Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شعبانی‌فر، دبیر جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در هفته گذشته، گفت: این جلسه هفته گذشته برگزار شد تا سایر اقدامات دستگاه‌ها در زمینه طرح ملی حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جلسه مذکور یک روزه و به میزبانی شهر قم برگزار شد، افزود: با توجه به میزبانی مرکز تربیت مربی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از این نشست، برنامه بازدید از فعالیت‌های این مرکز نیز صورت گرفت. در این جلسه، اصلاحاتی در اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت و در ادامه نیز اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در ادامه، اقدامات سازمان شهرداری‌ها، صدا و سیما، دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ، اداره کل نیروهای مسلح، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و همچنین وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اظهار کرد: به این ترتیب بررسی اقدامات سه دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مرکز هماهنگی و پژوهش و آموزش عالی باقی ماند تا در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و وزارت کار و رفاه اجتماعی اقدامات خود را ارائه ندادند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دستگاه‌ها، مراکزی همچون آستان قدس رضوی دیگر آستان‌های مقدسی که زیر نظر سازمان اوقاف اداره نمی‌شوند نیز در دست بررسی هستند تا ظرفیت‌ آنها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت امکان اقدامات و راهبردهایی برای آنها تعریف شود.
شعبانی‌فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: هدایت راهبری ستاد‌های عملیاتی و اجرایی طرح ملی حفظ به دبیرخانه ستاد واگذار شد. با توجه به اینکه در گذشته نیز این کار صورت گرفته بود، در جلسه اخیر بار دیگر پیشنهاد داده شد تا سازمان اوقاف این کار را انجام دهد اما در نهایت مقرر شد تا در برنامه یکساله‌ای این کار توسط دبیرخانه ستاد صورت گیرد.
دبیر جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به تغییرات موردی در اقدامات سازمان صدا و سیما، گفت: راهبردی که براساس آن راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی و بانک اطلاعات ستاد برعهده شرکت «ایزایران» قرار گرفته بود، بر عهده دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ گذاشته شد. مسئول این کار دبیرخانه ستاد است و بخش دیگری از اقدامات از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.
شعبانی‌فر افزود: در رابطه با ظرفیت‌های بسیج و مساجد نیز مباحثی مبنی بر تقویت اقدامات صورت گرفت. قرار شد تا سازمان تبلیغات این دو را به صورت مستقل و با پیگیری بیشتری دبنال کند تا ظرفیت آنها را در زمینه حفظ قرآن کریم ساماندهی کند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده این بود که قرار شد یک بند پیش‌بینی شود تا همه دستگاه‌‌ها موظف شوند اقدامات خود را به صورت دوره‌ای آسیب‌شناسی و تحلیل کنند و به دبیرخانه ستاد ارائه دهند تا نسبت به بهبود راهکارها اقدام شود. همچنین تأکید شد در هر بخشی مرجعیت برعهده هر نهادی هست، اگر دستگاهی کاری انجام می‌دهد ذیل آن سازو کارها فعالیت داشته باشد.
دبیر جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با تأکید بر اینکه این جلسه یک روزه برنامه‌ریزی شد تا همه اقدامات دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود یک روزه بودن جلسه تمامی اقدامات مورد بررسی قرار نگرفت و بررسی اقدامات برخی دستگاه‌ها به جلسه بعد موکول شد. که روز 24 بهمن‌ماه و به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.
شعبانی‌فر در پایان با تأکید بر اینکه اصلاحات در راهبردها نیز صورت گرفته است، گفت: برخی راهبردها حذف و برخی نیز اصلاح شده‌اند که البته این موارد در حد پیشنهاد است و برای بررسی بیشتر به ستاد می‌رود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین از جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با ریاست رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی و روسا و کارشناسان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: جلسه ستاد برداشت با حضور اعضا ستاد در شهرستان به منظور برنامه ریزی مناسب جهت برداشت محصولی با کیفیت برگزار شده است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: سالانه با شروع فصل برداشت حدود ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر در شهرستان نسبت به برداشت غلات فعالیت خود را آغاز می کنند که با مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌ها، برنامه های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: مراکز خرید غلات اعم از دولتی و خصوصی با شروع فصل برداشت جهت خرید محصولات استراتژیک از کشاورزان حتی در ایام تعطیلات آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در پایان تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور جهت کنترل و جلوگیری از خروج محصولات از شهرستان هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد