Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@18:19:17 GMT

آمریکا تلاش دارد داعش را به افغانستان منتقل کند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۳۳۹۴

آمریکا تلاش دارد داعش را به افغانستان منتقل کند

  به گزارش پارسینه، امیر سرتیپ امیر حاتمی در تماس تلفنی با سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان در پی اقدامات تروریستی متعدد در افغانستان و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم، ضمن تسلیت و اظهار همدردی با مردم، دولت و نیروهای مسلح افغانستان اظهار داشت: اقدامات تروریستی روزهای اخیر در افغانستان موجبات تاسف و تالم رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بر شمردن جایگاه ویژه این کشور دوست و همسایه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران همواره از توطئه های بیگانگان علیه مردم افغانستان نگران بوده است و طی سالیان طولانی تمامی تلاش خودمان را برای رفع آلام مردم مظلوم افغانستان به کار گرفته ایم.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها داعش را ایجاد کردند تا آنها را در سوریه و عراق مدیریت کنند، تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست سنگینی که در این دو کشور متحمل شد تلاش کرد داعش را از مهلکه خارج و به افغانستان انتقال دهند تا با جنایت بی شرمانه آنها، حضور خود در افغانستان را موجه جلوه دهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اکنون طرح افزایش نیروهای خود در افغانستان را دنبال می کنند، هشدار داد: آمریکاییها ثابت کرده اند دشمن مسلمانان هستند و اعلام پایتختی قدس شریف برای صهیونیست ها لایه دیگری از چهره منافقانه و دشمنی آمریکا با مسلمانان را به جهان نشان داده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه معتقدیم برقراری امنیت در افغانستان تنها با رویکرد مثبت کشورهای منطقه قابل تامین خواهد بود، گفت: بایستی در این مسیر از ظرفیت های مشترک کلیه کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم و ایجاد آرامش در افغانستان حداکثر بهره برداری را کرد.

سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نیز با قدردانی از این تماس تلفنی گفت: از ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب، ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه ایران و افغانستان در طول تاریخ از روابط و مناسبات حسنه برخوردار بوده اند، افزود: با یقین اعلام می کنم دشمن ملت افغانستان به نحوی از انحا دشمن بشریت و دشمن ملت ایران نیز می باشد.

طارق شاه بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان حضور فعال دارند، تصریح کرد: چنانچه این گروه های جنایتکار به حال خود رها شود امنیت منطقه با بحران های شدید مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان و سایر کشورهای همسایه نباید از دشمن مشترک غافل شده و بایستی مستمرا در امر مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کامل داشته باشند.

طارق شاه بهرامی ضمن تشکر از دعوت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: برقراری روابط نزدیک میان وزارتخانه های دفاع ایران و افغانستان از سیاستهای دولت افغانستان است و قطعا تلاش خواهم کرد تا در آینده نزدیک چگونگی همکاری های دو جانبه به ویژه در امر مبارزه با تروریسم را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است