Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکاس جوان حاضر در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به طرح ۳ نقد درباره جشنواره پرداخت و گفت که مجموعه صبا ظرفیت نمایش آثار جشنواره را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا اسماعیل هنرمند عکاسی که در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد و با یک فریم عکس با عنوان «بازی رنگ و نور» به نمایشگاه راه یافته است درباره ویژگی ها و جزییات اثرش گفت: این عکس متشکل از دو فریم است که به صورت پاناروما کنار هم چیده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محل و زمان ثبت عکس در قله کلاه برفی واقع در حوالی کاشان و ۲۶ خردادماه ۹۶ است، توضیح داد: زمانی که به این قله صعود می کردم ظهر بود و این منظره را دیدم و این عکس در ذهنم نقش بست اما چند ساعتی را صبر کردم تا نور غروب خورشید بتابد و آن را ثبت کنم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و حاصلش این تصویر شد.

این عکاس جوان افزود: ویژگی خاص این عکس، انتظار است. فکر نمی کنم انتظار برای کسی خوشایند باشد اما وقتی منتظر یک اتفاق خوب هستید، انتظار هم خوشایند می شود و این عکس برای من این احساس شیرین را داشت.

اسماعیل در توضیح ویژگی های اثرش گفت: درختان و برکه‌ای که در تصویر است مخاطب را به داستان سرایی وادار می کند و همین ویژگی در عکس است که داوران تا این مرحله آن را پذیرفته اند. این ویژگی به عنوان نقطه قوتی محسوب می شود و امیدوارم که در مرحله نهایی نیز جزو آثار برگزیده قرار بگیرد.

وی به ذکر نکاتی انتقادی از جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداخت و توضیح داد: نکته اول اینکه در فراخوان جشنواره مشخص نشده بود از هنرمند چه اثری می خواهند و هنرمند چطور باید آنها را ارائه کند. نکته دوم اینکه وقتی در مرحله سوم داوری عکسم پذیرفته شد از ما خواستند عکس را حضوری ارائه کنیم اما عنوان نشده بود عکس در چه سایزی ارایه شود و وقتی هم تماس گرفتم، گفتند در سایز بزرگ چاپ کنم.

وی اضافه کرد: نکته سوم برپایی نمایشگاه آثار در مجموعه صبا است. این مجموعه با وجود اینکه بسیار زیباست اما ظرفیت حجم بالای آثار هنری متفاوت را ندارد و فاصله آثار روی دیوار از یکدیگر خیلی کم است. آثاری نیز که روی زمین چیده شده اند، فضای کافی برای نمایش ندارند چراکه مخاطب باید خیلی از این آثار را از فاصله دورتر مشاهده کند و در حال حاضر این امکان برایش فراهم نیست. به نظر من موزه هنرهای معاصر تهران  میزبان بهتری برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

این عکاس در پایان در مورد هیات داوران جشنواره گفت: با هیچ کدام از هیات داوران از نزدیک آشنایی ندارم ولی با توجه به رزومه و تجربه آنها می توان گفت کادر بسیار خوبی هستند که می توانند به صورت کاملاً تخصصی داوری آثار را انجام دهند.

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو