Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود خدادوست  مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزودن ۲ واحد درس «آشنایی با اصول و مبانی طب سنتی ایران» به عنوان یک درس اختصاصی برای گروه پزشکی شامل رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، توانبخشی و تغذیه تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی، در سال جاری نیز این درس برای کلیه رشته های بالینی اجباری شده است.   خدادوست با بیان این مطلب افزود: حمایت از انتشار ۲۱ عنوان کتاب تخصصی، ۴ عنوان کتاب عمومی، ۱ عنوان ویژه کودک و ۲ شماره از نشریه پیام تندرستی با موضوع طب سنتی ایرانی، تدوین کتاب درسنامه‌ طب ایرانی ویژه پزشکان عمومی، پرستاری و بهورزان و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های طبیعی و سنتی زیر نظر مجموعه حکمت‌سرای ایرانیان طوبی از دیگر اقدامات این دفتر در ۶ ماهه گذشته است. تدوین پیش‌نویس دستورالعمل تأسیس مراکز آموزشی غیر دولتی طب سنتی ایران

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، از دیگر فعالیت های این دفتر به تدوین پیش‌نویس دستورالعمل تأسیس مراکز آموزشی غیر دولتی طب سنتی ایران و ارائه به معاونت آموزشی، تدوین و تصویب طرح توسعه ارائه خدمات بیمارستانی طب سنتی و مکمل در برنامه ششم توسعه ،راه اندازی دو بخش بستری بیمارستانی طب سنتی ایرانی در بیمارستان شهید رهنمون یزد و بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اشاره کرد.

خدادوست همچنین گفت: تدوین پیش نویس نظام نامه بهره‌مندی از تجارب خبرگان طب سنتی فاقد مدرک دانشگاهی، تدوین کوریکولوم رشته‌های ماساژ و مراقبت‌های بالینی و فرآورده‌های طبیعی و ارائه به شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اخبار و آموزه های طب ایرانی در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات این دفتر است.

 براساس ماده ۷۲، بند پ، تبصره۲ برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است نسبت ‌به تهیه فهرست فرآورده‌ها و داروهای سنتی و گیاهی کشور اقدام نماید.

همچنین بر اساس ماده ۷۴، بند چ- به منظور تحقق بند (۱۲) سیاست‌های کلی سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌ عنوان متولی امر طب سنتی ایرانی- اسلامی و مکمل موظف است نسبت به ادغام خدمات تأییدشده طب سنتی ایرانی- اسلامی در نظام سلامت و همچنین ساماندهی و توسعه ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی این حوزه اقدام نماید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند