Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛دکتر روحانی  همزمان از طریق ویدئو کنفرانس صبح  امروز  موزه های دفاع مقدس استان های سمنانآذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، خوزستان، یزد و مازندران  را هم افتتاح کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان در  آیین افتتاح بخش اول مرحله نخست مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: برای ساخت و تجهیز این  بخش 200میلیارد  ریال هزینه شده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مجتبی شیروانیان افزود:بخش اول از مرحله اول این مجموعه در زمینی به وسعت 10 هزار و  زیر بنای 8 هزار متر مربع است که در آن ادوات و تجهیزات جنگی مستقر و  همچنین یکی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شبیه سازی شده است.

به گفته وی  برای تکمیل مرحله اول این طرح  شامل سالن اجتماعات چند منظوره، با گنجایش 420 نفر،راهروهای نمایشی سه بعدی، محل نمایش اشیا  و آثار دفاع مقدس،سالن آموزش راویان و همروایی و مرکز اسناد به 200 میلیارد ریال  دیگر نیاز است که در هفته دفاع مقدس در سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان گفت: برای تکمیل مرحله دوم و سوم و بهره برداری کامل از مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان حدود 350 میلیارد ریال دیگر نیاز است که در صورت تامین اعتبار،موزه یک ساله به بهره برداری می رسد.

سردار شیروانیان با اشاره به اینکه ساخت این باغ موزه 20 سال پیش آغاز شده و کمبود اعتبار موجب کندی روند ساخت این باغ موزه شده گفت: مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت دو هزار و 600 متر مربع در سه مرحله ساخته می شود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار و کندی ساخت باعث شد 21 نماینده استان اصفهان نامه‌ای را خطاب به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، برای تأمین مالی این طرح  ارسال کنند افزود: ساخت این مرکزبه منظور شناسائی، حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس،تبیین عملکرد و اقدامات یگان های نظامی،نهادها و دستگاه های مختلف و مردم ایثارگر و شهید پرور استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس در راستای بیان رشادت ایثارگران خطه ولایت مدار اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و مقاومت ، بیان رشادت ها و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، معرفی و تبیین نقش و سیره شهدا و ایثارگران و خانواده آنها،  تبیین نقش و عملکرد نیروهای مسلح و تبیین نقش و عملکرد مراکز پشتیبانی جنگ استان در دوران دفاع مقدس از مهمترین اهداف احداث  مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان اصفهان است.

اصفهان یکی از استان‌های برجسته و منحصربه‌فردی است که با تقدیم بیش از 23 هزار شهید ، 48 هزارو 200 جانباز و سه هزارو 500 آزاده ، برترین آمار ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

 اصفهان با تقدیم یک  شهید به ازای هر 144 نفر (مرد و زن) به نسبت جمعیت سال های دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد