Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@06:49:34 GMT

۲ وزیر سابق بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۷۴۲۰

۲ وزیر سابق بازداشت شدند

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حوادث انقلاب در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آن‌چنان شدتی گرفت که هیچ‌یک از عناصر نظام شاهنشاهی یارای مقابله با آن را نداشتند و در نهایت در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بر همین اساس، تصمیم داریم روزنامه کیهان را از اول تا ۲۲ بهمن مرور کنیم و حوداث مهم این دوره را با شما در میان بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

**برای مشاهده اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید** ۱. بختیار: نه با شاه سازش می‌کنم نه با خمینی

بختیار در مصاحبه با بنگاه سخن‌پراکنی کانادا که در صفحه چهارم کیهان منعکس شده است، می‌گوید: هرگونه تغییر حکومت در ایران باید از طریق انتخابات آزاد صورت گیرد نه توسط گروهی مردم هیجان زده که در خیابان به راه می‌افتند.

بختیار در اشاره به اظهارات آیت الله خمینی که به زودی دولت موقت جمهوری اسلامی را اعلام خواهد کرد، گفت: من نخست باید بدانم که جمهوری اسلامی چیست و سپس باید بگویم که آیا قبولش خواهم کرد یا نه.

بختیار درمورد احتمال سازش با آیت الله خمینی گفت: اگر سازش عبارت از انتخابات دموکراتیک و آزاد و رعایت حقوق بشر باشد، با این کار موافق است، اما درباره بعضی مسائل و اصول نه با شاه سازش خواهم کرد، نه با آیت الله خمینی.

نکته جالب اینجاست که علی‌رغم تهدید بختیار برای جلوگیری از تشکیل دولت موقت، فردا آن روز، دولت موقت به نخست‌وزیری مهندس بازرگان تشکیل می‌شود.

۲. فرماندهان ارتش با نمایندگان امام تماس گرفتند

کیهان در این باره به نقل از آسوشیتدپرس نوشته است: علی‌رغم تهدید آیت الله خمینی به جنگ داخلی، نظامیان آشکارا به وی خاطر نشان کرده‌اند که با هرگونه تلاشی جهت به‌دست گرفتن قدرت از راه‌های غیرقانونی مقابله خواهند کرد.

آرشیو روزنامه‌های کیهان دهه فجر (سال 57) را از اینجا مشاهده کنید

منابع آگاه ایرانی معتقدند با اینکه آیت الله خمینی از خود سرسختی نشان می‌دهد، گفتگوهایی در پشت پرده جهت دست یافتن به یک توافق در جریان است.

از سوی دیگر ستاد ارتش برقراری هرگونه تماس را تکذیب کرده است.

۳. ۲ وزیر سابق بازداشت شدند

یکی از ژست‌هایی که دولت‌ها در دوره پهلوی می‌گرفتند، بازداشت مقامات دولت‌های قبل به بهانه فساد و تخلف بود. در دولت بختیار نیز این قصه تکرار شد و عبدالمجید مجیدی و هوشنگ نهاوندی بازداشت شدند. کیهان در این باره می‌نویسد: دکتر «هوشنگ نهاوندی» و «عبدالمجید مجیدی»، وزرای کابینه هویدا و شریف امامی شب گذشته به‌وسیله فرمانداری نظامی تهران و حومه بازداشت شدند.

گفته می‌شود همراه این دو نفر، چند تن دیگر از کسانیکه مرتکب سوءاستفاده‌هایی در سازمان‌ها و ادارات مختلف شده‌اند نیز طبق ماده ۵ حکومت نظامی بازداشت شدند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)

نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاورد‌های امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل (ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام (ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل (ره) را در همه شهرستان‌ها و روستا‌ها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، گفت: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام (ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه‌های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل (ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام (ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام (ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام (ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاورد‌های بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام (ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زائران امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • نوسازی مرجعیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!