Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید سرسنگى معاون فرهنگى دانشگاه تهران در زمینه آغاز به کار انجمن ادبى دانشگاه تهران، گفت: یکى از رویکردهایی که ما در این چند سال در حوزه فرهنگى دانشگاه تهران داشتیم این است که سلیقه‌هاى مختلف دانشجویان محملى براى فعالیت‌هاى فرهنگى پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حوزه ادبیات و شعر یکى از حوزه‌هایى است که به شدت دانشجویان به آن علاقه دارند. ما در دانشگاه، دانشگاه ادبیات داریم که اساتید برجسته‌اى در آنجا یا درس دادند و بودند و یا در حال حاضر هستند. مثل مرحوم قیصر امین پور، استاد شفیعی کدکنى که خوشبختانه در حال حاضر هم حضور دارند و دانشجویان از محضر درس ایشان استفاده مى‌کنند.

وى افزود: بنابراین فکر کردیم که تشکیل یک انجمن ادبى مى‌تواند در جذب استعدادهاى جوانى که در دانشگاه هستند در حوزه ادبیات و شعر مفید باشد و بسترى را فراهم کند که این دانشجویان و همچنین اساتید بتوانند در این انجمن ادبى هم بیاموزند و هم به دیگران آموزش دهند.

ارتباط نداشتن دانشگاه با جامعه بزرگترین مشکل جامع امروزی

معاون فرهنگى دانشگاه تهران، اظهار کرد: نکته دیگر این است که یکى از مسائلى که دانشگاه همیشه از آن رنج مى‌برده عدم ارتباط با جامعه بوده است؛ در حوزه‌هاى علمى هم این موضوع بوده و در حوزه‌هاى فرهنگى و هنرى هم هست، یعنى به عنوان مثال اساتیدى که در دانشگاه در حوزه شعر کار مى‌کنند خیلى در جامعه شناخته شده نیستند و با جامعه ارتباطى ندارند، نه تاثیرى در جامعه مى‌گذارند و نه تاثیر از جامعه مى‌گیرند؛ البته عموما این طور است و استثناهایى هم بوده است.

سرسنگى در ادامه عنوان کرد: فکر کردیم ایجاد یک انجمن ادبى مى‌تواند نقش اساتید و دانشجویان ادبى دانشگاه را در محیط حرفه‌اى ادبیات و شعر کشور بیشتر کند و به نوعى ما بتوانیم در حوزه ادبیات و شعر جریان سازى و نقش آفرینى کنیم.

وى افزود: این دو هدف اساسى بود که باعث شد تصمیم به تأسیس انجمن ادبى بگیریم؛ البته اهداف خردترى هم دارد مثل این که باعث مى‌شود فضایى داشته باشیم که عموم مردم، دانشجویان و علاقه‌مندان بتوانند در جلسات ادبى شرکت کنند و از آن بهره ببرند.

معاون فرهنگى دانشگاه تهران، گفت: در مجموع قرار است فعالیت‌هایى که در باغ موزه نگارستان انجام مى‌شود، چند بعدى شود؛ ایده ما این است که باغ موزه نگارستان تبدیل به یک مرکز فرهنگى هنرى جامع شود و تنها یک موزه براى نگهدارى چند شئ نباشد به همین دلیل سعى کردیم فعالیت‌هاى متنوعى را در باغ موزه نگارستان طراحى کنیم از جمله نگارخانه‌هاى تجسمى، برنامه‌هاى هنرى و ادبى و برنامه‌هایى براى کودکان و نوجوانان، برنامه‌هایى براى بازشناسى هویت علمى و فرهنگى دانشگاه تهران و... ایجاد انجمن ادبى و حضور آن در باغ موزه نگارستان در راستاى این اهداف نیز هست.

سرسنگى در پایان افزود: این انجمن ادبى فرهنگى به همت اداره کل فرهنگى و اجتماعى دانشگاه تهران و دانشجویان فعال در کانون‌‎هاى و انجمن هاى علمى دانشجویى ادبى دانشگاه و تعدادى از شعرا و ادباى به نام کشور، آغاز به کار خواهد کرد. امیدواریم که در ادامه کارش با حضور اساتید و دانشجویان، تبدیل به یکى از حلقه‌‎هاى مهم ادبیات و شعر کشور شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان تجمع می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد