Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-02@13:28:08 GMT

رهبری درباره خاتمی چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۵۶۰۳

یکی از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی صحبت کردم

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: با وجود همه چالش‌ها و مشکلات موجود اگر با مردم گفتگوی صریح و صادقانه داشته باشیم و مشارکت آنان را در عرصه‌های مختلف جلب کنیم می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.

به گزارش جنوب نیوز، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی صرفاً یک میراث سیاسی نبود بلکه سرفصل جدیدی برای زندگی مردم ایران در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم بود گفت: ما در انقلاب وعده زندگی بهتر را به مردم دادیم و باید وضع و شرایط انقلاب و دوران پیش از آن را برای نسل جوان بازآفرینی و بازخوانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

بازخوانی تجربه انقلاب برای توسعه کشور مفید است. این بازخوانی و نگریستن به مسائل فرصت های جدیدی برای کشور بوجود می آورد. تاریخ انقلاب به ما می گوید راه غلبه بر مشکلات گفتگوی صریح و صادقانه با مردم است.بازخوانی تجربه انقلاب در سی و نهمین سالگرد استقلال ایران نشان می دهد اگر میان مردم و مدیریت کشور اعتماد ایجاد شود و میان مدیران و مسئولان اصطکاک ایجاد نشود و نیروی موجود در اختیار در جهت حل مشکلات قرار گیرد ظرفیت ایران بسیار بیشتر از مشکلات پیش روی است.

 

ایران از نظر قومیت و ادیان کشوری استثنایی است. حتما باید به اقوام کشور توجه کنیم وگرنه اشتباه رفته ایم و اگر در این خصوص کوتاهی کرده ایم باید آسیب شناسی کنیم. اهل سنت بخش مهمی از مردم کشور هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مولوی عبدالحمید تصریح کردند نمی توان پذیرفت که تبعیض در حق اهل سنت روا باشد.

 

 نجابت تمام را ازحجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در جریان بحران و اعتراضات اخیر مشاهده کردیم که با وجود آنکه خیلی ها که مدعی حمایت از نظام هستند حاضر نشدند یک کلمه حرف بزنند اما حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی سینه سپر کرد و از نظام و رهبری دفاع کرد و به همین دلیل مورد تهاجم دشمنان خارج از کشور قرار گرفت.

 

یکی از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی صحبت کردم. رهبر معظم انقلاب درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی فرمودند که ایشان انسان نجیب و روحانی پاکیزه ای است و من هیچ مسئله اخلاقی و مالی از وی نشنیده ام.من معتقدم که با تدبیر رهبر معظم انقلاب حتما این سرمایه در اختیار نظام قرار خواهد گرفت.

 

ما برای برون رفت از مشکلات راهکارهای روشن داریم و باید با انسجام و وحدت بر همه مشکلات غلبه کنیم و اگر انسجام و وحدت داشته باشیم هیچ مشکلی نیست که نتوانیم از آن عبور کنیم.شخصی که به تعبیر خود آمریکایی ها تعادل ندارد و باید به مراکز درمانی مراجعه کند هر روز علیه ملت ایران اقدامی انجام می دهد. ما باید علاوه بر مشکلات خود مسائل منطقه را نیز حل کنیم و نباید نسبت به سرنوشت مردم مسلمان منطقه بی تفاوت باشیم. البته در مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز همین اتفاق افتاد و سپاه در برابر داعش درخشید و سردار سلیمانی عزیز بعنوان سرداری افتخار آفرین در این زمینه خوش درخشید که باید از این فرصت ها به خوبی بهره برداری کنیم چرا که هر جا که از فرصت ها استفاده نکردیم همان فرصت ها به تهدید تبدیل شد.

 

 جریانات سیاسی، قوای سه گانه و همه نهادها باید با هم حرف بزنند و اگر همه در کنار یکدیگر باشیم حتما از مشکلات پیش رو عبور خواهیم کرد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به انجام عملیات وعده صادق، گفت: اگر دشمن خباثت کند، اقدامی بسیار بزرگتر انجام می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سردار علی فدوی در آیین اجلاسیه شهدای شهرستان باشتف اظهار داشت: در عملیات وعده صادق با قدرت، محکم و با اطمینان عمل کردیم و این یک رویه شد و اگر دشمن از این نوع خباثت‌ها کند اقدامی بسیار بزرگتر انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه 15 مهرماه سال گذشته آمریکایی‌ها آمدند و فرماندهی را بر عهده گرفتند، عنوان کرد: اگر آمریکا و دیگر خبیثان دنیا رژیم صهیونیستی را همراهی نمی‌کردند، تا الان نبودند.

فدوی با بیان اینکه یکی از تبلورهای خاص باطل درست کردن رژیم غیرقانونی، غاصب، کودک‌کش در قلب کشورهای اسلامی برای خباثت و تامین منافع خود بوده است، عنوان کرد: این رژیم غاصب رفت کنسولگری ما را زد و عزیزان ما را شهید کرد و امام خامنه‌ای 3 بار فرمودند حتما تنبیه می‌کنیم و‌ ما پرقدرت تنبیه کردیم که همه عالم دیدند.

وی ابراز کرد: بزرگترین پایگاه هوایی رژیم غاصب را زدیم و البته امپراطوری رسانه‌ای شیطان بزرگ و غرب تلاش کردند در یک سانسور همه جانبه اخبار بیرون نیاید، اما کم کم تصاویری که مردم گرفته بودند بیرون آمد و بزرگی این عملیات را دنیا مشاهده کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به روند تشکیل حکومت اسلامی در ایران توسط حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: بیش از 36 سال است که مقام معظم رهبری امامت انقلاب را بر عهده دارد و ما را رهبری دائمی می‌کند که به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

فدوی با اشاره به اینکه شهیدان بهترین و قوی ترین ادله برای انجام کارهای بزرگ هستند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جمعیت و جغرافیای کم در کشور بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که باید دائم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که خودمان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر خزانه‌داری آمریکا و مسئول فعلی جنگ گفته ما تاکنون نتوانسته‌ایم در مقابل ایران یک پیروزی به دست بیاوریم و همواره شکست خورده‌ایم، ادامه داد: این به خاطر پایداری، صبر و استقامت همه مردم است و این مسیر باید ادامه یابد تا همه مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان