Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:54:35 GMT

افتتاح راه آهن آستارا – آستارا فروردین سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۰۵۵۶

افتتاح راه آهن آستارا – آستارا فروردین سال آینده

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افتتاح راه آهن آستاراآستارا در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، عباس نظری، مدیر کل دفتر امور بین ‌الملل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان نشست مشترک بین مسئولان راه ‌آهن و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران به تعاملات خوب راه آهن های دو کشور اشاره کرد و افزود: در یکسال اخیر پروژه ها و طرح های خوبی بین راه آهن های دو کشور تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه خط ریلی آستاراآستارا یکی از پروژه های استراتژیک است، تصریح کرد: این خط ریلی در مسیر کریدور شمال به جنوب است.

 

مدیرکل دفتر امور بین ‌الملل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط آهن آستاراآستارا آمادگی پذیرش قطارهای باری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دارد، تصریح کرد: زمان بهره‌ برداری از خط ریلی آستاراآستارا فروردین سال آینده پیش بینی شده که با روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد.

 

نظری با بیان اینکه کریدور جنوب به غرب و اتصال دریای سیاه به خلیج فارس از دیگر پروژه‌ های بسیار بزرگ است، خاطرنشان کرد: در قالب این کریدور بارهای کشورهای اروپایی از مسیر لهستان، اوکراین، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران به خلیج فارس و کشور هندوستان منتقل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مذاکرات فنی برای اتصال دریای سیاه به خلیج ‌فارس بین ایران و جمهوری آذربایجان و کشورهای قرار گرفته در کریدور جنوب به غرب انجام شده است، افزود: عملیات اجرایی اتصال دریای سیاه به خلیج ‌فارس پس از اتمام خط ریلی آستاراآستارا آغاز می‌شود.

 

مدیر کل دفتر امور بین ‌الملل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در راستای آغاز عملیات افتتاح و بهره ‌برداری از قطارهای مسافری، مذاکرات دو جانبه و سه ‌جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه انجام شده است، اظهارکرد: علمیاتی شدن این پروژه، مستلزم بحث‌ های فنی و دقیق تجاری است.

 

نظری با اشاره به اینکه مسیر قطارهای مسافری از ترمینال بندر آستارا تا مسکو است، افزود: مسیر قطارهای باری نیز از مسکو تا خلیج‌ فارس و از خلیج ‌فارس به هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس پیش ‌بینی‌ های انجام‌ شده این مسیر ظرفیت جابه‌ جایی حداقل دو میلیون تن بار ترانزیتی در سال دارد.

 

مدیر کل دفتر امور بین ‌الملل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران میزان سرمایه ‌گذاری راه‌ آهن جمهوری آذربایجان در ترمینال آستارای جمهوری اسلامی ایران را حدود ۶۰ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌ گذاری در خط‌ آهن آستارا- رشت حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.

 

نظری ادامه داد: کارهای نهایی این مقدار سرمایه‌ گذاری در خط آهن آستارا- رشت در قالب فاینانس در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه خط آهن آستارا – رشت برای راه‌ آهن جمهوری آذربایجان بسیار مهم است، اظهارکرد: در این مسیر ریلی حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر بار در مسیر جمهوری اسلامی ایران تردد می‌کند.

 

مدیر کل دفتر امور بین ‌الملل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: به همین دلیل راه ‌آهن جمهوری آذربایجان نسبت به چین و دیگر کشورها رغبت زیادی جهت سرمایه‌گذاری در این محور داشت.

 

نظری با اشاره به اینکه یک قطار باری حاوی تخته ام.دی.اف از سن‌ پطرزبورگ روسیه حرکت کرده و اکنون در باکو است و در آینده وارد خاک ایران می‌شود، گفت: این قطار باری آزمایشی بوده و هدف از ورود آن به خط ریلی آستارا- آستارا، بررسی نکات فنی و ایمنی است.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر

تصویری از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا مشاهده می‌کنید./ بیسیمچی مدیا

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی