Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ رسانه های ترکیه در خبری اعلام کردند که آمریکایی ها به منظور تقویت نیروهای تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و در امان ماندن آنها از حملات ارتش ترکیه، تونل هایی با ساختاری مدرن و پیشرفته در منبج ایجاد می کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از وبسایت اینترنتی روزنامه های خبر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 ، پستا و ینی شفق، در جریان عملیات سپر فرات شمار زیادی از عناصر پ.ک.ک کشته شدند و به همین دلیل آمریکایی ها به منظور در امان ماندن تروریست ها از حملات ارتش ترکیه، تونل هایی را منطقه عفرین ایجاد کرده اند.
به نوشته این رسانه ها، تونل های ایجاد شده آمریکایی ها در منطقه عفرین نیز در جریان عملیات شاخه زیتون کمک موثری به عناصر پ.ک.ک نکرد و به همین دلیل نیروهای ایالات متحده در صدد ایجاد تونل هایی با ساختار مدرن و پیچیده در منطقه منبج برای تروریست های پ.ک.ک هستند.
بنا بر اعلام این رسانه، طراحی ساختار تونل های جدید به گونه ای است که در برابر بمب های ضد بتن ارتش ترکیه مقاوم بوده و همچنین شناسایی مکان آنها به آسانی امکان پذیر نیست.
روزنامه ینی شفق روز گذشته در خبری اعلام کرد که شبکه تونل های تروریست های عفرین توسط سربازان ارتش ترکیه در جریان عملیات شاخه زیتون کشف شده است.
عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده، در پانزدهمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بارها در سخنان خود اعلام کرده است که با پایان یافتن عملیات عفرین، بلافاصله عملیات در منبج و شرق فرات به منظور نابودی کامل تروریست ها آغاز خواهد شد.
دولت ترکیه مدعی است نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری به ویژه ی.پ.گ به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کند.
چندی پیش رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با چاووش اوغلو همتای ترک خود، پیشنهاد همکاری دو کشور به منظور ایجاد منطقه ای امن به عمق 30 کیلومتر در شمال سوریه را داده بود که در مقابل مقامات ارشد دولت ترکیه هر گونه همکاری با آمریکا در سوریه را منوط به توقف کمک های این کشور به تروریست ها کردند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 غروب امروز در عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت. طی این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند. نخستین تصاویر محلی‌ها از این خودرو پس از هدف قرار گرفتن را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست با عملیات پهپادی در اطراف زاهدان
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان