Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه «خدشه‌ای به گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه ۹۵ وارد نیست» گفت که بهتر بود نظرات دولت نیز در این گزارش اخذ می‌شد.

محمدرضا تابش با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات و انتقاد دولت از آن، گفت: دیوان محاسبات بازوی نظارتی قوه مقننه است و باید در فعل و انفعالات پولی و مالی بودجه‌ها و خطاهایی که اتفاق می‌افتد و همچنین در روند صرف کردن بودجه‌ها نظارت لازم را داشته باشد و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات بی‌ملاحظه گزارش خود را در مورد هر آنچه اتفاق افتاده بود، ارائه کرد، گفت: شاید اگر از جنبه‌های سیاسی مساله را مورد بررسی قرار دهیم، می‌شد وقتی به یقین رسیدند این موارد را مطرح می‌کردند. البته گزارش دیوان هم گزارش قطعی نیست و باید در محاکم از سوی دادستان‌ها و مستشاران مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت هر حکمی صادر شود می‌تواند این فرآیند را رد یا تایید کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات به وظیفه قانونی خود عمل کرده، گفت: دیوان در واقع هر آنچه به ظاهر دیده را بیان کرده است. اگر سیاست‌ورزی می‌کردند، خوب بود محتاطانه گزارش دهند ولی نمی‌شود خدشه‌ای به کار دیوان وارد کرد. از طرفی امیدواریم دادستانی و مستشاران دیوان محاسبات و محاکم آن با توضیحاتی که مسئولین دولتی می‌دهند و دلایل و مستندات آنها، نتیجه نهایی را استخراج و منتشر کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از نظر قانونی گزارش دیوان، گزارش درستی بود ولی از نظر سیاسی در این وضعیت کشور خوب بود نظر دولت هم در این گزارش اخذ می‌شد و بعد برای بررسی به دادستانی دیوان محاسبات ارجاع می‌شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها، بالغ بر ۵۴۳ میلیارد و 300 میلیون تومان  برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است .
مهدی جعفری افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساختهای بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.
وی با بیان اینکه گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد، گفت: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارات  به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهسنانی هستند، گفت: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.
جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه  شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود:  این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قناتهای استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه  سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تاکید میگردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد. 


دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت