی دیگر از مشکلاتی است که در آخر شب باعث سردرگمی و انتظار کشیدن بیش از اندازه آنها می‌شود، اما امشب ون هایی که قرار بود انتقال خبرنگاران را از پردیس سینمایی ملت به پارکینگ دوم و بالعکس برعهده داشته باشد در ورودی پردیس ملت مشاهده می شد.

یکی از مزیت های پردیس سینمایی ملت نسبت به مرکز همایش های برج میلاد اختصاص ۴ سالن سینما برای نمایش آثار جشنواره است که به این ترتیب اهالی رسانه بدون ازدحام و با فراغ بال می توانند هر سالنی را که دوست دارند برای دیدن فیلم مورد نظر انتخاب کنند و اگر دیر به سالن نمایش فیلمی برسند جایی برای نشستن داشته باشند.

با گذشت ۲ روز از آغاز جشنواره برای اهالی رسانه و نمایش ۴ فیلم سینمایی، یک فیلم انیمیشن و چند فیلم کوتاه هنوز آن طور که باید تنور جشنواره گرم نشده و فیلم ها آنطور که انتظار می رفت مورد پسند قرار نگرفته اند البته جذابیت آثار امروز بسیار بیشتر از فیلم های روز اول بود و اهالی رسانه نیز این فیلم ها را بیشتر پسندیدند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد

نشست خبری پیش از بازی سرمربیان دو تیم آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران که قرار بود امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شود، لغو شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، دو تیم فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران از بازی‌های جام حذفی فردا جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه از سال 18:15 در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک می‌رود، این در حالی است که ابتدا خبری منتشر شد که بازی بدون حضور تماشاگر است، اما دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی از برگزاری بازی با حضور تماشاگر خبر داد و البته روز گذشته نیز اعلام شد این دیدار بدون حضور بانوان خواهد بود.

با این حال طبق روال هر بازی قرار بود تا نشست خبری پیش از بازی دو تیم آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در هتل امیرکبیر اراک برگزار شود که به دلیل عدم حضور به موقع تیم پرسپولیس تهران در اراک این نشست خبری لغو شد.

محسن صادقی، دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تایید این مطلب، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای حضور خبرنگاران و برگزاری نشست خبری اندیشیده شده بود، اما به دلیل اینکه تیم فوتبال پرسپولیس به موقع در اراک حضور نمی‌یابد این نشست خبری لغو شد.

وی افزود: البته در صورتی که مسئولان رسانه‌ای دو باشگاه فایل صوتی از سرمربی تیم‌ها ارسال کنند در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت، ولی در مجموع لغو نشست خبری پیش از بازی به اصحاب رسانه و خبرنگاران اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، در بازی برگشت لیگ برتر در اراک نیز تیم پرسپولیس با تاخیر به اراک رسید و حتی با وجود حضور خبرنگاران چند ساعت بعد از نشست خبری سرمربی آلومینیوم نشست خبری برگزار نشد، این در حالی است که در آخرین بازی دو تیم در جام حذفی در فرودین ماه 1401 دو تیم به مصاف هم رفته و پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 مغلوب تیم فوتبال آلومینیوم اراک شد.

براساس اعلام کمیته داوران در این بازی امیر عرب‌براقی، داوری این بازی را برعهده دارد و هادی طوسی و علی احمدی به عنوان دو کمک داور بازی وی را در این رقابت یاری می دهند، همچنین داور چهارم بازی نیز کیوان علی‌محمدی انتخاب شده است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • این خبرها را از دست ندهید
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)