Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@00:05:09 GMT

روایتی از سفرهای بدون بلیت در «سه‌شنبه»

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۸۱۹۵

روایتی از سفرهای بدون بلیت در «سه‌شنبه»

آراز بارسقیان (نویسنده و مترجم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین داستان‌ها و ترجمه‌هایش گفت: نگارش رمان سه‌شنبه تمام شده و آماده تحویل به ناشر است. این رمان به نوعی ادامه دو رمان یکشنبه و دوشنبه است ولی مستقل از آن‌ها. کتاب جایی شروع می‌شود که پنج سال از اتفاقات و ماجراهای رمان دوشنبه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دیگر شخصیت اصلی کتاب را داریم که وسایلش را برداشته و از تهران بیرون می‌زند و در طول مسیر مدام خاطرات گذشته در این پنج سال به خاطرش می‌آید.

این نویسنده در توضیح بیشتر درباره رمان سه‌شنبه بیان کرد: درواقع شخصیت اصلی داستان در طی سفر مدام پشت سرش را نگاه می‌کند و به گذشته برمی‌گردد. به عبارت دیگر داستان بین ذهنیت شخصیت اصلی نسبت به گذشته و زمان حال می‌گذرد و مدام در زمان بین حدفاصل این پنج سال را جابه‌جا می‌شویم. در سه‌شنبه ما می‌بینیم شخصیت اصلی رمان‌های یکشنبه و دوشنبه در این پنج سال ازدواج کرده و طلاق گرفته است و کار کرده و پول درآورده ولی حالا به بن‌بست رسیده است.

او ادامه داد: سه‌شنبه دقیقا از همین بن‌بست شروع می‌شود و در سفر آن هم از این سفرهایی که با خرید بلیت راهی می‌شوند نیست و در اصطلاح سفر "هیچ‌هایکی" است.

بارسقیان در پایان درباره زمان انتشار کتاب نیز گفت: رمان حجیم‌تر از دو رومان یکشنبه و دوشنبه است و نزدیک به ۸۰هزار کلمه یا سیصد و خورده‌ای صفحه است. کتاب را هم اصلا نمی‌خواهم به نمایشگاه برسد، قصدم این است که کتاب در پاییز ۹۷ عرضه شود. چون دوشنبه هم در پاییز ۹۲ عرضه شده و تصمیم دارم دقیقا هر پنج سال یک‌بار ادامه کار منتشر شود. حالا اینکه چقدر در ارشاد بماند هم هست ولی فکر نمی‌کنم کتاب مسئله خاصی داشته باشد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این شبکه به نقل از یک منبع اسرائیل مطلع از این نشست اعلام کرد که طیفی از گزینه‌ها همچنان در حال بررسی است اما در جلسه سه‌شنبه شب تصمیم نهایی اتخاذ نشد.

این سومین نشست متوالی کابینه جنگی اسرائیل درباره پاسخ تنبیهی ایران بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • کتاب جنگ بدون صلح به چاپ چهارم رسید
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • قیمت گوشت مرغ امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • بخشنامه «هما» درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی