Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@18:02:24 GMT

گزارش دادستان از اقدامات ساماندهی موسسات غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۸۶۳۵

گزارش دادستان از اقدامات ساماندهی موسسات غیرمجاز

رکنا: دادستان کل کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حل مشکل مربوط به موسسات مالی غیرمجاز، گفت: دولت، بانک مرکزی و قوه قضاییه به این موضوع وارد شدند و اقدامات خوبی را انجام دادند.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری؛ دادستان کل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه قوه قضاییه از زمان مطرح شدن موضوع موسسات غیرمجاز به جد وارد این موضوع شد، اظهارداشت: از زمان پیگیری ما بانک مرکزی و سپس دولت وارد شد و کار به جایی رسید که موضوع در میان سران سه قوه مطرح شد و در بخشی هم ناچار شدند از مقام معظم رهبری استیذان کنند و ایشان هم برای حل مشکل مردم اجازه فرموده اند و کار روی ریل اصلاح و کمک به مردم افتاد و کارهای زیادی در این زمینه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم باید به ماهیت موسسات مالی توجه بیشتری کنند گفت: وقتی یک مرکز و موسسه پولی ۳۰ تا ۵۰ درصد سود پرداخت می کند هر انسان عاقلی باید متوجه شود که این موضوع منطقی و عاقلانه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: دولت، بانک مرکزی و قوه قضاییه به این موضوع وارد شدند و اقدامات خوبی را انجام دادند. تلاش کردیم تا حقوق مردم مسترد شود و مقرر شد تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت شود و مازاد بر آن به نوبت بررسی و به تدریج مسترد شود.

وی گفت: به دنبال این هستیم که اموال موسسات مالی غیرمجاز فروخته شود و مطالبات سپرده گذاران پرداخت شود و این کار زمانبر است و سپرده گذاران کلان حدود دو تا سه درصد هستند.

منتظری ادامه داد: اکنون پرونده حدود هفت تعاونی در دادسراها در دست رسیدگی است و برخی از آنها آماده ارجاع به دادسرا هستند و ۹ نفر در اینباره بازداشت و تعداد بیشتری هم تحت تعقیب هستند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: قوه قضاییه تا آنجایی که می تواند در پی احقاق حقوق مردم است. وی درباره اینکه برخی از موسسات عمومی در موسسات مالی غیرمجاز سپرده گذاری کردند گفت: این موسسات، مجاز به این سپرده گذاری نبودند اگرچه نیت خیر داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان