Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:23:14 GMT

فعالیت قابل توجه چهار موسسه قرآنی در ملایر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۷۹۲۹

ایرج یارمحمدی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انس با صحیفه سجادیه کانون قرآن این مجموعه اقدام به برپایی مسابقه «قرآن صاعد» نمود که بحمدالله با استقبال گسترده شرکت کنندگان مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دوره از مسابقات با حضور 250 نفر از خواهران و برادران ملایری در روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه سالجاری همزمان با سراسر استان دراین شهرستان برگزار شد.
ایرج یارمحمدی از برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی در ایام الله دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: دهه فجر روزهایی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت ما است، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی که امام راحل (ره) آن را رهبری و مقام معظم رهبری با تمام وجود برای حفظ آن تلاش می‌کند.
کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: برگزاری جشن انقلاب و بیان دستاورد‌های انقلاب در کلیه موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، سرکشی از خانواده شهدای قرآنی، شرکت فعالان قرآنی شهرستان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه‌های دهه فجر این مجموعه است.
وی عنوان کرد: برگزاری 8 محفل انس با قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی، برگزاری بزرگترین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در رشته‌های حفظ و مفاهیم قرآن، نقاشی، خوشنویسی، سرود و تواشیح و مقاله نویسی ویژه کلیه مقاطع تحصیلی و دیدار با امام جمعه شهرستان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این ایام است.
یارمحمدی ادامه داد: برگزاری طرح زیبا خوانی و صحت قرائت نماز در 5 مسجد، برگزاری مسابقه قرآن صاعد بر اساس 11 دعای اول صحیفه سجادیه در روز 13 بهمن ماه و اهدا ء 200 جلد قرآن به موسسات و مراکز قرآنی و مساجد و مناطق محروم از برنامه‌های دیگر ایام الله دهه فجر است.
کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر اظهار کرد:شرکت فعالان قرآنی در مراسم غبار روبی گلزار شهداء، برگزاری مسابقه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، برگزاری همایش مدیران موسسات و مراکز قرآن خانه‌های قرآن شهری و روستایی، تهیه و توزیع پوستر قرآنی مزین به فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، قرائت جمعی سوره مبارک فجر در شب 22 بهمن توسط فعالان قرآنی از برنامه‌های قابل اشاره در این ایام است.
وی از برگزاری جلسات و کلاس‌های مختلف آموزش قرائت قرآن کریم در موسسه قرآنی شمیم رحمت ملایر خبرداد و گفت: این کلاس‌های آموزشی شامل، روانخوانی، حفظ، تجوید، فصیح خوانی، صوت و لحن، تفسیر و قرائت قرآن کریم است که برای رده‌های سنی کودک تا نوجوان برگزار می‌شود.
یارمحمدی با بیان اینکه چهار موسسه قرآنی در شهرستان ملایر فعالیت می‌کنند عنوان کرد: چهار موسسه فعال قرآنی«شمیم رحمت»، «بشری»، «شمیم حکیم» و «مهدی خورشید ولایت» مشغول به آموزش قرآن و برگزاری کلاس‌های متنوع قرآنی برای کلیه رده‌های سنی مختلف در سطح شهر هستند.
وی از زحمات مسئولین موسسات قرآنی که با حداقل امکانات مادی و فیزیکی اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی قرآن کریم می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد