Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:31:00 GMT

10 پروژه آبخیزداری در استان ایلام درحال اجراست

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۷۴۰۲

10 پروژه آبخیزداری در استان ایلام درحال اجراست

ایلام - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 10 پروژه آبخیزداری در سال جاری با 95 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در حال اجرا است.

عبدالسلام پیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مبلغ 55 میلیارد ریال اعتبار ملی و 40 میلیارد ریال نیز اعتبارات استانی است که هنوز بخش عمده و قابل توجهی از این اعتبار به طرح های آبخیزداری تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح در قالب چهار پروژه ملی و 6 طرح استانی در حال اجرا است که این عملیات های آبخیزداری بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیک در نقاط مختلف استان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
پیری در خصوص طرح های با اعتبارات ملی یادآور شد: این پروژه ها در حوزه سدهای موجود، سدهای در حال ساخت و سد کرخه و مناطق غیر سد است که در حوزه سدها 15 هزار و 200 متر مکعب عملیات سازه ای و یک هزار و 300 هکتار عملیات های بیولوژیکی و بیو مکانیکی در دست احداث است.
به گفته وی طرح های ملی در مناطق خارج از حوزه سدها 6 هزار و 577 متر مکعب عملیات سازه ای، 13 هزار مترمکعب عملیات خاکی و یک هزار و 40 هکتار طرح های مکانیکی و بیومکانیکی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: همچنین 15 هزار و 220 مترمکعب عملیات سازه ای و خاکی و 650 هکتار عملیات بیولوژیکی و مکانیکی از محل اعتبارات استانی در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه متناسب با تخصیص ها و با توجه به شرایط جغرافیایی نقاط مختلف استان و نیز شدت فرسایش خاک روند اجرای این طرح ها به پیش می رود، تاکید کرد: بر اساس مصوبه ها زمان اتمام این طرح های آبخیزداری پایان سال 96 خواهد بود.
وی گفت: در حوزه آبخیز شهر ایلام نیز تاکنون چهار هزار و 400 مترمکعب عملیات سنگی ملاتی و یک هزار متر مکعب عملیات های خشکه چینی انجام شده است تا از بروز حوادثی چون سیل 1394 جلوگیری شود.
پیری گفت: هرچند با وجود مصوبه ها و اختصاص اعتبارات ملی و استانی اما رقم قابل توجهی برای عملیات های آبخیزداری استان تخصیص نیافته اما با توجه به شدت فرسایش خاک در استان و به منظور کاهش فرسایش ها، این طرح ها در حال حاضر بدون دریافت اعتبارات در حال اقدام است.
به گزارش ایرنا، از وسعت 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی شامل جنگل، کوهستان، بیابان و مراتع تشکیل داده است.
میانگین سالیانه فرسایش خاک در استان ایلام 20 تن در هر هکتار است در حالیکه در کشور 16.5 تن در هکتار و میانگین جهانی نیز بین پنج تا 6 تن در هکتار است.
دخالت های انسانی، شیب تند اراضی استان، بارش های رگباری با شدت زیاد و مدت بارش کم و... از جمله عواملی است که در سرعت افزایش فرسایش خاک در استان ایلام دخیل است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ افضلی مسئول واحد آبخیزداری اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان گفت : بارندگی فروردین امسال باعث آبگیری سه بند خاکی طرح آبخیزداری در بالا دست روستا‌های نعیم آباد، کلاته ملا، و مهمان دوست، شد
افضلی میزان حجم آبگیری این بند‌ها را ۲۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت: آبیاری باغات پایین دست، تامین آب سفره‌های زیرزمینی و آبدار شدن قنات‌ها مهم‌ترین فواید این طرح‌هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر