Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 600 خانواده متقاضی فرزند خوانده هستند و این در حالی است که آمار کودکانی که شرایط آن‌ها برای فرزندخواندگی مناسب است حدود 80 فرزند را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با همکاری خوب قوه قضائیه، روند واگذاری فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی تا حدود زیادی تسهیل شده است و در کمترین زمان ممکن پس از تعیین اصالت فرزندانی که در مراکز سازمان بهزیستی حضور دارند، فرزند مورد نظر به خانواده‌هایی که مراحل قانونی دریافت فرزند خوانده را سپری کرده‌اند، سپرده می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: زمان واگذاری فرزند خوانده به خانواده‌های متقاضی فرزند که مراحل قانونی را پشت سر گذاشته اند و شرایط آن ها به تایید نهایی سازمان بهزیستی رسیده است، هم اکنون 22 روز است و در تلاش هستیم تا این زمان را به کمتر از 10 روز کاهش دهیم.

خاکی یادآور شد: به طور میانگین از لحظه ثبت نام متقاضیان فرزند خوانده تا تایید نهایی سازمان بهزیستی و در نهایت واگذاری فرزند به آن‌ها، حدود یک سال زمان می‌برد و البته این امر در صورتی محقق می شود که خانواده‌ها متقاضی فرزند شیرخواره دختر نباشند.

وی در تشریح مدت زمان حضور نوزادان در شیرخوارگاه‌ها اضافه کرد: اغلب شیرخواران پس از ورود به مراکز سازمان بهزیستی، در مجموع 22 روز را در این مراکز حضور دارند و به سرعت کارهای مربوط به فرزندخواندگی آن‌ها پیگیری می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: اگر خانواده‌ای متقاضی فرزند پسر 5 سال به بالا باشد، در صورت انجام مراحل قانونی و تایید شرایط آن‌ها، در کمتر از یک هفته مراحل و کار واگذاری فرزند به این خانواده‌ها انجام می شود.

خاکی در پایان تاکید کرد: از مجموع حدود 3 هزار فرزندی که در سال‌های اخیر به فرزندخواندگی فرستاده شده‌اند، تنها یک کودک در استان تهران پس فرستاده شده است و این مورد هم به دلیل پیدا شدن پدر واقعی کودک بود که مادر به دروغ از فقدان پدر حرف زده بود و همچنین تعهدی در قبال کودک خود نداشت و وی را پذیرش نمی‌کرد.

انتهای پیام/

ناهمخوانی تعداد فرزندان بهزیستی با نوع درخواست متقاضیان فرزندخواندگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تراز سدها را افزایش می‌دهد

حمید فضایلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر چند وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته در ذخیره‌سازی منابع آب داریم ولی همچنان انتظار می‌رود با توجه به تداوم خشکسالی به ویژه در فصول پیش رو اهالی استان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های اردیبهشت ماه و اوایل خرداد بر اساس اعلام هواشناسی قابل توجه خواهد بود و می‌توان به پر شدن مخازن سدها تا حد امیدبخش بیش از گذشته امیدوار بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ذخایر سدهای استان اردبیل در حال حاضر به بیش از ۱۹۵ میلیون متر مکعب رسیده و ۲ سد بزرگ یامچی و سبلان اردبیل وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند.

فضایلی افزود: تنها ۳۲ درصد حجم ذخایر سدها پر شدن که با بارش‌های رخ داده در اردیبهشت و اوایل خردادماه امیدواریم این حجم تا ۵۰ درصد و بالاتر هم ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سد یامچی در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب آب دارد و پیش‌بینی می‌شود این میزان ذخیره آب افزایش پیدا کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: هر چند نسبت به سال گذشته در همین ایام ما با کاهش پنج درصدی در ذخایر حجم مخزنی سد یامچی روبه‌رو هستیم ولی پیش‌بینی‌ها حکایت از جبران این کسری و بهبود شرایط ذخیره‌سازی سد یامچی دارد.

فضایلی به ذخیره سد سبلان نیز تا ۳۹ میلیون متر مکعب اشاره کرد و ادامه داد: این میزان پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است و به نظر می‌رسد این روند ذخیره‌سازی در پشت سد سبلان قبل از شروع کشت و زرع بهاره ادامه پیدا کند.

وی به ذخایر سد ارس و خداآفرین به عنوان ۲ سد تأمین‌کننده آب شرب و کشاورزی شمال استان اشاره کرد و گفت: این ۲ سد نیز نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند و برنامه‌ریزی بر این است تا از ذخایر آن برای بخش‌های کشاورزی و شرب استفاده شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال میزان مصرف نیز افزایش پیدا کند که قطعا با رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف آب و سایر انرژی‌ها امیدواریم تابستان مناسبی را سپری کنیم.

کد خبر 6100415

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • بارش‌های بهاری تراز سدها را افزایش می‌دهد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد