Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، «محمدجواد آهنگریان» از فعالان قرآنی قزوین است که فعالیت قرآنی خود را از دوران ابتدایی و سن 8 سالگی آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.
در حال حاضر وی به‌عنوان مربی قرآن در رشته روخوانی، روان‌خوانی و تجوید برای سنین نوجوانان و بزرگ‌سالان تدریس دارد.
«محمدجواد آهنگریان» در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص وضعیت آموزش‌های قرآنی در سطح مدارس اظهار کرد: در برخی از مدارس برای درس قرآن معلم جداگانه‌ای اختصاص داده‌اند و زنگ قرآن برای آن در نظر گرفته‌شده است اما در حال حاضر کمتر مدارسی به‌صورت جداگانه معلمان متخصص در حوزه قرآن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نداشتن معلم متخصص در حوزه قرآنی موجب می‌شود کسانی که به تدریس درس قرآن می‌پردازند اشراف کافی و وافی بر آن نداشته باشند که این امر متأسفانه گاهی موجب می‌شود آموزش‌های غلط دستوری و تجویدی به دانش آموزان داده شود.

ضعف روخوانی و روان‌خوانی در میان دانش‌آموزان

آهنگریان بابیان اینکه وضعیت روخوانی و روان‌خوانی در میان دانش‌آموزان بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: آنچه ما در میان دانش‌آموزانی که به مؤسسه قرآنی می‌آیند مشاهده می‌شود این است که آن‌ها از پایه دچار مشکل هستند و حتی در ابتدایی‌ترین نکات یعنی شناخت و خواندن کلمات ضعف دارند و همین باعث شده تا سطح دانش‌آموزان ازنظر قرآنی پایین باشد.
این فعال قرآنی عنوان کرد: بزرگ‌ترین آفت استفاده از کسانی که در عرصه قرآنی تخصص ندارند این است که گاه نکات و موارد تجویدی به‌اشتباه آموزش دهند در سنین بالاتر در ذهن آن‌ها نهادینه‌شده و درنتیجه پاک کردن آن موارد اشتباه از ذهنشان بسیار دشوار شود.
وی ادامه داد: بهترین سن برای آموزش قرآن زمانی است که آن‌ها حروف را بشناسند و بتوانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند ازاین‌رو از سن 7 سال به بعد می‌توان این آموزش‌ها را آغاز کرد.
آهنگریان در پایان بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه در سنین پایین ذهن قرآن‌آموزان از دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی خالی است به‌راحتی می‌توانند این مهارت را فراگرفته و در این وادی معنوی و الهی وارد شوند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به افراد متخصص نیاز داریم

محمد نبی عمری معاون وزارت داخله طالبان در نمایشگاه ساخته‌های دانشجویان انستیتو مکانیکی در ولایت خوست تصریح کرد نظام موجود تنها با عالم و طالب ساخته نمی‌شود بلکه آموزش علوم نوین نیز یک نیاز جدی است.

عمری با تأکید بر اهمیت آموزش علوم نوین تصریح کرد نظام اسلامی به افراد متخصص در همه بخش‌ها نیاز دارد.

معاون حقانی افزود: نظام تنها با ملا ساخته نمی‌شود و باز هم تکرار می‌کنم اگر من و بزرگان این اشتباه را کنیم که نظام تنها با منِ مجاهد و طالب ساخته می‌شود، این اشتباه به آنان مبارک باشد، اما با آن موافق نیستیم.

«بدرالدین حقانی» سفیر طالبان در امارات متحده عربی نیز در این مراسم بر آموزش علوم نوین تأکید کرد و گفت مشکلات در کشور با آموزش افراد متخصص در علوم نوین و دینی برطرف خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ