Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین جهانگیری، مسئول سازمان بسیج علمی استان به همراه دهقانی، معاون پژوهشی سازمان و دکتر کوثری نسب مدیر علمی بسیج دانشجویی استان و مسئول مرکز زیست فناوری جابربن حیان دانشگاه سراسری تبریز، روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در مرکز رشد نانو فناوری شهید چمران، واقع در دانشگاه سراسری تبریز جهت بازدید حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بازدید ابتدا “آقایان”، مسئول مرکز نانو فناوری شهید چمران و برخی از مخترعان، صاحبان طرح و ایده گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ های خود به مسئول سازمان بسیج علمی استان ارائه نمودند.

سپس دکتر جهانگیری ضمن نظارت بر روند فعالیت های این مرکز رشد و بررسی مشکلات و چالش های موجود مرکز رشد و مخترعان از فعالیت آنها تقدیر و قدر دانی نمودند.

مسئول سازمان بسیج علمی استان با تاکید بر تبدیل علم به ثروت ابراز داشتند: مراکز رشد و فن آوری باید با دانشگاه ها فرق داشته باشند و صرفا به تولید مقاله و ارائه طرح ها متکی نباشند و باید نقاط خلا موجود برای تبدیل طرح های مخترعین به ثروت را شناسایی و به رفع آنها اقدام کرد، همانگونه که مقام معظم رهبری به اقتصاد دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت تاکید ویژه ای دارند.

وی همچنین در خصوص مطالعات مخترعان خاطر نشان کردند: مخترعان و پژوهشگران در مراکز رشد و فن آوری باید اول به دنبال مطالبه و نیاز باشند و بعد روی آن مطالبه کار و پژوهش انجام دهند و به مرحله اجرایی برسانند و نباید فی البداهه طرحی را ارائه داده و شروع به ساخت کنند و بعد به دنبال جاهایی باشند که طرح وی را مطالبه میکند.

دکتر جهانگیری با اشاره به تعامل مراکز رشد باهم تصریح کرد: مراکز رشد موجود باید برای رفع نیازهای همدیگر تعامل داشته باشند و در اجرایی کردن طرح ها به همدیگر کمک کنند، چون هر یک از مراکز رشد در حیطه خاصی فعالیت دارد و میتوانند به ابهامات و نیازهای علمی همدیگر پاسخ دهند و باید این حلقه گم شده را پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت فضای مجازی برای جذب نخبگان و دانشجویان به مراکز رشد بالا است افزود: مراکز رشد باید از ظرفیت شبکه های پیام رسان و سایت ها برای ارتباط گیری با نخبگان و دانشجویان و جذب آنها استفاده کنند و برای مثال، اخبار حوزه نانو، فعالیت های مرکز رشد، هدایت و کمک به صاحبان ایده و سایر موارد و به دور از هر گونه جهت گیری های سیاسی استفاده کنند 

آقایان، مسئول مرکز نانو فناوری شهید چمران دانشگاه تبریز، نیز با ارائه فعالیت های این مرکز رشد و طرح مشکلات و خواسته های صاحبان طرح و ایده و مخترعان ابراز کرد: دانشجویان فعال در این مرکز رشد روی طرح های مختلفی د  حوزه نانو فن آوری فعالیت میکنند که از جمله به سانتری فیوژ با دور متوسط ۹۰۰۰ دور در دقیقه، مش های جراحی برای جلوگیری از عفونت بعد از عمل جراحی و آنتی باکتریال کردن پوشاک و البسه و سایر موارد میتوان اشاره کرد.

وی با اشاره به نخبه پروری و ایده پروری در این مسیر گفت: دوره های نانو در راستای نخبه پروری و ایده پروری به همت مرکز رشد نانو فن آوری شهید چمران و با استقبال گسترده دانشجویان در دانشکده شیمی در هفت جلسه یک و نیم ساعت با شرکت حدود ۶۰ دانشجو برگزار شد.

مسئول مرکز نانو فناوری شهید چمران، از عملی کردن ساخت سانتری فیوژ با سرعت بالا خبر داد و گفت: سانتری فیوژ ها در سه نوع هستند که در این مرکز رشد تلاش میشود علاوه بر ساخت سانتری فیوژ با سرعت متوسط، سانتری فیوژ با سرعت بالا یعنی ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰۰ و سرعت پایین یعنی ۴۰۰۰ الی ۵۰۰۰ را نیز تولید کرده و به مرحله تجاری سازی برسانیم.

لازم به ذکر است دکتر حسین جهانگیری مسئول سازمان بسیج علمی استان، در این بازدید به دکتر آقایان مسئول مرکز نانو فناوری شهید چمران، گواهی آموزش مدیریت مراکز رشد تحت عنوان دوره های شهید طهرانی مقدم که در شهریور ماه امسال به مدت دو روز در شهر تهران برگزار شده بود اهدا کردند.

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای  ساخت مسکن، گفن: دولت درمسئله تامین زمین دو میلیون و اندی زمین را تامین کرده و باید سریعتر 4 میلیون که در طول 4 سال تعهد داده است را  تامین کند. شاید در شهرهای بزرگ امکان تامین این زمین  برایش نباشد اما در شهرهای کوچک و روستاها براحتی می تواند این زمین را  تامین کند.

وی اظهار کرد: دولت حتی اگر نتواند تسهیلات بدهد باید زمین را واگذار کند. سختگیری هایی که شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده 5 شورای توسعه برنامه  دارند که استانها برای ورود زمین انجام می دهند جالب نیست. باید اجازه دهند که محدودیات توسعه پیدا کند و مردمی که در این شرایط تورمی انتظار دارند نقدینگی خود را تبدیل به زمین و مسکن و خودرو بکنند اگر زمین به آنها واگذار شود می روند در زمین خود سرمایه گذاری می کنند و بنایی را شروع می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  وزارت راه و بنیاد مسکن و بانکها باید به تعهدات خود در واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمل کنند و کار خود را سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود. باید وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی به تکالیف خود در زمینه عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند. باید کار خود را در این زمینه ها سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود و با این اتفاق فشار روی بازار ارز و سکه هم برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار واگذاری زمین باید این امکان را فراهم کنیم که مردم پیش خرید انشعابات برق و گاز و آب و تلفن را داشته باشند کسی شاید پول نداشته باشد که زمین کامل بگیرد وزارت راه باید بیاید بگوید اگر پول کامل نداری برای یک واحد مسکونی بیا یک دوم یا یک سوم را مشارکت کن و مابقی را بعد برای شما فراهم کنیم و این به مشارکت مردمی در طرح های مختلف  کمک می کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • ۹۴ مرکز رصد مسائل فرهنگی در کشور شناسایی شده است
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقه ملی نانو
  • آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه ملی نانو اعلام شد