Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در بسته اخبار خودرو امشب مطالبي در مورد 10 خودرو گرانقيمت در حراجي ها ميخوانيم، از قيمت سمند مطلع مي شويم و به معرفي کيا استينگر و سيتروئن C3 مي پردازيم.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، در بسته اخبار خودرو امشب مطالبي در مورد 10 خودرو گرانقيمت در حراجي ها ميخوانيم، از قيمت سمند مطلع مي شويم و به معرفي کيا استينگر و سيتروئن C3 مي پردازيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گران قيمت ترين خودروهاي حراج شده در جهان را اينجا ببينيد
نوداد نوشت: در اين جا 10 مورد از گران قيمت ترين خودروهاي حراج شده در جهان را مشاهده خواهيد کرد.
تاکر 48 (1948)
اتوموبيل کلاسيکي که در بالا مي بينيد به "خودروي فردا" معروف است. (لقبي که تاکر به آن داد). محصولي که تنها 51 کپي از آن توسط شرکت خودروسازي پرستون تاکر ساخته شد. در حال حاضر 47 مورد از آن ها باقي مانده. مورد خاصي که عکسش را مي بينيد، و در حراج فينيکس به فروش رفت سرنوشت جالبي دارد.
تاکر 48 زيباي حراج 2018 ، مالکان مشهوري داشته و محبوبِ افراد سرشناسي بوده. در شروع کار، پس از توليد تاکر در سال 1948، اولين مالک آن، خودِ شخص پرستون تاکر بود که فيلم تبليغاتي مشهوري تحت عنوان "the man and the Car" از اين ماجرا ساخته شده. پس از آن پرستون خودروي خودش را به وينتروپ راکفلر (از خانواده راکفلر، بزرگترين خاندان ثروتمنده ايالات متحده آمريکا) مي فروشد.
وينتروپ اگرچه مدت کوتاهي تاکر را در دست داشت، دقيقا در همين دوران به فرمانداري ايالت آرکانزاس رسيد. پس از آن تاکر به ترتيب به دستان جک بارت و سپس خواننده مشهور جيمز براون افتاد که ظاهرا براون، تاکر را علاوه بر تعويض و بازسازي مبلمان داخل آن، دوباره رنگ آميزي کرده و به رنگي که مي بينيد در آورده! با همه اين ماجرا ها تاکر پير تنها 19,990 مايل مسافت را طي کرده بود که به قيمت 1,792,500 دلار فروخته شد.
پاگاني هوايرا
هوراسيو پاگانيِ آرژانتيني، طراح، مهندس و کار آفرين، پس از چندين سال همکاري با لامبورگيني و رنو، در سال 1992 شرکت خودش را به نام پاگاني تاسيس کرد. زوندا، اولين محصول پاگاني در سال 1999 ، سوپر اسپورتي که معرف حضورتان است، به خوبي قدرت طراحي و ساخت پاگاني را نشان مي دهد.
پس از چندين سال و گذشتن از چند اديشن مختلف زوندا، در سال 2011، هوايرا، الهه باد آفريقا، جايگزين پاگاني زوندا شد و در همان سال به عنوان بهترين هايپرکار 2012 شناخته شد.
خودرو سوپر اسپورتي که با همه خوبي هايش تنها 100 نمونه از آن ساخته شد. هوايرا چه در بيرون چه در کابين، کاملا ساختار شکن و متفاوت است.
از چرم با کيفيت و فيبر کربن براق در جاي جاي کابين گرفته تا آينه و در و اگزوز فوق العاده آن. هوايراي حراج فينيکس، مدل بسيار کم کارکردي از 100 نمونه آن است (1000 مايل) که به قيمت 2,090,000 دلار معامله شد.
فورد جي تي 2017
فورد جي تي فوق که مدل سال 2017 است، اولين محصول مهمترين فروشنده حراج فينيکس، برت جکسون، بود، که به مزايده گذاشته شد. 2.5 ميليون دلار براي گران ترين مدل شرکت فورد. خودرويي که در بالا مي بينيد، همان فوردي است (در قسمت اول اشاره کرديم) که کُفر پورشه اسپايدر را در آورد و رکوردش را شکست.
اينکه چه در سر مالک سابق خودرو گذشت که تنها به 11 مايل رانندگي با آن رضايت داد، جاي بحث دارد! اما خوشبختانه کار خِيري بوده چرا که آن را به مزايده براي خيريه کاروليناي شمالي گذاشت.
اگرچه 2.5 ميليون دلار ، يعني 5 برابر قيمت اصلي خودرو رکورد و رقم نامتعارفي محسوب مي شود. اما از آن جا که هدف کمک به خيريه، و گاهي دور زدن ماليات و کلا دلايل نامربوط به خودرو مطرح است، نمي توان مبلغ فوق را قيمت يک فورد جي تي دانست.
7, فراري 330 GTS مدل 1967

فراري GTS 330 سراسر ظرافت است و جذابيت. همزاد GTS 330 کوپه، تمام تلاش خود را با کروک کردن اين مدل از فراري، براي جاي دادن باد در بين موهاي راننده انجام مي دهد.
موتور V12 محور عقب، با 5 دنده دستي و سرعت 150 مايل بر ساعت و صفر تا صد 6.9 ثانيه در سال 1967 يعني 51 سال پيش، باز هم سندي ديگر بر قدرت فراري، غول خودروسازي ايتالياست. بعد از گذشت نيم قرن همچنان اين خودرو محبوب ميليونرهاي امروزي است، به شکلي که مبلغ 2,530,000 دلار براي آن پرداخته شد.
نسخه به فروش رفته حراج فينيکس يکي از 99 نسخه GTS 300 توليد شده بود که از قرمز به مشکي رنگ آميزي شده و کابين آن هم به رنگ سبز در آمده.
فراري 365GTS/4 دايتونا
براي بعضي، 365GTS/4 نياز به معرفي ندارد. به خصوص لقب دايتونا بين دوستداران فراري کاملا شناخته شده است. دايتونا در زمان توليدش يعني 1967 به عنوان بهترين خودرو اسپرت موتور جلو معرفي شد.
خودرو فوق شماره 72 از 123 دايتونايي است که توليد شده. البته در سال 1990 يک بازسازي ظاهري توسط کمپاني کانوِي بر آن انجام شد که پس از نيم قرن همچنان موتور V12، محور و شاسي و ادوات فني به قوت خود باقي است و تنها تغييرات داخلي و رنگ آميزي طبق دلخواه مالک خودرو انجام شد. دايتوناي قرمز رنگ فراري پس از 51 سال، به قيمت 2,640,000 دلار معامله شد.
شلبي 427 کبرا مدل 1966
کبرا در ابتدا به نيت يک خودرو مسابقه اي ساخته شد، و در حال حاضر هم عملا همين است! 50 مدل از شلبي کبرا 427 به خارج از پيست راه يافت. شلبي 727 در اصل، ارتقايي بود با باک سوخت بزرگتر، موتور V8 قوي تر، اگزوز هاي جانبي با صداي بلند و کثيف و خنک کننده روغن و رادياتور بزرگ تر.
شلبي 427 به حداکثر سرعت 298 کيلومتر بر ساعت راه يافت. شاهکاري که بيشتر از شاهکار بودنش نادر است. در هر صورت، پزشکي از لس آنجلس شلبي خود را در حراج فينيکس واگذار کرد و مبلغ 2,947,000 دلار يعني نزديک به 3 ميليون دلار به خانه برد!
بوگاتي تيپ 55 (1931)
بوگاتي هاي کلاسيک خيلي بزرگتر از آن هستند که با پول خريد و فروش شوند به خصوص مدل 1931 که در بالا مي بينيد. عجيب اما واقعي، در حراج ماه گذشته اولين مدل ساخته شده از سري 55 به مبلغ 4,070,000 دلار معامله شد.
خودرويي که مي بينيد متعلق به Duc de la Trémoille نجيب زاده فرانسوي بود. دقيقا همين بوگاتي فروخته شده، روزي روزگاري در سال 1947، در مسابقه 4 روزه و 1035 مايليِ des Alpes زير دستان قهرمان مسابقه، جلوتر از بقيه، خط پايان را رد کرد.
فراري مونديال اسپايدر
فراري مونديال اسپايدر 500 بين سال هاي 1954 تا 1956 در اروپا، پيروز هميشگي مسابقات Zandvoort بود. بعد از چند سال، با ورود به دهه 60 ميلادي مونديال به آمريکا هم رسيد. موتور 2 ليتري 4 سيلندر خطي آن که توسط Alberto Ascari براي تيم فرمول 1 شخص انزو فِراري (موسس فراري) ساخته شد، با 170 اسب بخار، مونديال را پيروز هميشگي مسابقات کرد.
در دوراني که هنوز جمله "يک فراري واقعي 12تا سيلندر دارد" مد نشده بود، مونديال با چهار سيلندر پيروز ميادين بود. البته خريدار محترم قطعا مي داند که يک فراري واقعي چيست که 4,455,000 دلار براي آن پرداخته. چرا که 64 سال پيش، روزي روزگاري فراري مونديال اسپايدر، در دستان انزو فراري پيچ و خم پيست هاي مسابقات را مي گذراند.
پورشه 550A اسپايدر 1958
پورشه، 550A را از مهم ترين و مقدس ترين محصولاتش مي داند. 550A اسپايدر سال 1958 براي فصل مسابقات ساخته شد. دستاورد هاي اسپايدر کلاسيک پيروزي در يک کلاس، و مقام ششم در ميانگين کل پيروزي ها در مسابقات 1000 کيلومتري نورنبرگ بود.
همچنين مقام پنجم در مسابقات 24 ساعته لمانس. نسخه فروش رفته در فينيکس (يکي از 40 اسپايدر 1958 توليد شده) به يک مالک شخصي از کانادا در سال 1958 فروخته شده. پس از آن در همانجا به دست پيتر راين مي رسد، که راين در مسابقات 1960 کانادا با اسپايدر ظاهر مي شود. 550A موتور 1.5 ليتري 4 سيلندر تخت دارد و بهاي خريدن آن 5,170,000 دلار است.
ناگفته نماند 2 سال پيش در حراج 2016، يک مدل ديگر از 40 عدد 550A اسپايدر، به قيمت 165 هزار دلار گران تر از امسال معامله شد.
فراري 275GTB Speciale 1965
8 مورد از 20 خودرو گران حراج بزرگ سال 2018 فِراري بودند. و اين حراج با علامت تعجبي بزرگ تمام مي شود. 275GTB Speciale به قيمت 8,085,000 دلار معامله شد.
مبلغ بسيار بالايي که حتي 3 ميليون دلار با رتبه دوم فاصله دارد. قطعا خالي از لطف نخواهد بود اگر بدانيم دقيقا چه چيزي باعث گران شدن هرچه بيشتر يک اتومبيل مي شود.
حتي صحبت در مورد ملاک و معيارهاي موجود هم مشکل است. اما آنچه که مي دانيم اين است که فراري فوق، گل سر سبد و نقطه عطف حراج بود. مدل هاي متعددي از 275GTB وجود دارد. اما گران ترين خودرو سال يکي است!
به عبارتي ديگر، اين فراري کاوچ بيلتِ خودِ شخص باتيستا پينين فارينا است! (پينينفارينا شرکت مشهور طراحي بدنه ايتاليايي است، اين شرکت کامل کننده رده بالاترين خودروسازها مانند فراري، مازراتي، رولزرويس و غيره است). باتيستا پينينفارينا موسس شرکت و طراح ارشد، کمک زيادي به جايگاه کنوني فراري کرد، اما اين خودرو براي شخص خودش ساخته شده. Speciale در درون يک دنيا آپشن دارد.
در بيرون هم جزييات زيادي تغيير کرده. از جلو پنجره و چراغ ها گرفته تا حتي دستگيره در. اين خودرو، جواهر نفيسي است براي فراري. محصولي به غايت خاص و منحصر بفرد، بخصوص که در سال گذشته فراري به همکاري اش با پينينفارينا خاتمه داد.
واقعيت اين است که سهم ما از خودرو هاي حراج بزرگ فينيکس، در بهترين حالت، پوستري بر ديوار است. در اين دو قسمت و مجموعا 20 خودرو، شاهد بوديم که اکثر خودروها، کلاسيک بودند. محصولاتي بعضا با قدمت بيش از 50-60 سال.
اينکه نيم قرن پيش شاهکاري ساخته مي شود که هنوز هم ميليون دلار ارزش دارد، و از طرف ديگر، آرزوي صنعت خودرو يک کشور توليد ابتدايي ترين خودرو قابل عرضه با حداقل استانداردهاي جهاني باشد، نشان از شکافي است دقيقا به قدمت تاريخ خودروسازي. بديهي است با توليد محصولات تکراري و گذر زمان اين شکاف عميق و عميق تر مي شود.
خودرويي که 70 ميليون تومان افزايش قيمت داشت
ايسنا نوشت: اين هفته قيمت برخي خودروهاي وارداتي در بازار افزايش يافته است.
قيمت کمري هيبريد دو ميليون تومان، کرولا GLI (فول) دو ميليون تومان و لکسوس NX (فول) 70 ميليون تومان افزايش يافته است.
فعالان بازار دليل افزايش شديد قيمت لکسوس NX (فول) در هفته‌هاي اخير را توقف واردات اين خودرو به دنبال مصوبه اخير هيات دولت مبني بر ممنوعيت واردات خودروهاي با ارزش بيش از 40 هزار دلار، عنوان مي‌کنند.
قيمت برخي خودروهاي وارداتي (مدل 2017) به شرح زير است:

قيمت خودرو سمند در بازار چقدر است؟
ميزان نوشت: قيمت مدل هاي مختلف خودرو سمند در بازار در جدول زير آمده است.

با کيا استينگر بهترين خودروي سال 2017 آشنا شويد
مدل‌هاي زيادي در سال 2017 از سوي خودروسازان بزرگ دنيا معرفي شدند که هر کدام ويژگي هاي قابل توجهي داشتند؛ اما کدام مدل لياقت عنوان خودروي سال 2017 را دارد؟
هنگامي که موضوعي در ذهن انسان شکل بگيرد، تغيير دادن آن مشکل است؛ اما گاهي اين اتفاق رخ مي‌دهد. درگذشته نه‌چندان دور هر مدلي که خودروسازان کره‌اي مي‌ساختند، ناخوشايند و پراستهلاک بود. تفاوت زيادي هم بين محصولات کيا و هيوندا وجود نداشت. آن‌ها ارزان به نظر مي‌رسيدند، ارزان بودند و افت قيمت بسياري داشتند. دوست داشتن آن‌ها سخت بود ولي روزبه‌روز بهتر و جذاب‌تر شدند. کيفيت ساخت، ظاهر، تکنولوژي، ايمني و عملکرد فني آن‌ها همگي بهبود پيدا کرد. آن‌ها ارزان بودند ولي زشت نبودند.
هميشه اين سؤال مطرح بود که چرا مردم تويوتا کمري را به کيا اپتيما جديد ترجيح مي‌دهند؟ تفاوت آن‌ها چيست؟ درحالي‌که اپتيما با امکانات گران‌تر، گارانتي بيشتر و طبق بررسي‌هاي صورت‌گرفته کيفيت ساخت بالاتري دارد و همچنان بهتر و جذاب‌تر مي‌شود.
هيونداي چند سال پيش برند لوکس جنسيس را که امتياز بالايي در آزمودن تصادف کسب کرده است ايجاد کرد و سپس مهندس ارشد بي‌ام‌و موتور اسپرت را به خدمت گرفت و توليد سري N يا خودروهاي مسابقه‌اي خود را آغاز کرد. کيا، استينگر GT را سال 2017 معرفي کرد و براي چند روز تمامي نگاه‌ها به آن خيره شد. استينگر سريع‌ترين خودرو نيست و نمي‌تواند با مک لارن S720 يا فراري 812 سوپرفست رقابت کند؛ بلکه خودرويي سريع، مقرون‌به‌صرفه، بسيار مدرن و بهبوديافته از شرکت کيا است. همه مي‌دانيم که اين شرکت خودروهاي خوبي توليد مي‌کند؛ اما خودروساز کره‌اي ثابت کرد که مي‌تواند خودروهاي هيجان‌انگيزي بسازد.
نام اين خودرو نيز جالب‌ توجه است؛ استينگر نامي است که در صدسال گذشته در خودروهاي مختلفي استفاده‌ شده و حتي مي‌توانيد عينک يا پنکه اتاق‌خواب با اين نام در بازار پيدا کنيد. اين سدان چهاردر بسيار ارزان‌تر از پورشه 911 کاررا ولي با همان قدرت پيشرانه است.
هرچند پورشه گشتاور بالاتري دارد و سريع‌تر است؛ اما به‌سادگي مي‌توان متوجه شد که کيا استينگر از آن قدرتمندتر به نظر مي‌رسد. اين خودروي زيبا در زمان‌گيري صفر تا 100 کيلومتر بر ساعت فقط 0.2 ثانيه از مرسدس بنز C63 AMG کندتر است که عدد بالايي نيست. قلمرو جديدي که کيا وارد آن شده است، بازيگران بزرگ و قدرتمندي دارد.
مرسدس بنز C63 AMG بسيار جذاب است و افراد زيادي به آن علاقه دارند. فولکس‌واگن آرتئون جديد نيز زيبا و فوق‌العاده هوشمند است. ولوو S90 داراي اصالت خاص اين خودروساز سوئدي است و طراحي داخلي ظريفي دارد. فراري GT4 لوسو هم دل‌فريب است.
قابل‌ درک است که بسياري افراد فراري را به کيا ترجيح دهند؛ اما فولکس‌واگن چطور؟ کيا استينگر واقعاً خودروي شگفت‌انگيزي است. با بررسي تمام خودروهايي که در سال 2017 رونمايي شد، هيچ شکي باقي نمي‌ماند که بهترين خودروي سال، کره‌اي است؛ حتي اگر يک سدان چهاردر توليدشده توسط کيا باشد. استينگر GT فوق‌العاده هيجان‌انگيز است؛ درست مانند ستاره دنباله‌دار که به‌ندرت در آسمان ظاهر مي‌شود.
تغيرات جديد c3 سيتروئن
اتونيوز نوشت: از ديگر سو طيف وسيعي از شخصي سازي در اين خودرو وجود دارد و مشتريان مي‌توانند با ترکيب ساختار، رنگ و تريم 90 نوع خودرو را براي خود طراحي کنند.
يک سامانه امنيتي ترمز فعال به جديدترين نسخه‌هاي "فلير" ايرکراس c3 اضافه شده تا قيمت آن در برخي از بازارهاي جهان افزايش يابد.
مدل‌هاي پايه اين خودرو در کشوري مانند انگليس حدود 13 هزار 995 پوند قيمت دارد و در 82 مدل ارائه مي‌شود. اين در حاليست که اضافه شدن تجهيزات بيشتر باعث شده تا قيمت اين خودرو حدود سه هزار پوند افزايش يابد.
سامانه ايمني ترمز فعال، ريسک تصادف از جلو را کاهش مي‌دهد. اين سامانه درهنگامي که راننده واکنش درست و به موقعي را در حين رانندگي نشان ندهد، باعث کم شدن سرعت يا توقف خودرو خواهد شد.
اين سامانه از تعدادي دوربين چند منظوره در شيشه جلو براي شناسايي خطر برخورد بهره مي‌برد. استفاده از اين سيستم ايمني به مهار خودرو در سرعتي بين 5 تا 83 کيلومتر در ساعت امکان‌پذير است.

اما همه فناوري‌هاي جديدي در اين نسخه‌هاي "فلير" ايرکراس c3 به اين سامانه ترمز ختم نمي‌شود. 12 سامانه جديد کمک راننده مانند 4 سيستم اطلاعاتي، صفحه نمايشگر پشت فرمان، دوربين‌هاي ديد عقب، سامانه کمکي پارک، نگه‌دارنده بين خطوط، نمايشگر نقاط کورو چراغ‌هايي با پرتو تابش بالا از ديگر ويژگي‌هاي ايرکراس‌هاي جديد c3 محسوب مي شوند.
از ديگر سو طيف وسيعي از شخصي سازي در اين خودرو وجود دارد و مشتريان مي‌توانند با ترکيب ساختار، رنگ و تريم 90 نوع خودرو را براي خود طراحي کنند.
نسل جديد مرسدس بنز کلاس A رونمايي شد
نوداد نوشت: پس از پيش‌ آگهي‌هاي متعدد، سرانجام نسخه‌ي نهايي مرسدس بنز A کلاس 2019 رونمايي شد. اين خودرو، تنها مدل هاچبک در سبد پرفروش‌ ترين برند لوکس دنيا خواهد بود و امکانات کم‌ نظيري در اين کلاس بدنه ارائه خواهد کرد.
با توجه به ساختار برند مرسدس و اصالت آن، معمولا توجه زيادي به توليد خودروهاي کوچک و خصوصا هاچبک، نداشته است. اولين سري خودروهاي کلاس A، در سال 1997 توليد شدند و شباهت زيادي به ون‌هاي کوچک شهري داشتند.
به جرات مي‌توان گفت، نسل اول و دوم اين محصولات تا سال 2011، مدل‌هاي موفقي در سبد مرسدس بنز نبودند و استقبال چنداني از آنها نشد. با معرفي نسل سوم در سال 2012، تغييراتي بنيادين A کلاس آغاز و با بدنه‌ي هاچبک اسپرت، متحول شد. اين محصول، خصوصا در نسخه‌ي AMG A45 با توانايي‌هاي فني جذابي همراه بود و براي مدتي هرچند اندک، به عنوان سريع‌ترين هاچبک دنيا شناخته مي‌شد.
نسل چهارم مرسدس کلاس A، ساعاتي قبل و طي مراسمي رسمي؛ معرفي شد. اين مدل، نه‌تنها چهره‌ي اسپرت و متفاوتي نسبت به گدشته دارد، بلکه با 3 پيشرانه‌ي جديد قابل خريد خواهد بود. از سويي ديگر، امکانات رفاهي و فناوري‌هاي مدرني در هاچبک جديد مرسدس بنز ديده مي‌شود، که آنرا متمايز از رقبا نشان خواهد داد.
مدل 2019، داراي 30 ميلي‌متر افزايش طول محور چرخ‌ها است که باعث مي‌شود، کابين جادارتري داشته باشد. عرض خودرو هم، 14 ميلي‌متر بيشتر شده است. شايد اعداد فوق، چندان زياد به نظر نرسند اما در مجموع، تاثير زيادي بر راحتي سرنشينان در ناحيه‌ي شانه‌ها وبالاي سر، خصوصا در قسمت عقب داشته‌اند، ضمن اينکه صندوق بار بزرگ‌تري فراهم شده است. مرسدس ادعا مي‌کند که نسل جديد، تغييرات گسترده‌اي در قسمت سيستم تعليق و فنربندي داشته است تا آرامش بيشتري براي سرنشينان فراهم کند. علاوه بر اين، فناوري فنربندي فعال (Active damper) به صورت آپشن اضافي براي خريداران کلاس A قابل انتخاب خواهد بود تا در شرايط مختلف رانندگي، بهترين عملکرد حاصل شود.
در مقايسه با گذشته، خطوط شکسته و زاويه‌دار بيشتري در کلاس A ديده مي‌شود. نسل جديد، با الهام از آخرين مدل سدان لوکس مرسدس بنز CLS که چند هفته پيش معرفي شد، به توليد خواهد رسيد. چهره‌ي اين هاچبک مدرن، تهاجمي‌ و کاملا اسپرت به نظر مي‌رسد، ضمن اينکه با دماغه‌ي رو به پايين و چراغ‌هاي متمايل به مرکز ارائه مي‌شود. براي علاقه‌مندان به مدل‌هاي گران‌تر، امکان سفارش نسل جديد فناوري‌ نورپردازي مرسدس بنز، موسوم به مولتي بيم (Multibeam) در کلاس A وجود دارد و مي‌تواند داراي 18 عدد LED با عملکرد متفاوت در چراغ‌ها باشد.
توليد هاچبک مرسدس بنز براي سال 2019 با سه پيشرانه برنامه‌ريزي شده است. حتي ارزان‌ترين نسخه‌ي بنزيني از A کلاس، خودروي کم‌شتابي نيست و با پيشرانه‌ي 1.4 ليتري توربوشارژ، قدرت 161 اسب بخار، همراه گشتاور 250 نيوتن‌متر فراهم مي‌کند. اين نمونه با کد M282 شناخته مي‌شود و مي‌تواند گيربکس اتوماتيک 7 سرعته با کلاچ دوبل يا جعبه‌دنده‌ي دستي 6 سرعته داشته باشد. ديگر مدل A کلاس، داراي پيشرانه‌ي 2 ليتري توربوشارژ با کد M260 است که قدرت 221 اسب بخار و گشتاور 350 نيوتن‌متر دارد.
اين محصول، فعلا قوي‌ترين نسخه‌ از هاچبک مرسدس بنز محسوب مي‌شود و صرفا با گيربکس اتوماتيک 7 سرعته همراه کلاچ دوبل، توليد خواهد شد. از سويي ديگر، پيشرانه‌ي توربوديزل و اقتصادي 1.5 ليتر، براي علاقه‌مندان اين نوع خودروها در اروپا قابل خريد خواهد بود. کم‌مصرف‌ترين و ارزان‌ترين نسخه‌ي مرسدس بنز کلاس A، قدرت 114 اسب بخار و گشتاور 260 نيوتن‌متر دارد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي

 مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو سال کاري 90 را سال جهاد درعرصه توليد، افزايش بهره وري، کاهش هزينه ها و رضايت مشتريان نام گذاري کرده است.

به گزارش ايکوپرس، جواد نجم الدين درمراسم آغاز سال کاري 90 درجمع کارکنان اين گروه صنعتي با بيان اين مطلب گفت: با توجه به نام گذاري سال90 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال جهاد اقتصادي بايد درهمه عرصه‌ها از جمله توليد، خدمات پس از فروش، صادرات و عرضه محصولات جديد و جلب رضايت مشتريان جهادي فکر و عمل کرد.

وي با اشاره به برنامه هاي راه 90 ايران خودرو افزود: درسال جاري ايران خودرو 850 هزار دستگاه انواع خودروي سواري با کيفيت توليد و به بازار عرضه خواهد کرد.

 نجم الدين، افزايش توليد خودروهاي کم مصرف، دست يابي به استاندارد زيست محيطي يورو 4 ، توسعه سهم بازارهاي داخلي و خارجي را از ديگر برنامه هاي راه 90 ايران خودرو دانست.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره بر لزوم ارتقاي رضايت مشتريان و منافع ذي نفعان، افزود: اجراي قانون حذف يارانه ها همت و تلاش بيشتري را از سوي کارکنان براي رسيدن به اهداف تعيين شده مي طلبد.

وي با اشاره به کاهش سهم بازار ايران خودرو در سال هاي گذشته، اظهار داشت: ايران خودرو در سال 89 توانست نزديک به 50 درصد سهم بازار خودروي کشور را در دست بگيرد که رکورد بالايي به شمار مي رود.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ديدار مقام رهبري از ايران خودرو را مهم ترين رويداد سال 89 عنوان کرد که ايجاد کميته عالي کيفيت و ارتقاي جهشي کيفيت محصولات از جمله دستاوردهاي اين ديدار بود.

وي افزود: در سال گذشته کيفيت تمامي محصولات ايران خودرو 40درصد ارتقا يافت و تمامي محصولات در رده کيفي خوب و خيلي خوب قرار گرفتند و سمند به رده خيلي خوب دست يافت.

مهندس نجم الدين خودکفايي کامل در اغلب محصولات به ويژه 206 را از ديگر دستاوردهاي سال 89 ذکر کرد که در سال جديد نيز ادامه خواهد يافت و آن را ناشي از آثار مثبت تحريم هاي اقتصادي دانست.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، خدمات پس از فروش فراگير را از جمله نيازهاي مهم مشتريان در سال هاي متمادي ذکر کرد و اظهار داشت: در سال 89 شبکه خدمات پس از فروش گسترش يافت و درسال جديد نيز کيفيت خدمات پس از فروش ارتقاي جهشي خواهد داشت.

وي صادرات 40 هزار خودرو از جمله 35 هزار دستگاه سمند را که 30 درصد مجموع توليدات اين محصول بود، از ديگر دستاوردهاي ايران خودرو در سال 89 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته براي نخستين بار دو بار تعديل مثبت در سود شرکت داشتيم و ارزش سهام بيش از 3 برابر افزايش يافت که افتخار بزرگي براي ايران خودرو به شمار مي رود.

مهندس نجم الدين افزود: پيش بيني بزرگ ترين سود عملياتي در سال گذشته تحقق يافت و ايران خودرو توانست 1313 ميليارد تومان سود عملياتي کسب کند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو شکستن رکورد توليد و فروش در بهمن ماه را از ديگر دستاوردهاي شرکت در سال گذشته دانست و گفت: با اجرايي شدن قانون حذف يارانه ها، قيمت محصولات ايران خودرو دو تا پنج درصد کاهش يافت که کمک بزرگي به تثبيت قيمت ها به شمار مي رود.

وي افزود: در سال گذشته سورن اي ال ايکس به بهره برداري رسيد و 207 آي، سمند اس اي و سوزوکي 2400 سي سي به بازار عرضه شدند. ايران خودرو بابل با ظرفيت توليد 15 هزار دستگاه پارس اي ال ايکس و سمند سرير و ايران خودرو فارس براي توليد پارس و سمند به بهره برداري رسيدند.

 نجم الدين راه اندازي موتورسازي سه براي توليد موتورهاي کم مصرف و انبار مکانيزه قطعات را از ديگر رويدادهاي مهم سال گذشته دانست و گفت: درسال جديد، توسعه موتورهاي کم مصرف و استانداردسازي در دستور کار قرار دارد و تمامي محصولات به ايربگ راننده مجهز مي شوند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو توليد انبوه رانا در شهريور ماه و عرضه سمند جديد با طراحي کاملا ايراني و برخوردار از فناوري روز جهان را از رويدادهاي مهم سال جديد ذکر کرد و گفت: در نيمه دوم سال جديد، تمامي خودروها به استاندارد يورو 4 دست خواهند يافت.

وي بر لزوم تسريع در توليد موتور ديزل ملي تاکيد کرد و از توليد موتور اي اف 7 توربوشارژ خبر داد و گفت: در سال جديد علاوه بر توليد 206 با موتور ديزلي، تيراژ توليد روزانه اين محصول به 1200 دستگاه و سمند از 700 به هزار دستگاه افزايش مي يابد.

 نجم الدين از شروع به کار ايران خودرو آذربايجان و عرضه وانت سمند به جاي وانت پيکان خبر داد و گفت: با توسعه موتورهاي کم مصرف، ميانگين مصرف سوخت محصولات ايران خودرو از 9/7 به 5/7 ليتر در 100کيلومتر کاهش خواهد يافت.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: در افق 1404 صنعت خودروي ايران به جايگاه نخست صنعت خودروي منطقه دست مي يابد و در بين خودروسازان آسيا از ششم به پنجم و در بين خودروسازان جهان از دوازدهم به يازدهم خواهد رسيد و توليد سالانه آن به سه ميليون دستگاه افزايش مي يابد که يک ميليون دستگاه آن به بازار جهاني صادر خواهد شد.

وي توليد محصولات تجاري در افق 1404 را نيز 120 هزار دستگاه ذکر کرد که 30 هزار دستگاه آن صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک + جدول