Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع ایران و افغانستان در تماس تلفنی با بررسی تحولات امنیتی افغانستان بر مبارزه جدی با تروریسم در منطقه تاکید کردند.

روابط عمومی وزارت دفاع: امیر سرتیپ حاتمی در تماس تلفنی با سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان در پی اقدامات تروریستی متعدد در افغانستان و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم، ضمن تسلیت و اظهار همدردی با مردم، دولت و نیرو‌های مسلح افغانستان اظهار داشت: اقدامات تروریستی روز‌های اخیر در افغانستان موجبات تاسف و تالم رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بر شمردن جایگاه ویژه این کشور دوست و همسایه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران همواره از توطئه‌های بیگانگان علیه مردم افغانستان نگران بوده است و طی سالیان طولانی تمامی تلاش خودمان را برای رفع آلام مردم مظلوم افغانستان به کار گرفته ایم.

سرتیپ حاتمی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند تا آن‌ها را در سوریه و عراق مدیریت کنند، تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست سنگینی که در این دو کشور متحمل شد تلاش کرد داعش را از مهلکه خارج و به افغانستان انتقال دهند تا با جنایت بی شرمانه آنها، حضور خود در افغانستان را موجه جلوه دهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اکنون طرح افزایش نیرو‌های خود در افغانستان را دنبال می‌کنند، هشدار داد: آمریکایی‌ها ثابت کرده اند دشمن مسلمانان هستند و اعلام پایتختی قدس شریف برای صهیونیست‌ها لایه دیگری از چهره منافقانه و دشمنی آمریکا با مسلمانان را به جهان نشان داده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه معتقدیم برقراری امنیت در افغانستان تنها با رویکرد مثبت کشور‌های منطقه قابل تامین خواهد بود، گفت: بایستی در این مسیر از ظرفیت‌های مشترک کلیه کشور‌های منطقه برای مقابله با تروریسم و ایجاد آرامش در افغانستان حداکثر بهره برداری را کرد.

سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نیز با قدردانی از این تماس تلفنی گفت: از ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب، ملت، دولت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه ایران و افغانستان در طول تاریخ از روابط و مناسبات حسنه برخوردار بوده اند، افزود: با یقین اعلام می‌کنم دشمن ملت افغانستان به نحوی از انحا دشمن بشریت و دشمن ملت ایران نیز می‌باشد.

طارق شاه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان حضور فعال دارند، تصریح کرد: چنانچه این گروه‌های جنایتکار به حال خود رها شود امنیت منطقه با بحران‌های شدید مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان و سایر کشور‌های همسایه نباید از دشمن مشترک غافل شده و بایستی مستمرا در امر مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کامل داشته باشند.

سپهبد طارق شاه بهرامی ضمن تشکر از دعوت وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: برقراری روابط نزدیک میان وزارتخانه‌های دفاع ایران و افغانستان از سیاست‌های دولت افغانستان است و قطعا تلاش خواهم کرد تا در آینده نزدیک چگونگی همکاری‌های دو جانبه به ویژه در امر مبارزه با تروریسم را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Gqh

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،"حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود، در تشریح عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی، افزود: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

دکتر امیرعبداللهیان تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران  هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای ناشی از عبور از خطوط قرمز است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: امیدواریم تلاش‌ آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران، متمرکز بر توقف جنگ در غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ باشد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس ضمن تاکید بر ضرورت انجام هر چه بیشتر گفت‌وگوها در این دوران پُرمخاطره، اظهار داشت:  تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید در منطقه شده و نشان می‌دهد  تنش ها رو به افزایش است. لذا معتقدیم تلاش های مشترک ما باید متمرکز بر جلوگیری از گسترش دامنه تنش باشد.

بربوک افزود: ما هر روز تلاش می‌کنیم که این جنگ پایان یابد و راه دستیابی به صلح پایدار نیز هموار شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمن صهیونیستی به تلافی اعمال گذشته‌اش مورد تنبیه اولیه قرار گرفت
  • عملیات وعده صادق یک دفاع منطقی بود
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ همراه خواهد بود
  • اگر رژیم اسراییل به ماجراجویی ادامه دهد، پاسخ گسترده خواهد بود
  • اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به رژیم اسرائیل است
  • دومین گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه آلمان
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم