Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@04:25:23 GMT

زیان روغن حیوانی برای بدن

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۹۳۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، رییس انجمن تغذیه خوزستان گفت: استفاده روغن حیوانی نامناسب بوده و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
مجید محمد شاهی افزود : از نظر علم تغذیه مصرف روغن حیوانی به طور کلی رد شده و هر روغنی که در دمای محیط و اتاق به صورت جامد باشد برای بدن مضر و هر روغنی که در دمای محیط مایع باشد برای بدن مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از روغن های گیاهی فقط روغن نخل ، پالم و نارگیل به دلیل جامد بودن در دمای محیط برای سلامت مضر هستند و در بین روغن های حیوانی فقط روغن ماهی به دلیل مایع بودن در دمای محیط برای بدن مفید است.
رییس انجمن تغذیه خوزستان بیان کرد: بنابراین روغن های با منشا لبنیات یا گوشت باعث افزایش کلسترول خون شده و مضر هستند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: روغن کلزا، زیتون و کنجد برای سلامتی بدن مفید هستند البته بهتر است مصرف این نوع روغن ها به نوبت و در فواصل زمانی کوتاه مدت تغییر کند چون در همه آنها ترکیبات مفیدی وجود دارد.
وی اظهار کرد: این روغن ها با توجه به ترکیب اسیدهای چرب و نسبت های مختلف آنها، برای قلب و عروق، التهاب و یا کبد چرب مفید هستند.
محمدشاهی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از روغن های یاد شده برای سرخ کردن مناسب نیستند افزود: روغن کنجد بیشترین تحمل حرارت را دارد که دمای تا حدود 220 درجه را تحمل می کند و فقط برای سرخ کردن های بسیار سطحی با حرارت پایین توصیه می شود.
دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه روغن های گیاهی برای پخت و پز و ریختن روی غذا مناسب هستند ، در خصوص خواص روغن هسته انگور اظهار کرد: این روغن جایگاه بهتری بین دیگر روغن های گیاهی دارد و تحمل حرارت آن هم بیشتر است اما روغن هسته انگور خالص در بازار موجود نیست
وی گفت: برای سرخ کردن فقط باید از روغن های مخصوص سرخ کردنی حتی با داشتن 40 تا 50 درصد پالم استفاده کرد چون فقط روغن پالم تحمل حرارت را دارد و استفاده از روغن های دیگر برای سرخ کردن سرطان زا است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوزادان از شش ماهگی می‌توانند ماست را امتحان کنند. ماست یک راه مفید برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می شود که زمینه مناسبی برای معرفی میوه ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهند برد.

ماست، پروتئین و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی، «روی» برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن و «ب ۱۲» برای رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم را دارد. ماست، بافت لطیفی دارد و برای کسانی که برای اولین‌بار این ماده غذایی را تجربه می‌کنند به‌راحتی پذیرفته می‌شود. ماست به دلیل فرآیند تخمیری که طی می‌کند، کیفیت خوبی دارد. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

در شش ماهگی، شیر مادر و در شرایط خاص شیر خشک همچنان منبع اصلی تغذیه کودک هستند و این در طول سال اول زندگی او نیز خواهد بود و سپس آماده می‌شوند تا از غذاهای دیگری مانند ماست لذت ببرند. در شش ماه اول زندگی، شیر مادر یا شیر خشک غنی شده با آهن باید تنها منبع تغذیه کودک به حساب می‌آید.

۳ ایده برای صبحانه که کودکان آنها را دوست خواهند داشت

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، ماست ساده، بهترین انتخاب برای کودک است، زیرا در عین حال سرشار از مواد مغذی و فاقد قندهای افزوده است و می‌تواند پایه و اساس ماجراجویی طعم عالی بعدی کودک باشد.

افزودن میوه‌ها یا سبزیجات پوره شده به ماست ساده یک راه جذاب و مناسب برای معرفی طعم‌ها است؛ هلو یا موز پوره شده را برای یک تجربه شیرین با ماست مخلوط کنید. همچنین برای یک غذای خوش طعم، سیب زمینی شیرین پوره شده را با ماست مخلوط کنید. ماست را با منبع پروتئین دیگری مانند پوره مرغ یا لوبیا جفت کنید.

از ۱۲ تا ۲۳ ماهگی، کودک در حال رشد شما می‌تواند مصرف لبنیات را تا مجموع دو وعده در روز افزایش دهد. این می‌تواند ترکیبی از شیر گاو، ماست و پنیر باشد. با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چه زمانی و چه مقدار غذا باید به کودک خود برای رشد و تکامل سالم معرفی کنید، مشورت کنید.

کد خبر 848657 برچسب‌ها خبر مهم کودکان تغذیه

دیگر خبرها

  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان