Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@18:44:15 GMT

۵ کشته در حمله داعش به میدان نفتی لیبی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۱۵۲۳

۵ کشته در حمله داعش به میدان نفتی لیبی

در درگیری نیروهای امنیتی لیبی با شورشیان داعش در نزدیکی یک میدان نفتی در جنوب شرق این کشور، ۵ نفر کشته شدند.

دست کم ۵ نفر در یک درگیری در نزدیکی یک میدان نفتی در لیبی کشته شدند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» در درگیری نیروهای امنیتی لیبی با شورشیان داعش در نزدیکی یک میدان نفتی در جنوب شرق این کشور، چند نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نفر از این کشته شدگان از نیروهای امنیتی لیبی بودند. این درگیری در نزدیکی میدان نفتی داهارا صورت گرفته است.

میدان نفتی داهارا را شرکت واها اداره می‌کند که یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت ملی نفت لیبی و شرکت هِس ایالات متحده، ماراتن و کونوکوفیلیپس است.

رویترز نوشته است که نیروهای امنیتی واها با دولت شرق لیبی همکاری می‌کنند. نیروهای سازمان ملل هم در طرابلس مستقر هستند.

از زمان سرنگونی معمر قزافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور دچار جنگ داخلی شده است.

در ماه دسامبر، مردان مسلح یک خط لوله نفت به بندر اس‌‌سیدر را منفجر کردند که باعث شد روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز قطع شود.  

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس

اعتراض مخالفان علیه لایحه "ماموران خارجی" در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد که برای متفرق کردن مردم از گاز فلفل، گلوله‌های لاستیکی و ماشین‌ای آبپاش استفاده کرده و تعدادی از معترضان را بازداشت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، اواخر روز سه‌شنبه، مخالفان قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بار دیگر تظاهرات کرده و خیابان روستاولی در مرکز پایتخت که به پارلمان این کشور منتهی می‌شود را مسدود کردند. 

در این رابطه ساختمان پارلمان برای محافظت توسط پلیس محاصره شد. بعد از مدتی، نیروهای ویژه امنیتی برای متفرق کردن معترضان شروع به استفاده از گلوله‌های لاستیکی و ماشین‌های آبپاش  کردند. آنها حتی به سمت جمعیت گاز اشک آور پرتاب کردند. در پاسخ به تهاجم پلیس، معترضان شروع به پرتاب سنگ و بطری به سمت آنها کردند. بدین ترتیب درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس و ویژه امنیتی در مجاورت ساختمان پارلمان گرجستان شدت گرفت.

وزارت بهداشت گرجستان بامداد امروز، چهارشنبه، گزارش داد که در جریان اعتراضات شب گذشته سه افسر پلیس  زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

با این حال، در بیانیه این وزارتخانه به تعداد افراد آسیب دیده از جمع تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و خبرنگاران اشاره‌ای نشده است، اما رسانه‌های محلی گزارش دادند که ده‌ها نفر از مردم نیاز به مراقبت‌های پزشکی پیدا کردند.

همزمان یک شبکه تلویزیونی از بازداشت حداقل 15 نفر از معترضان خبر داد. از جمله لوان خابیشویلی، رئیس حزب مخالف گرجستان "جنبش وحدت ملی" در جریان تجمع اعتراضی در تفلیس، بازداشت شد. جنبش وحدت ملی از وزارت امور داخلی خواسته تا امنیت جسمانی خبیشویلی را تضمین کرده و فوراً او را آزاد کند. عکسی از او منتشر شده که در جریان درگیری با پلیس مجروح شده است.

رئیس جمهور گرجستان خواستار عدم استفاده از زور علیه معترضان شد

علاوه بر این، در بحبوحه این حوادث، سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان از وزارت امور داخلی این کشور  خواست تا علیه معترضانی که اکنون در تفلیس علیه لایحه عوامل خارجی تظاهرات می‌کنند، از زور استفاده نکند. 

در پیام درخواست زورابیشویلی آمده است: «من از وزیر امور داخلی می‌خواهم که فوراً از پراکنده کردن تظاهرات مسالمت آمیز مردم و استفاده از زور نامتناسب، خشونت علیه جوانانی که با دست خالی در خیابان تجمع کرده‌اند، خودداری کند. من از وکلای عمومی می‌خواهم که فوراً به این مسئله واکنش نشان دهند تا از هرگونه اقدام خشونت آمیز و غیرقانونی نیروهای ویژه علیه مردم جلوگیری شود.»

رئیس جمهور گرجستان همچنین ابراز اطمینان کرد که این تجمع مسالمت آمیز بوده و هیچ گونه تهدیدی برای نظم و امنیت ایجاد نمی کند، اگر نیروهای پلیس از اقدام خشونت آمیز اجتناب کنند.  

کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان روز دوشنبه لایحه قانونی «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد. در جریان بحث در این باره که 10 ساعت طول کشید، مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت و به دلیل نقض قوانین، 14 نماینده مخالف از سالن اخراج شدند. 

این لایحه در اولین قرائت در اواسط آوریل به تصویب رسیده بود. 

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستانقصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون "عوامل خارجی"گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم