Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:50:46 GMT

عکس/ کشف آرامگاه ۴۴۰۰ ساله در مصر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۷۵۱۷

باستان‌شناسان مصری در حفاری‌های اخیر خود موفق به کشف مقبره‌ای ۴۴۰۰ ساله در نزدیکی اهرام بزرگ مصر شدند.

به گزارش مشرق، وزارت باستان‌شناسی مصر اعلام کرد این آرامگاه متعلق به یک مقام عالی رتبه معروف به «هِت پِت» است که در دوره پنجمین سلسله مصر باستان می زیسته است. دیوارهای این آرامگاه با صحنه هایی از شکار و ماهیگیری نقاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آرامگاه متعلق به یک هت پت زن از نزدیکان پادشاهان مصر باستان بوده است. نقاشی های روی دیوار بخشی از علایق هت پت را نشان می دهد. حفاری ها برای کشف مقبره های بیشتر در این منطقه ادامه دارد. ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)