Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - مدير اداره بررسي ها و سياست هاي اقتصادي بانک مرکزي، چشم انداز بازار طلا در کشور را منفي ندانست و گفت: اين بانک بر اساس وظايف قانوني خود و اهميتي که براي ثبات بازار قائل است، حضور پررنگ تري در بازار طلا خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «جعفر مهدي زاده» روز يکشنبه در نشست خبري آغاز پيش فروش سکه با بيان اينکه بانک مرکزي در سال هاي 90 و 91 حضور پررنگي در بازار طلا و سکه داشت، گفت: اين موضوع جديدي نيست و حسب مورد بانک مرکزي در اين عرصه ورود مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: در حراجي سکه انتقادات هموطنان ساير شهرها اين بود که دسترسي آنها به فروش هاي بانک مرکزي وجود ندارد که بر اين اساس، طرح پيش فروش سکه را اجرا مي کنيم.
مهدي زاده افزود: انتظار داريم از اين طريق نياز مصرفي خانوارها و تقاضاي سرمايه گذاري در اين زمينه را پاسخ دهيم.
وي افزود: اينکه چقدر بازار براي سرمايه گذاران جذاب است، در روزهاي آينده مشخص مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اينکه رشد نقدينگي ما در بعد ماهانه و سالانه کمتر از سال هاي گذشته بوده، افزود: فشار نقدينگي ما امسال کمتر از پارسال است.
مهدي زاده افزود: طبق تجارب سال هاي گذشته همواره در ماه هاي آخر سال فشار نقدينگي وجود دارد و انتظار داريم که امسال با فشار کمتري بگذرانيم.
وي درباره اعلام نشدن قيمت دقيق براي پيش فروش سکه نيز گفت: هرچند اتفاق نظري درباره تحولات بازار طلا در جهان وجود ندارد اما بازار آتي سکه در ايران مي تواند يک چشم انداز به ما بدهد مبني بر اينکه تا آبان سال آينده اين بازار چندان منفي نيست.
ادامه دارد...
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام **2025*1070*6075
خبرنگار: ليلا جودي**انتشاردهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت