Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد عزیزیان هیت مدیره کارخانه شیشه اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: گروه کارخانجات شیشه اردکان توانایی تولید سالیانه پنج میلیون متر مربع شیشه سکوریت، چهار میلیون متر مربع آینه نقره ای و بیش از سه میلیون متر مربع انواع شیشه ساتینا و دکوراتیو را دارد.

عزیزیان می گوید: تولید سالانه چهار میلیون مترمربع شیشه ایمنی ساختمانی و 2 میلیون مترمربع شیشه 2 جداره نیز به ظرفیت این واحد تولیدی صنعتی اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط تولید شیشه سکوریت این مجتمع، بزرگترین خط تولید در خاورمیانه از نظر ابعاد است که توانایی تولید شیشه سکوریت با ابعاد 3.5 در 8 متر است و همچنین قابلیت تولید شیشه خم را که بیش از 73 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته است.

عزیزیان ادامه داد: کارخانه شیشه اردکان به عنوان بزرگترين توليد‌كننده انواع شيشه در خاورميانه امسال نيز برايی چهارمين سال پياپی موفق به کسب افتخار صادرکننده برتر ملی شد.

جواد عزیزیان می گوید: پیشرفت و رشد صنایع مختلف در کشور ایران، به گونه‌ای است که در بخش‌های مختلف از جمله صنایعی مثل شیشه، گوی سبقت را از تولیدکنندگان اصلی آن همچون آمریکا، انگلیس و چین ربوده و به خودکفایی رسیده است.

عزیزیان به خبرنگارباشگاه خبرگاران جوان می گوید:گروه کارخانجات شیشه اردکان به عنوان بزرگترين توليد‌كننده انواع شيشه در خاورميانه امسال نيز برايی چهارمين سال پياپی موفق به کسب افتخار صادرکننده برتر ملی و دريافت نشان از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شد.

وی گفت : با اشاره به فعالیت مجموعه شیشه اردکان از سال 1390 که این مجتمع در حال حاضر زمینه اشتغال 1400 نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است ولی بخش دیگری از شاغلین مرتبط با این مجموعه که شاید بالغ بر هفت هزار نفر به صورت غیر مستقیم در ارتباط هستند، در خارج از کارخانه همچون مجموعه‌های معادن، دفاتر مرکزی و فروش و نیز شرکت‌هایی که در خارج از کشور در زمینه صادرات با شرکت همراهی می‌کند، به عنوان شاغل این مجموعه به شمار می‌روند .

زنجیره کامل تولید شیشه از مواد معدنی تا محصولات فرآوری شده

وی صنایع شیشه اردکان را به عنوان بزرگترین تولید‌کننده شیشه جام در کشور معرفی کرد و افزود: زنجیره کامل تولید شیشه از مواد معدنی تا محصولات فرآوری شده، دارا بودن بزرگترین مجتمع صنایع پایین دست شیشه در خاورمیانه و بهره گیری از تجهیزات مدرن تولید، کنترل کیفیت قوی و حمل و نقل استاندارد و منحصر بفرد محصولات، این مجموعه را قادر ساخته است تا با تولید محصولات با درجه ممتاز و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، محصولات خود را به 35 کشور دنیا در پنج قاره جهان صادر كند.

وی افزود: بخشی از تولیدات شیشه اردکان را شیشه‌های لمینت، آیینه، ضدگلوله و انواع شیشه‌های قابل مصرف در صنعت ساختمان تشکیل می‌دهد و شیشه خودرو نيز از دیگر بخش‌های تولیدی این مجتمع صنعتی به شمار می‌رود .

استفاده از پرسنل بومی و مشاوران داخلی

وی تولیدات این کارخانه را دستآورد پرسنل 100 درصد بومی این استان و کشور خواند و تصریح کرد: برای ارتقاء و بهره‌وری بهتر این شرکت در طی چند سال اخیر با پرسنل بومی و مشاوران داخلی توانسته‌ایم به تکنولوژی روز این صنعت دست یابیم و با غول‌های تولیدکننده جهان رقابت با کیفیتی را داشته باشیم .

عزیزیان با اشاره به این که شیشه یک کالای سنگین وزن است و از نظر ارزش صادرات بسیار با اهمیت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: گروه کارخانه شیشه اردکان با بالابردن کیفیت و صادرات محصولات، در نیم سال دوم سال 95 و شش ماهه اول امسال بیش از 50 میلیون دلار ارزآوری برای كشور داشته است.

وی در پایان تحریم‌ها را در تولید و صادرات این مجتمع عظیم بی‌تاثیر خواند و گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم با حضور در نمایشگاه‌ها و بازارهای بین المللی و نیز ثبت شرکت، بِرَند شیشه اردکان را در کشورهای مختلف معرفی و محصولات خود را صادر كنيم و به این وسیله تحریم‌ها ر ا دور زده‌ایم تا جایی که حتی از کشورهای مختلفی در اروپا، شرق آسیا و آمریکا نیز درخواست صادرات داشته‌ایم.

صادرات روزانه نهصد تن شیشه به خارج از کشور

تولید شیشه در کارخانه شیشه اردکان روزانه نهصد تن است که حدود پنجاه درصد آن به خارج از کشور صادر می شود.

وی افزود: محصولاتی که با تلاش و کوشش شبانه روزی کارگران و متخصصان کارخانه علاوه بر فروش در بازار داخل، سه و نیم میلیون مترمربع آن به ارزش حدود هشت میلیون دلار به هجده کشور جهان صادر می شود.

هاتفی مدیر تولید کارخانه شیشه اردکان نیز می گوید: با تولید این نوع شیشه سالانه نیمی از نیاز کشور که حدود هفتصد هزار تن شیشه در سال است ، تامین و از خروج حدود دویست و پنجاه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد :از دیگر تولیدات خاص این کارخانه شیشه های نوزده میلیمتری است این شیشه نیز تا پیش از این فقط در آمریکا و چین تولید می شد و حالا ایران سومین تولید کننده شیشه نوزده میلمتری در جهان است.

کارخانجات شیشه فلوت اردکان در زمینی به مساحت 75 هکتار تأسیس و عملیات ساختمانی اولین خط تولید این شرکت با ظرفیت 900 تن در سال 1387 برای تولید انواع شیشه های فلوت ساده شفاف، رنگی، رفلکس، آئینه، لمینیت، 2 جداره و نشکن آغاز و طی نیمه دوم سال 1390 تکمیل و به بهره برداری رسید.

کارخانجات شیشه فلوت اردکان با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا به شکل کاملا مکانیزه و رباتیک و با اعمال کنترل دقیق بر روی کیفیت مواد اولیه، امکان تولید محصولاتی با کلاس A و قابل استفاده برای صنایع خودرو، آینه سازی و نیز شیشه ساختمانی مرغوب بر پایه استاندارد JIS ژاپن را فراهم کرده و اکنون با بزرگترین کوره تولید شیشه در خاورمیانه، سبد کاملی از انواع محصولات شیشه تخت را تولید می کند .

انتهای پیام/ ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود

جعفر میعادفر رییس اورژانس کشور:شامگاه شنبه در نشست با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: امدادگران پرتلاش و فداکار اورژانس سالانه بیش از پنج میلیون ماموریت امدادی برای خدمات رسانی به بیماران و حادثه دیدگان مختلف در سطح کشور انجام می‌دهند.

میعادفر ابراز کرد: این میزان خدمات بصورت هوایی، دریایی و زمینی به اقشار مختلف مردم بصورت رایگان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون یکی از چالش‌های اصلی دولت خدمت گذار بحث کاهش عوارض ناشی از حوادث ترافیکی که در سطح جاده‌های کشور است.

میعادفر عنوان کرد: تلاش ما در مجموعه سازمان اورژانس کشور توسعه متوازن و محرومیت زدایی در تامین پایگاه‌های اوژانس در سراسر کشور است.

وی بیان کرد: اورژانس هوایی با در اختیار داشتن ۵۲ پایگاه هوایی بزرگترین ناوگان هوایی کشور محسوب می‌شود.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند گفت: بیش از سه هزارو ۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزارو ۹۰۵ پایگاه آن جاده‌ای و یکهزارو ۳۸۵ پایگاه دیگر شهری است.

وی بیان کرد: در ترافیک‌های شهری بیش از ۴۰۰ موتورلانس در نقاط پر تردد انجام ماموریت می‌کنند و برای حوادث دسته جمعی بیش از ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور وجود دارد.

میعادفر عنوان کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد، که بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

ضرورت استقرار بالگرد هوایی در گچساران و کهگیلویه

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات رسانی به حادثه دیدگان را به عهده دارند.

حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود

امین نیکویی نژاد افزود: از این تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای بیش از ۱۹ مورد شهری مابقی جاده‌ای هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن مناطق مختلف این استان استقرار بالگرد در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه نیاز ضروری است.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش‌های شرکت نفت و گاز و رایزنی‌های انجام شده دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه اندازی خواهد شد.

نیکویی نژاد ابراز کرد: تاسیس پایگاه اورژانس هوایی مجهز به بالگرد و کادر امدادی متخصص به بهبود حال و سلامت مصدومان حوادث احتمالی در این منطقه حساس کمک زیادی می‌کند.

وی بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان‌های جنوبی و بروز حوادث جاده‌ای متعدد و همچنین وجود تاسیسات نفتی و صنعتی، راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران ضروری بود که با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران این مهم در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد