Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چین در حال بررسی ساخت یک پایگاه نظامی در ولایت «بدخشان» افغانستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش ها حاکی از آن است که چین در حال بررسی ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه «واخان» واقع در ولایت بدخشان افغانستان است. این پایگاه به دلیل نگرانی از نفوذ شبه نظامیان به منطقه «سین کیانگ» چین ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که این پایگاه در منطقه دورافتاده و کوهستانی موسوم به «دالان واخان» ایجاد خواهد شد. شاهدان عینی گفته اند که نیروهای چینی و افغانستانی را در حال گشت زنی مشترک در این منطقه مشاهده کرده اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این منطقه سردسیر و لم یزرع که در همسایگی ولایت سین کیانگ چین قرار دارد، از سایر نقاط افغانستان جدا افتاده و بسیاری از ساکنان آن از مناقشه در کشورشان اطلاعی ندارند.

ساکنان این منطقه اخیرا به خبرگزاری فرانسه گفته اند که آنها ارتباطاتی قوی با سین کیانگ دارند و از آنجا مسافران بسیار اندکی به این منطقه می آیند، مردم محلی علاقه زیادی به گردشگران چینی دارند.

تلاش پکن برای ایجاد پایگاه در افغانستان در حالی است که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به دنبال گسرتش نفوذ اقتصادی و ژئوپولیتیک این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پکن نگران است که برخی جدایی طلبان چینی از طریق واخان وارد سین کیانگ شده و حملاتی را انجام دهند.

به گفته تحلیل گران، چین همچنین نگران آن است که شبه نظامیان داعش از عراق و سوریه فرار کرده و با عبور از واخان و سین کیانگ وارد افغانستان شوند یا از طریق واخان به چین بروند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم 10 نفر دیگر زخمی شدند.

لحظاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده اند.

کد خبر 6097365 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود