Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:24:20 GMT

رسولی: هزینه‌های شهرداری تهران رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۱۱۶۸

رسولی: هزینه‌های شهرداری تهران رو به کاهش است

عضو شورای شهر تهران گفت:‌براساس گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری در آذرماه امسال نیز همانند ۳ ماهه اول مدیریت جدید شهرداری درآمدها بیش از هزینه‌ها محقق شده و هزینه‌های شهرداری روند کاهشی داشته است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ اجتماعی شهری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدحسن رسولی در جریان چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران (آذرماه و 9 ماهه 96) در راستای اجرای مفاد ماده 9 قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل ماده 6 آیین‌نامه نحوه هزینه بودجه شوراهای اسلامی کشور مصوب 29 اردیبهشت 92 اظهار کرد: ضروری است شهرداری ضمن رعایت مرّ قانون قبل از 15 هر ماه گزارش ماه گذشته، درآمد و هزینه‌های شهرداری را ارائه کند و همچنین لازم است شهرداری اطلاعات مربوط به جریان نقدی فعلی و آتی حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت اقتصادی انجام شده را نیز ارائه کند تا گزارش جامع‌تری ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات ارسالی توسط معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، در آذرماه امسال 12 هزار و 536 هزار میلیارد ریال درآمد وصولی داشته و هزینه‌های شهرداری در این مدت نیز 5 هزار و 984 میلیارد ریال در دفاتر ثبت شده است، گفت: در این مدت 6 هزار و 551 میلیارد ریال درآمدها بیشتر از هزینه‌ها بوده است و در آذرماه امسال نیز همانند 3 ماهه اول مدیریت جدید شهرداری تهران درآمدها بیش از هزینه‌ها محقق شده و هزینه‌های شهرداری روند کاهشی داشته است.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: براساس گزارش واصله از شهرداری تهران از مجموع درآمدهای وصولی در آذر 10 هزار و 524 میلیارد ریال یعنی حدودا 84 درصد نقد و 2 هزار و 12 میلیارد ریال یعنی 16 درصد آن غیرنقد محقق شده و همچنین هزینه‌های صورت گرفته در آذرماه گذشته 90 درصد به صورت نقد تامین شده است. 

رسولی بیان کرد: مطابق بررسی بودجه یک دوازدهم در آذرماه از مبلغ 14 هزار و 916 میلیارد ریال 12 هزار و 536 میلیارد ریال درآمد کسب شده یعنی 84 درصد درآمدهای محقق شده اما طبق برنامه زمان‌بندی 2 هزار میلیارد ریال کسری عملکرد دارد و در این میان درآمدهای نقد بیش از حد انتظار محقق شده به طوری که بودجه نقد یک دوازدهم در آذرماه 9 هزار و 592 میلیارد ریال باشد، اما رقم حاصله 10 هزار و 524 میلیارد محقق شده و همچنین در بخش غیرنقد بودجه نیز براساس یک دوازدهم آذرماه به جای 5 هزار و 323 میلیارد ریال، 2 هزار و 12 میلیارد ریال یعنی 37 درصد آن محقق شده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بخش هزینه براساس اختیارات شهرداری، 167 هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که براساس عملکرد یک دوازدهم در آذرماه 5 هزار و 984 میلیارد هزینه شده است، گفت: روند هزینه‌ای در 3 بخش هزینه‌ای، تملک سرمایه‌ای و مالی در مجموع 8 هزار و 931 میلیارد ریال کمتر از عملکرد پیش‌بینی شده برای آذر بوده است.

وی درباره گزارش ارسالی شهرداری برای مجموع درآمد و هزینه‌های شهرداری در 9 ماهه امسال بیان کرد: در 9 ماه امسال 93 هزار و 307 میلیارد ریال درآمد در بخش‌های مختلف کسب شده که از این رقم 63 هزار و 884 میلیارد ریال آن یعنی 74 درصد به صورت نقد و 23 هزار و 870 هزار میلیارد ریال یعنی 26 درصد به صورت غیرنقد بوده است و همچنین در 9 ماهه امسال 47 هزار و 20 میلیارد ریال هزینه در دفاتر ثبت شده است که این رقم در چند ماهه آینده با توجه به ثبت سایر هزینه‌ها قابل افزایش است. در بخش هزینه‌ها 40 هزار و 644 میلیارد ریال یعنی 86 درصد از محل اعتبارات نقد، 6 هزار و 376 میلیارد ریال یعنی 14 درصد به صورت غیرنقد تامین اعتبار صورت گرفته است. 

رسولی در بررسی عملکرد 9 دوازدهم بودجه مصوب شهرداری نیز بیان کرد: می‌بایست درآمدها برای عملکرد 9 ماهه رقم 134 هزار و 250 میلیارد ریال می‌بود که 93 هزار و 370 میلیارد ریال آن محقق شده است و بودجه نقد 9 دوازدهم در سال جاری 69 هزار و 437 میلیارد ریال یعنی 80 درصد محقق شده است که براساس برنامه انتظار می‌رفت 86 هزار و 336 میلیارد ریال محقق می‌شد و همچنین در بخش غیرنقد به جای تحقق 47 هزار و 913 میلیارد ریال تاکنون 23 هزار و 870 میلیارد ریال آن محقق شده است. 

وی ادامه داد: در بررسی عملکرد 9 دوازدهم نیز در بخش درآمدها و منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای نیز شهرداری تهران عقب‌تر از برنامه عمل کرده به طوری که در بخش درآمد 20 هزار و 212 میلیارد ریال و در بخش منابع حاصل از تملک دارایی‌ها سرمایه‌ای 14 هزار و 143 میلیارد ریال عقب‌تر از برنامه عمل کرده است.

رسولی در پایان گفت: بدون تردید تامین 100 درصدی درآمدهای شهرداری با توجه به عقب ماندگی در بخش‌های مختلف در 3 ماه باقی مانده از سال قدری دور از انتظار است اما نکته مثبت این است اگر درآمدها کاهش یافته در بخش هزینه‌ها با مدیریت، شاهد کاهش هزینه‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 

R1491/P1014142/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری