Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@05:01:17 GMT

موزه دفاع مقدس اصفهان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۲۷۹۲

موزه دفاع مقدس اصفهان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در آئین افتتاح این موزه اظهار کرد: ساخت این مرکز فرهنگی از سال 1376 در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع آغاز شد.
محسن مهرعلیزاده مساحت مرحله ( فاز ) اول این مجموعه را که در این مرکز فرهنگی بنا شده هشت هزار متر مربع عنوان کرد و افزود : این باغ موزه در سه فاز در دست ساخت است که عملیات اجرایی مرحله اول از فاز نخست آن به پایان رسیده و امروز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان اصفهان مجهز به فناوری های روز و دارای موزه مسقف و سالن نمایش با ظرفیت 450 نفر و گالری های نمایش تابلو های حجمی است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وسایل انتقال تجربیات به نسل جدید افزایش یافته است گفت: با استفاده از هنر، سینما، نقاشی و موزه های مجهز به فناوری های جدید و جاذب برای جوانان و نوجوانان می توان وقایع و رخدادهای دفاع مقدس را با فناوری روز در اختیار جامعه قرار داد.
وی همچنین با حضور بر سر مزار پنج شهید گمنام مدفن در این باغ موزه با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کرد.
مرحله اول فاز اول موزه دفاع مقدس استان اصفهان روز یکشنبه همزمان با دهه فجر افتتاح شد.
کلنگ این باغ موزه در سال 76 به زمین زده شد ولی با تغییرات دولت ها از نیمه دوم سال 89 کار ساخت وساز این موزه تعطیل شد.
90 درصد ساخت و ساز فاز اول این مجموعه به اتمام رسیده است که در سه مرحله بخشی از آن در دهه فجر امسال، بخش دیگر در سوم خرداد سال آینده و اتمام فاز اول در هفته دفاع مقدس سال آینده به اتمام خواهد رسید.
تکمیل فاز اول نیازمند تامین اعتبارات است و قریب 2 میلیون یورو به صورت ارزی و پنج میلیارد تومان به صورت غیر ارزی نیاز دارد.
حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و مقاومت ، بیان رشادت ها و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، معرفی و تبیین نقش و سیره شهدا و ایثارگران و خانواده آنها، تبیین نقش و عملکرد نیروهای مسلح و تبیین نقش و عملکرد مراکز پشتیبانی جنگ استان در دوران دفاع مقدس از مهمترین اهداف احداث مجموعه فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان اصفهان است.
استان اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید و جمع کثیری آزاده و جانباز در راه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، رتبه اول را از این نظر در بین استان های کشور دارد.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود