Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@20:40:33 GMT

برای منتقدان اهانت‌کننده دعای ادب می‌کنم!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۰۸۵۳

برای منتقدان اهانت‌کننده دعای ادب می‌کنم!

امام جمعه موقت تهران گفت: لحن برخی ناقدان به آمریکا محترمانه و نسبت به این طلبه ناچیز بی‌ادبانه و ضدقرآن بوده است اما بنده بار دیگر تاکید می‌کنم اعتراضات قانونی پذیرفته شده است و اغتشاش محسوب نمی‌شود و باید حریم آنها حفظ شود.

فارس: آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خطبه روز جمعه صد و شصت و دومین خطبه بود، اظهار داشت: بنده از آغاز در پی هر خطبه‌ای منتظر نقد سازنده بودم؛ در پی خطبه اخیر نیز نقدهایی وارد شد که بخشی از آنها محترمانه و شایسته تقدیر و برخی غیر محترمانه و اهانت‌آمیز بود که برای گروه اول دعای توفیق و برای گروه دوم دعای ادب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در خطبه اخیر بر دو موضوع تمرکز داشتم؛ راهبرد آمریکا در ایران و منطقه و برنامه آنها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بنده در این رابطه گفتم دشمن جدولی تعریف کرده است که چهار خانه آن عبارت است از تضعیف ولایت، ناامید کردن مردم، ایجاد ناامنی و تشدید فشار اقتصادی و در رابطه با اغتشاشات گفتم که برخورد با بازی خورده ها باید با رافت و تنبه همراه باشد و بفهمند سیاهی لشکر اغتشاشگران بودن جرم است.

وی با بیان اینکه بنده تاکید داشتم که برخورد با لیدرهای اغتشاشات باید با قاطعیت علی وار باشد و ناقدین این بخش سخنانم را نقد کردند، تصریح کرد:بنده سوالی از منتقدان دارم؛ آیا شما میگویید کسانی که در اغتشاش بودند را ناز کنیم و دست لیدرهای اغتشاشات را باز بگذاریم تا بار دیگر کشور را به سمت ناامنی ببرند؟

آیت الله خاتمی افزود: از سخنان برخی ناقدان بوی حمایت از اغتشاشگران می آید و این یعنی پشت‌ گرمی دادن به آنها.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سخن‌این است که ما و کسانی که قسم خوردند تقویت نظام اسلامی را داشته باشند، می دانند این روشی نادرست است؛ وقتی این سخنان گفته شد برای اولین بار بود که از مردم شنیدم که شعار دادند "امام جمعه ما تشکر" پس این سخنان حرف دل مردم بوده است.

وی در عین حال تصریح کرد: لحن برخی ناقدان به آمریکا محترمانه و نسبت به این طلبه ناچیز بی ادبانه و ضد قرآن بوده است اما بنده بار دیگر تاکید میکنم اعتراضات قانونی پذیرفته شده است و اغتشاش محسوب نمیشود و باید حریم آنها حفظ شود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: باید معترضان مراقب باشند قانونی عمل کنند تا ضد انقلاب سوار بر موج نشوند اما براین باورم که با اغتشاشگرانی که چه خواسته و چه ناخواسته اهداف بیگانگان را عملی می کنند باید برخورد قاطع شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: خنده آور است که برخی روشنگری و تبیین را تفرقه می نامند؛ من نمی خواهم تشبیهی داشته باشم تا تلقی بی احترامی شود ولی می گویم حمایت از اغتشاشگران تفرقه زاست نه تبیین و روشنگری‌.

وی همچنین افزود: درهرحال بنده از منتقدان ناصح تشکر کرده و به صراحت می گویم به تبیین و روشنگری خود ادامه خواهم داد و اینگونه برخوردهای هتاکانه به فضل خدا مرا از راه مقدسی که برگزیدم، بازنخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Gpn

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت به دعوت دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و... )، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم